Montage-adres banden (tipje gezocht)

• André Struis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-04-2010 23:21 #1274498 door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Onder de streep?
Is het kopen van losse banden op internet, waarbij je zelf voor het monteren/balanceren moet zorgen, nou echt zo goedkoop?
Wat te doen als je auto niet goed stuurt na montage, ligt het aan de banden, of aan de montage..............

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Alexander Satter
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
  • LIFE FREE OR DIE
Meer
28-04-2010 23:36 #1274502 door Alexander Satter
Beantwoord door Alexander Satter in topic bekeken
ik heb het ook wel eens bekeken, echter voor de meeste die langs de grens wonen van duitsland (waarschijnlijk ook in belgie) is in duitsland het onder de streep goedkoper.
ik heb het toen met mijn winterbanden bekeken en voor de kale prijs hier had ik ze in duitsland eronder liggen met nieuwe ventielen,afvoer van oude banden, ballanseren, koffie en een gevulde koek (niet altijd leverbaar) en een snelle check van de remblokken/leidingen.
waarbij ze ook vermelden dat alles er nog goed uitzag, en dus niets aan vervanging toe was, en even de raampjes gelapt voor beter zicht (winterse omstandigheden).

Volvo 940 sedan 1991 330dkm
Volvo 940 estate 1998 604dkm
Volvo 940 estate 1998 426dkm
Volvo 780 coupe 1986 in restauratie
Volvo 780 coupe 1987 428dkm
Volvo V70XC 2001 146dmiles
Volvo C70 2006 226dkm

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-04-2010 23:58 #1274507 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic sweden-parts
sweden-parts in Montfoort is ook heel dichtbij de Meern.
Ik geloof dat ze iets van 7 euro per band rekenen ofzo?

• Miquel Engelen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-04-2010 07:38 #1274519 door Miquel Engelen (GAST)
Beantwoord door Miquel Engelen (GAST) in topic Banden.
Je kan Bouke Maas ook even contacten, die heeft ook alle apperatuur staan!

GG,

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-04-2010 08:11 #1274521 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic opties genoeg, fijn
opties genoeg, fijn :).

En waarom via deze weg en niet alles ondergebracht bij 1 leverancier/monteur: het prijsverschil. Simpelweg dat; vooralsnog heb ik nog nergens meegemaakt dat het balanceren oid niet goed ging. Mocht dat overhoopt wel zo zijn dan is evt. opnieuw balanceren altijd nog vele malen goedkoper dan de tarieven die all-in gerekend werden. Iets meer gedoe, maar wat moet ik anders met de vrije tijd ;).

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-04-2010 18:06 #1274566 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Snowtrac 3
Ik had voor mijn winterbanden via reifen.com gekeken, en toen prijzen in de buurt opgevraagd. Ik zou iets van drie tientjes goedkoper uit zijn.Dus gewoon bij de vredesteindealer (Kalk) in Westerlee laten monteren. Scheelt me te weinig om daarvoor een hoop moeite te doen en wellicht gezeur bij problemen. Een goede (lees: goede!) service mag wel 10% meer kosten. En minder kilometers, minder gedoe met ophalen in Duitsland...
Wat gaat het jou nu besparen?
Succes!
JohnPeter

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-04-2010 22:40 #1274714 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic durf ik nog niet te zeggen,
durf ik nog niet te zeggen, al denk ik al snel aan 100. Heeft ook (aanzienljk, waarschijnlijk) met mijn bandenkeus te maken. Tot op heden was ik getrouwd met de bekende a-merken, nu eens  de overstap gemaakt naar de b-merk-kant, waarvan ik absoluut niet overtuigd dat deze minder zijn. Vrienden om mij heen hebben die switch eerder gemaakt, en zij zijn bijzonder goed te spreken over de net-niet logische merken. Om een echt oordeel te kunnen hebben wil ik er zelf mee rijden, om zodoende een gefundeerde mening te kunnen (en dan mogen) uiten.

uiteindelijk zal ik dus wel uitkomen op 100eu besparing (in vergelijking met dezelfde band all in via de bekende leveranciers). En ja, als erna een klacht komt: natuurlijk heb ik dan te maken met een moeilijke discussie. Is niet fijn, maar komt dan ongetwijfeld wel goed (met bandenmontages heb ik tot op heden nog nooit ergens een probleem gehad, ik vertrouw op professionaliteit.) En wellicht kom ik van een koude kermis thuis, maar wil het dan in elk geval geprobeerd hebben!

Groet,
David 

• Mark van Loo (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-05-2010 01:25 #1274725 door Mark van Loo (GAST)
Beantwoord door Mark van Loo (GAST) in topic SP
Sweden-Parts is idd ook goeie, nog Volvo liefhebbers ook!
Ik koos vorig jaar voor internet omdat ik voor minder dan 300 euro vier nieuwe A-merk banden in maat 16 inch kon bestellen. Monteren iets van 50 euro, bij een Kwikfit of andere offline-bandenclub zou ik veel meer moeten betalen. Dus waarom niet? Wilde iig Bridgestone, Michelin oid, en uit tests bleek in mijn geval de Turanza goed te scoren op droog/nat etc. Iets waar ik juist op lette omdat ik geen hulp van tractiecontrole of ABS heb :). Natuurlijk had mijn montagepartner ook liever dat ik bij hem direct bestel, maar je als montagepartner aanmelden doe je niet zomaar. Nu ik er geweest ben zou ik sneller ff langsrijden voor eventuele andere dingen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-05-2010 20:08 #1275466 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Vanmiddag bij Sweden Parts
Vanmiddag bij Sweden Parts geweest. Frank kende ik al wel, wederom uitstekend geholpen! Vaste klant erbij, ik werk er ongeveer om de hoek, ideaal dus. 

Moderators: Jerry Stam