volvo 265
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-04-2010 19:19 #1080675
door V700 register
volvo 265 is gemaakt door V700 register
Heb vandaag van een kennis een volvo 265 aangeboden gekregen. Wie kan mij iets vertellen over dit type; er blijken niet veel rond te rijden zo te zien en zelf weet ik er niet veel van behalve dat er een renault 6 cilinder in zit en er zo'n 350.000 km op heeft zitten.
Groet
Bsa
Groet
Bsa
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-04-2010 19:36 #1274273
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Simpel
Eigenlijk heel simpel: de 265 is een luxe 245 met inderdaad een 6-cilinder motor. Vandaar de '6' in de type-aanduiding.
De kilometerstand is best hoog voor een PRV-motor. Maar gezien de sumiere info kan er ook al vanalles aan gedaan zijn.
De vroege types van deze motor hadden naar ik weet problemen met de oliekoeling (te dunne leidingen).
Ik vind de 265 een erg stijlvolle, chique stationcar. Als de techniek mooi loopt, heb je er een fijne auto aan denk ik.
Bedenk echter wel dat ze behoorlijk kunnen roesten...
Joost
De kilometerstand is best hoog voor een PRV-motor. Maar gezien de sumiere info kan er ook al vanalles aan gedaan zijn.
De vroege types van deze motor hadden naar ik weet problemen met de oliekoeling (te dunne leidingen).
Ik vind de 265 een erg stijlvolle, chique stationcar. Als de techniek mooi loopt, heb je er een fijne auto aan denk ik.
Bedenk echter wel dat ze behoorlijk kunnen roesten...
Joost
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-04-2010 19:52 #1274276
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Roestpreventie
Er schijnt inderdaad één en ander aan gelast te zijn en helemaal opnieuw behandeld met een goedje voor roestpreventie (worden de balken helemaal mee volgespoten). Ik denk dat de body best hard is. Wat je verteld over de motor vind ik niet zo leuk. Het is wel starten, lopen. En een erg mooi geluid moet ik zeggen. Bedankt vast voor je bijdrage.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-04-2010 19:58 #1274277
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Maar is dat laatste met de
Maar is dat laatste met de te dunne olieleidingen niet puur een kwestie van netjes en liefdevol onderhouden? Ze hoeven het toch niet steevast allemaal te hebben?
Wil je de 265 overigens als eerste auto gaan gebruiken of wordt het een vertroetelauto? Beide kan natuurlijk ook...
Ik vind het overigens machtig mooie wagens.
Groet,
Támas
Wil je de 265 overigens als eerste auto gaan gebruiken of wordt het een vertroetelauto? Beide kan natuurlijk ook...
Ik vind het overigens machtig mooie wagens.
Groet,
Támas
- Miquel Engelen (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-04-2010 20:53 #1274280
door Miquel Engelen (GAST)
Beantwoord door Miquel Engelen (GAST) in topic Gevoelig maar oh zo mooi!
In de 265 ligt een B28 motor, die inderdaad te dunne olieleidingen hebben waardoor ze op dat punt erg gevoelig zijn (dicht slibben met alle gevolgen van dien, dus meer dan regelmatig olie verversen!)
Vergeet ook niet dat onderdelen een stuk duurder zijn dan de andere Volvo motoren, en moeilijker te vinden (zo is een luchtfilter bv. niet meer te krijgen). Het sleutelen is een stuk bewerkelijker en kost veel meer tijd, voor zowel de DHZ als de garagist. Maar het zijn wel hele fijn lopende motoren, als ze het goed doen.
Als dagelijkse auto zou ik er een beetje voorzichtig mee zijn, vooral ook gezien de voor die motoren toch best hoge kilometerstand, als troetelkindje een pareltje in een verzameling!!
Succes met de beslissing......

GG,

Vergeet ook niet dat onderdelen een stuk duurder zijn dan de andere Volvo motoren, en moeilijker te vinden (zo is een luchtfilter bv. niet meer te krijgen). Het sleutelen is een stuk bewerkelijker en kost veel meer tijd, voor zowel de DHZ als de garagist. Maar het zijn wel hele fijn lopende motoren, als ze het goed doen.
Als dagelijkse auto zou ik er een beetje voorzichtig mee zijn, vooral ook gezien de voor die motoren toch best hoge kilometerstand, als troetelkindje een pareltje in een verzameling!!
Succes met de beslissing......

GG,

- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-04-2010 16:15 #1274356
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bedankt
allemaal voor jullie bijdrage. Het laatste waar ik op zit te wachten is het vertroetelen van mijn vervoermiddel; wat niet inhoud dat ik geen onderhoud pleeg of de auto niet was. Feit is dat jullie commentaren mij wel aangeven dat dit geen auto is waar ik veel kilometers mee wil gaan draaien. Mocht iemand wèl interesse hebben laat dat dan even weten. Hij staat nog te koop.
Moderators: Jerry Stam