Wat te doen: hoe mijn auto twee jaar stil te zetten?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-05-2010 01:21 #1080993 door V700 register
Over een maand of vijf ga ik voor twee jaar studeren in London. Mijn Volvo mag niet mee omdat ik er veel te zuinig op ben (maar ik wil 'm ook niet verkopen!) en mijn vraag is wat te doen. Ik weet niet wat het beste is, in mijn ogen heb ik twee keuzes:
-de auto twee jaar geheel stil zetten en schrappen uit verzekering en wegenbelasting (ik heb al een prima droge stallingsplaats gevonden)-of nog op kenteken houden en mijn ouders/broertje er af en toe mee laten rijden om alles soepel te houden, remmen los, etcetera
Wat is jullie ervaring en wat kan ik het beste doen?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-05-2010 02:15 #1276355 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Verzekeren, maar dan anders
Hallo Niels
Denk eraan, dat een auto ook in een stalling beschadigd kan worden.  Geen idee of je je daarvoor kunt verzekeren, maar zou jammer zijn als de opslagplek uitbrandt, een stelletje idioten je auto te grazen nemen, ermee gaan joyriden of het ding pikken.
groetjes
Mathy

• Gerben Mol
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
16-05-2010 02:27 #1276356 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Moeilijk...
Zoals Mathy ook al aangeeft, kan je wagen natuurlijk beschadigd raken..
Maar goed, dat kan die ook als je hem voor de deur laat staan voor je ouders/broertje..
Als je hem gaat stallen, zet hem dan wel op 4 pootjes, bandjes eraf.En desnoods remmen los.
Krijg je iniedergeval geen vierkante bandjes, en kunnen je veren ook eens '''ontspannen'''En als je de remmen ook eraf haalt, zitten die iniedergeval over 2 jaar niet vastgero(es)t.
Veel success bij het beslissen en je studie.
Groeten,Gerben

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-05-2010 06:48 #1276357 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Twee jaar? Waar hebben we het over.
Ik zou hem voorzien van een volle benzinetank (zie het als een invertering en roestprventie)
Verse motorolie, lekker veel lucht in de banden, parkeren, uitstappen en op slot. 
Mochten de remmen na twee jaar iets aanlopen dan is het dan vroeg genoeg om ze dan pas gangbaar te maken.
Je kunt een druppellader overwegen maar over twee jaar  kun je net zo goed een verse accu kopen.
Die is dan ook weer twee jaar ouder. 
Kost ongeveer hetzelfde qua gedoe en geld. 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-05-2010 09:04 #1276360 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Opslaan!

Niels 944 16V schreef : ....... en mijn ouders/broertje er af en toe mee laten rijden .......

Mijn ervaring met een "broertje" is dat hij dan zeker beschadigd (total loss) raakt.
Ik zou hem zonder al te veel gedoe gewoon droog opslaan (zoals jwielsma al aangeeft), niet op de handrem zetten maar in een versnelling (P) en de accu er uithalen. Als het opslagplaats niet al te stoffig is kun je ook wat raampjes op een kiertje laten staan. Voorkomt muffe luchtjes. 
Na twee jaar een verse accu erin, starten en rijden .......

• Eric Bakker (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-05-2010 09:35 #1276363 door Eric Bakker (GAST)
Beantwoord door Eric Bakker (GAST) in topic Benzine(tank)

jwielsma schreef : Ik zou hem voorzien van een volle benzinetank (zie het als een invertering en roestprventie)

Men zegt dat benzine 'verouderd'. Het boekje van mijn buitenboordmotor (Honda) beweert zelfs dat dit al na 30 dagen kan gebeuren! Sinds jaar en dag wordt ik bezworen vooral niet mijn benzine van vorig seizoen te gebruiken (dan hebben we het dus over een half jaar overwinteren).
Denken jullie dat dit onzin is? Ik heb er geen verstand van helaas. Maar een volle tank benzine van twee jaar oud lijkt me dan niet zo'n hele goede investering. Qua roestpreventie: is de brandstoftank niet van kunststof? 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-05-2010 09:51 #1276364 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Accu massakabel los en op blokken
Accu eruit is alleen zinvol als je die accu ergens kunt opslaan aan een druppellader, of anderszins in gebruik houden. Anders kun je m.i. net zo goed de massakabel losnemen. Dikke kans dat ie het na een paar toch nog wel doet. Ik zou wel de wielen eraf halen en op blokken hout zetten (ter hoogte van de kriksteunen). De wielen kunnen dan gewoon in de auto liggen. Behoud van je banden. En je pikt hem ook net wat minder gemakkelijk mee, zo zonder wielen... Eric heeft gelijk die tank is van kunststof. Ik denk dat het met de veroudering van de benzine ook nog wel meevalt. Maar als de benzine niet OK meer is, dan hoef je er niet zoveel uit af te tappen...

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-05-2010 10:08 #1276365 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic niet laten rijden?
Bedankt voor alle reactie's!
Als ik jullie goed begrijp (niemand heeft het er expliciet over) is het voor de conditie van de auto niet van belang dat hij af en toe even goed warm wordt in die twee jaar (dus dat hij wat kilometers draait) In dat geval kan ik hem dus het beste schrappen uit de wegenbelasting en wellicht alleen verzekeren voor in de stalling (het is een parkeerplek in de garage van een appartementen complex) dat scheelt toch weer wat knaken.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-05-2010 10:21 #1276369 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bij het stilzetten zeker wat
Bij het stilzetten zeker wat olie op de zuigers doen en met de hand een paar omwentelingen doordraaien! Zorg ook voor goede koelvloeistof!
Gr,
Philip 

• Alexander Satter
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
  • LIFE FREE OR DIE
Meer
16-05-2010 11:14 #1276372 door Alexander Satter
Beantwoord door Alexander Satter in topic werkplaats boek
Niels ik heb een werkplaats boek van volvo voor het opslaan van voertuigen.
deze is in het engels,maar dat zal geen probleem zijn <a href=" www.sweetim.com/s.asp?im=gen&lpver=3&ref=10 " target="_blank"> cdn.content.sweetim.com/sim/cpie/emoticons/00020468.gif " title="Click to get more." />
ik zal deze komende week wel even inscannen en even mailen.
<a href=" www.sweetim.com/s.asp?im=gen&lpver=3&ref=12 " target="_blank">

Volvo 940 sedan 1991 330dkm
Volvo 940 estate 1998 604dkm
Volvo 940 estate 1998 426dkm
Volvo 780 coupe 1986 in restauratie
Volvo 780 coupe 1987 428dkm
Volvo V70XC 2001 146dmiles
Volvo C70 2006 226dkm

Moderators: Jerry Stam