Ervaringen Autosloperij Klein Zweden - Opgelicht?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-06-2010 10:11 #1081394 door V700 register
Allen,
Inmiddels rij ik alweer zo'n 9 maanden rond in mijn Volvo 940 sedan, lpg. Naar volle tevredenheid en met 40K meer op de teller!Omdat ik van mijn werkgever een budget krijg om een auto te kunnen rijden ben ik er zuinig op. Zo heb ik er direct nieuwe banden, nieuwe verdamper, nieuwer verdeler met kabels en bougies, filters, etc op laten leggen en is de airco getest en opnieuw gevuld.Vaak ben ik aangewezen op 'slopers' uit de buurt en zo kwam ik via deze site in contact met Volvo sloperij Klein Zweden in Papekop.
Aanvankelijk was de eigenaar geinteresseerd in het leveren van onderdelen. Hij was niet goedkoop (teller, deurpaneel en schakelpook(knop)) voor ca. € 375,- maar hij leek zn spullen goed voor elkaar te hebben en het is ook wat waard als het in een keer goed is. Echter de teller die hij leverde was een verkeerde. (ik heb een 1990 teller in een 93 auto zitten) Na omruil bleek de andere teller ook niet goed en hij wist niet wanneer er een nieuwe teller binnen zou komen.
Gevraagd om mijn geld terug te krijgen (€ 200,-) en toen ging het mis. "Jullie komen te pas en te onpas langs en zo wil ik geen zaken meer doen!"  Toegegeven, ik kwam om 17:30 toen de eigenaar aan het eten was en ik verontschuldigde me dan ook omdat ik niet wist dat hij om 5 uur dicht ging. ("We gaan om 18:00 dicht! Maar ieder normaal mens weet dat dit etenstijd is!") Op zaterdag om 11 uur komen was ook geen oplossing want de beste heer was ziek. "Als je gewoon om 10 uur was gekomen was ik er nog geweest. Jullie doen maar raak!".
Ik heb meerdere malen geprobeerd op een nette constructieve manier deze meneer te bewegen me te helpen maar hij weigerd in alle toonsoorten. Ik kan via mijn rechtsbijstand mijn geld ophalen maar ik heb geen zin in deze negativiteit.
Wel wil ik mede Volvoberijders waarschuwen voor de praktijken van deze meneer.
Komische (voet)noot: Hij had aan mij veel meer kunnen verdienen dan de € 200,- die hij nu steelt van mij. Inmiddels heb ik goede ervaringen met andere slopers verder in het land.
U bent gewaarschuwd! ;-)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-06-2010 17:26 #1279055 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 375 euro
Als je als ondernemer zo doorgaat heb je zeer binnenkort tijd zat om te eten wanneer je dat wilt.
Je zal  je boodschappen dan wél moeten betalen van een bijstandsuitkering.
En 375 is volkomen belachelijk voor wat je hebt gekocht. (Je koopt een <u>hele</u> 940 sedan voor weinig tegenwoordig hoor!)
Advies: Lid worden van de vereniging en kopen van de leden, dan krijg  je de goede raad er gratis bij..

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-06-2010 19:20 #1279069 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic tja
Om het verhaal af te maken: kan die meneer van Klein Zweden ook hier reageren? Dan hebben we een compleet verhaal.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-06-2010 19:34 #1279070 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Uitnodigen
Ja, moeten we hem uitnodigen dan?
Het verhaal lijkt me toch óverduidelijk, of moeten we maar aannemen dat het verhaal niet klopt?
(Z'n vrouw was net weg en z'n telmachine was stuk, zette de komma steeds verkeerd............ Ach wat vervelend!)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-06-2010 19:46 #1279072 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ik heb ook een soortgelijke
ik heb ook een soortgelijke aanvaring met deze meneer, paar jaar geleden bumper stukgereden en op zoek naar een andere in de kleur. Deze had de beste man liggen voor 200 euro compleet.. (was ook erg duur in vergelijking met anderen , maar goed hij was in de kleur..), daar aangekomen viel het al tegen het was een losse bumperhoes , maar goed toch maar meegenomen. Ben ik thuis is het een polarbumper , dus er past geen los lijstje bovenop , iets wat ik hem daar ook gemeld had , maar dat moest wel passen. Ik bel hem op zegt ie van snij je toch bovenkant eraf en plak je dat lijstje er maar op. Ik heb van alles geprobeerd maar kreeg mijn geld niet terug , toen opeens was hij ineens weg op vakantie of ziek.. Ik heb me er maar bij neergelegd dat ik de centen kwijt ben , maar kom daar nooit weer en zal ook geen positieve reclame voor hem maken!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-06-2010 19:59 #1279073 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nuance
&#160;
Of je iedereen moet uitnodigen is een tweede. Als je kiest iemand publiekelijk te noemen, zijn termen als oplichting wel zwaar. Het verhaal te hebben gelezen, is van oplichting geen sprake.
Een gebruikt exemplaar uit een sloopvoertuig is verkocht, blijkt niet te werken (door eigen afwijkende specificaties) en de verkoper biedt keurig een andere aan. Niets verplicht hem tot het terugbetalen van het geld in deze. Helaas blijkt dan een 2e leveringspoging ook niet toereikend. De verkoper moet dan in staat worden gesteld een alsnog een werkend exemplaar te leveren. Dit zal je hem moeten vragen en hij zal daar voor moeten zorgen binnen een redelijke termijn.
De tarieven worden hier vervolgens ter discussie gesteld. Hierbij is volledig door de koper ingestemd en de koop is ook aangegaan. Of deze tarieven nu veel rianter zijn dan bij andere (volvo) sloperijen, lijkt mij niet. Maar ook het resultaat van enige vergelijking maakt de verkoper nog niet schuldig aan oplichting.
Overigens de opmerking "mijn geld terughalen via de rechtsbijstandverzekeraar" is een groot misverstand. De kwestie stoelt op geen enkele grond zoals vastgelegd in de reguliere polisvoorwaarden.  
Ik ken de man niet, ik zeg ook niet dat ik blind een fiets van hem koop, laat staan dat ik rust zou vinden in de boerse 17.30 uur warme-hap wetgeving, maar deze jan - Leuter* ongenuanceerd voor oplichter publiekelijk te maken, is evenmin fatsoenlijk.
*met de vermelding Jan Leuter wil ik aangeven dat de schets van gedragingen het verleidelijk maakt erin mee te gaan.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-06-2010 20:10 #1279078 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hij is duur
Ik ken deze beste man ook. Het is inderdaad een moeilijke man, maar als je redelijk bent en je weet zelf exact wat je nodig hebt dan wil hij je wel helpen. 
Voor mijn 440 destijds had ie veel onderdelen en heeft hij mij wel aardig geholpen. Echter de prijzen die hij vraagt zijn absurd hoog, bijna nieuwprijs. Je moet de dealerprijzen in je hoofd hebben zitten  
Het relais voor de stoelverwarming heb ik weer voor een prikkie kunnen kopen

Hij geeft mij echter niet echt de indruk dat ie veel om het merk geeft... Het is echt zo'n sloper meer niet.

Als ik een tip mag geven: Bel even vantevoren en spreek een dag en tijd af , want dat vind hij wel prettig.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-06-2010 12:32 #1279151 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Prettig
Oké, oplichting is een te groot woord voor het gebeurde, maar "spreek een dag en tijd af want dat vind hij prettig"???
Ik probeer altijd te doen wat mijn <u>klanten</u> "prettig" vinden en dat is in handel toch algemeen geaccepteerd gedrag hoor.
Hij kan wat mij betreft de hele dag vergeefs wachten op klandizie. En teveel geld vragen van iemand die niet goed is ingevoerd? Geen oplichting, maar netjes is anders hoor.

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-06-2010 20:13 #1279210 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Woeker
Hallo Volvisti

whitehorse schreef : En teveel geld vragen van iemand die niet goed is ingevoerd? Geen oplichting, maar netjes is anders hoor.

Als het niet om autoonderdelen zou gaan, maar om financiele producten, dan zou gegarandeerd het moderne voorvoegsel "woeker-" in dit draadje opduiken.  En dan begint het toch wel heel erg op misleiding te lijken.
groetjes
Mathy

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-06-2010 15:41 #1279313 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic afwezig
die gast is óf humeurig, óf ziek óf aan het eten. Komt, los van de prijzen, op mij over als een plek waar je niet moet wezen...

Moderators: Jerry Stam