Zijn er hier mensen die een NL baksteen naar B ingevoerd hebben?

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-05-2010 11:24 #1081262 door Mathy van Nisselroy
Hoi,
Naar aanleiding van deze advertentie: www.volvo700vereniging.nl/node/32757 vraag ik me af wat me dit zou kosten om te importeren naar België.
Zijn er hier mensen die ooit een baksteen naar België geïmporteerd hebben vanuit NL en me kunnen zeggen wat daar is bijgekomen qua papierwerk en kosten?
groetjes,Isabelle 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-05-2010 11:43 #1278190 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Wolwo ?
Je zou Wolwo wel eens kunnen vragen, volgens mij woont hij ook in België.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-05-2010 11:50 #1278191 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Tijdje terug alweer
Dat was alweer een tijdje terug. Een volvo 240 estate.
Eerste fase: douane, kostte me toen 7 frank (niets dus).
Tweede fase: ik moest ermee naar Brussel of Antwerp (weet ik niet meer) naar de importeur van Volvo voor homologeren van de Volvo. De importeur geeft dan een bewijs dat de auto conform de oorspronkelijke goedkeuring is.
Derde fase: keuringsstation. Er lag LPG in en daar menen Belgen veeeeeel meer verstand van te hebben, dan NL'ers. Alle aansluitingen moesten worden omgezet, verdraaid omgebouwd, want de regels in Belgie zijn letterlijk het omgekeerde van Nederland.
Uiteindelijk vielen de kosten (afgezien van het ombouwen en omkopen wegens slechte handrem) niet bij.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-05-2010 11:53 #1278192 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic LPG ligt er niet in, dus dat
LPG ligt er niet in, dus dat scheelt.
Viel de homologatie mee in prijs?
groetjes,Isabelle 

• A. Remy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-05-2010 11:59 #1278194 door A. Remy
Beantwoord door A. Remy in topic B idd

henk 940LPT schreef : Je zou Wolwo wel eens kunnen vragen, volgens mij woont hij ook in België.

Idd, daar woon ik. Heb idd al een NL 745 geïmporteerd naar B.
Kosten (zoals ik ze me nog herinner):
Auto gaan halen in NL: keuze tussen autotrailer of met vriend en zo meenemen. De nummerplaten dienden wel ingeleverd te worden ter plaatse, ik dacht bij de RDW (of een andere dienst, is te lang geleden om mij dit nog te herinneren).
Eenmaal in B: naar de douane gaan met het voertuig. Daar wordt een roos formulier overhandigd (een aanvraag tot inschrijvingsformulier zoals je krijgt als je een auto van een derde koopt) met daarop een vignet van de douane. Kosten van dit vignet is enkele eurocent (minder dan 1 € in ieder geval).
Daarna naar de autokeuring = afspraak maken, niet alle centra doen dit (dacht dat dit op de site van goca.be wel ergens te vinden zal zijn). Aangezien de (alleszins oudere) Nederlandse auto's geen gelijkvormigheidsattest hebben ondergaat de auto een 'grote' keuring. Ik heb er destijds circa 99€ voor betaald (los van de te herstellen mankementen die tijdens de keuring vastgesteld worden). Een paar weken na deze keuring dien je terug te gaan met de auto omdat dan het vignet klaar is die de keuring ergens in de motorruimte kleeft. De auto wordt dan eventueel ook herkeurd (als ze initieel afgekeurd was voor iets). Het gebruik van handelaarsplaten is hier volgens mij ook vereist, dus deze kosten ook iets.
Daarna naar de verzekeringsmakelaar en rijden maar.
Wolwo

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-05-2010 16:57 #1278216 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik ga hoger vermelde wagen
Ik ga hoger vermelde wagen waarschijnlijk niet kopen. 
De prijs, het feit dat de motor en bak deze is welke ik wil en het tweede cijfertje van de typenaam deed me even vergeten dat ik liever een Estate wil als ik mijn 944 de deur uit doe en het qua verzekeringskosten toch interessanter is om een versie te hebben met (officiëel althans) wat minder pk's. Ik ben dan wel geen 18 meer, maar ook nog een stukje af van de 30, dus 1 ongelukje zou genoeg zijn om de polis voor dit aantal pk's flink de hoogte in te jagen...
Mijn vraag blijft echter interessant, want wie weet vind ik de ideale opvolger voor mijn 944 ook in NL of een ander buurland...
groetjes,Isabelle 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-06-2010 23:12 #1278476 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Verkocht?
Hallo,
 Is deze nu verkocht?
I vind het niet terug en ook wie hem te koop stelde niet.
Groeten,
Didier

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-06-2010 01:38 #1278486 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic manmanman
wat een hoop zever (da's belgisch)
naar de douane gaan met het vtg???
 met de papieren zal al genoeg zijn zeker?
kost 12€cent of zo

hebt papieren inschrijving vtg uit nederland nodig
verder niets
invoerdocument halen bij douane
belgische gelijkvormigheid bij dealer of invoerder
en keuren
niet meer, niet minder

uit nederland kan je hem naar belgië rijden met een tijdelijk kenteken dat je bij de RDW haalt of gewoon op de trailer
let wel, met dat kenteken mag je enkel van bij de verkoper naar huis rijden, no more
mijn 780 komt uit nederland
invoeren is a piece of cake

Moderators: Jerry Stam