Nadelen van het mooie weer

• André Struis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-05-2010 03:37 #1274727 door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Nederland.....
Nederland is een mooi land, het had alleen overdekt moeten zijn .................

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-05-2010 09:35 #1274732 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Auto-close

gerryberrie schreef : Je moet gewoon zo doen dat je een buzzer krijgt zoals als je je lampies vergeten hebt uit te zetten, maar nu dan voor het openstaande dakraam.Of dat ie gewoon naar zoveel sec vanzelf dichtgaat.

Ik heb nog zo'n window-sluit-module, die alle electrieke ramen (en daken als je maar twee electrische ramen hebt) kan dichtdoen, bij het sluiten van de portieren.Volgens mij noet het trouwens een klein kunstje zijn, om een auto-up/auto-down functie in het dakraam te zetten.Dan natuurlijk wel zo, dat de dicht-puls niet van de drukknop komt, maar van de centrale vergrendeling.Deuren op slot, dan gaat het dak automatisch mee.

gerryberrie schreef : En ! sinds vandaag rij ik ook weer rond in de 16 kleppert, de simmons uitlaat zit eronder!

En, is het wat?

• Gerben Mol
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
01-05-2010 09:44 #1274733 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Klinkt leuk

Baseman schreef :

gerryberrie schreef : En ! sinds vandaag rij ik ook weer rond in de 16 kleppert, de simmons uitlaat zit eronder!

En, is het wat?

Beetje topic vervuiling, maar, ja het klinkt leuk.Het is iniedergeval een stuk stiller dan de uitlaat die eronder zat.
Helaas is de aansluiting van de downpipe naar de KAT ook niet zo super meer, en daar lekt ie dus ook.[nu gelukkig het enigste lek]
Dus hij klinkt nog wel wat  luid als je er naast staat, maar dat moet maar eens op een sluteldag gedaan worden.En dan is ie weer helemaal goed.
Groeten,Gerben

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-05-2010 13:48 #1274746 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik las in de handleiding van
Ik las in de handleiding van het scorpion alarm (ook wel bekent als Euro-alarm van Volvo) dat in mijn S90 zit ook een automatisch raamsluitmodule zit en zowel ook voor dakramen. Voorwaarde is wel dat je zo'n module moet hebben die de ramen schakeld.
Wellicht heb je zo'n alarm in je Volvo zitten?

grt

• John Blummel
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-05-2010 17:24 #1274761 door John Blummel
Beantwoord door John Blummel in topic trouwring
Indien de heer Snijder van Katholieke signatuur is, zit de "trouwring" volgens Katholiek gebruik dan wel aan de verkeerde hand. Dus?

wees gegroet, jb

• Jan Snijder (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-05-2010 18:27 #1274768 door Jan Snijder (GAST)
Beantwoord door Jan Snijder (GAST) in topic Heel scherp opgemerkt.
Beste John,
scherp opgemerkt van je. Ik ben nl. niet van katholieke huize en het is ook niet mijn trouwring. Het is wel een hele bijzondere en oude zegelring die ik van mijn grootvader geërft heb, toen ik 18 jaar was. Mijn grootvader op zijn beurt, heeft deze ring als jongen van 18 jaar weer van zijn grootvader gekregen. Deze ring was toen ook al niet nieuw maar exacte leeftijd van de ring toen is niet meer te achterhalen. Wel weet ik met de info die tot mijn beschikking staat dat deze ring in ieder geval minimaal meer dan 100 jaar oud is. En ik hoop  te zijner tijd deze ring ook weer aan mijn oudste kleinzoon door te geven. Tenslotte is alle bezit maar geleend en hecht ik in dit soort zaken erg aan tradities. Zo is er in onze familie Snijder al vele genearties de traditie dat de oudste zoon naar zijn opa vernoemd wordt en zijn er al vele eeuwen dus die Jan heten maar ook Luite. Mijn oudste zoon is in deze traditie dus ook vernoemd naar zijn grootvader Luite ( roepnaam Luuk) en als hij in de toekomst een zoon zou krijgen ( en vasthoudt aan de traditie) zal dat dus weer een Jan worden. 
Zo heb ik aan mijn deur een naambordje, geheel geëmailleerd, uit  1928 dat altijd op de stuurhut van het schip heeft gezeten dat mijn grootouders in 1928 lieten bouwen en wat ze later op hun voordeur hadden toen ze aan de wal zijn gegaan.  J.Snijder Lzn. staat er op, geheel naar de gewoonte van die tijd: Jan Snijder, Luiteszoon. Zo hebben onze schepen altijd ook de naam van dat schip gehad, met nummers toen er meerdere kwamen. Een naam samengesteld uit 3 voornamen en die alleen bij onze familie voorkomt.Bij ieder schip met deze naam wat verkocht wordt, staat in het contract dat de naam niet op het schip mag blijven en dus verwijderd dient te worden.
Tradities op dit vlak zijn mooi, vind ik en moeten in ere gehouden worden. Daarom hecht ik me waarschijnlijk ook aan de Volvo's, zo worden ze niet meer gemaakt en zijn het waard om op de weg te houden.
Wat een verhaal. En dat naar aanleiding van een foto over een regensensor  en een paar oplettende clubleden. Dat maakt dit forum extra levendig.

Groeten, Jan.

• Frank van der Zee (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-05-2010 19:36 #1274773 door Frank van der Zee (GAST)
Beantwoord door Frank van der Zee (GAST) in topic Oppassen
met de Yolante's. Ring ook weg.
mazzel

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-05-2010 20:36 #1274781 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic hopenlijk ga je niet zo naar

• John Blummel
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-05-2010 22:05 #1274792 door John Blummel
Beantwoord door John Blummel in topic traditie

Beste Jan, mooie traditie, en tradities moet je in stand houden. En ja, ben het met je eens: in feite is alles wat je "bezit" geleend, in dier voege dat je als goed rentmeester met al datgene zorgvuldig dient om te gaan.
En ik ga me sterk maken een aantal daarvoor in aanmerking komende Volvo's op de werelderfgoedlijst geplaatst te krijgen, of in elk geval met subsidie van de Rijksdienst Monumentenzorg de nodige voertuigen voor de toekomst te conserveren!

groeten, John

Moderators: Jerry Stam