Slippende automaat?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Kan de ECU eventueel het euvel zijn? Misschien dat de 204 pk bezitters deze ervaring ook hebben?
grt
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jan Snijder (GAST)
- Nieuw lid
-
Ik heb hiervoor een S90 met 180 pk gehad maar die had een 5-bak. En qua snelheid en acceleratie ontliep die mijn huidige S90 maar weinig. Dus wellicht toch eens goed kijken wat er aan de hand is.
Succes, Jan.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Het komt voornamelijk voor als ik zo rond de 40 km/h rijd en dan de kickdown gebruik. De motor klimt dan in de toeren, maar echt vooruit gaat ie niet...
De 180 versie en de 204 pk versie ontlopen elkaar nauwelijks zeker met acceleratie is de 204 pk versie slechts een tiende sneller dus het verschil zou idd niet sensationeel moeten zijn.
Voordat de vraag komt waarom heb je een 204 pk ECU inzitten? Ik dacht dat de software voldoende was. Later las ik dat er ook verschillen zitten in nokkenassen.
grt
- V700 register
- Nieuw lid
-
Over die slippende automaat heb ik hier een topic ooit opgestart: www.volvo700vereniging.nl/node/21251
- Martin Deckers
- Nieuw lid
-
Groet Martin
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Als jij 70 rijdt, en de kickdown aanzwengelt, gaat hij volgens mij naar de 2 nog. Daar doet het zich niet voor? Kan het zijn dat je het probleem alleen in de 1 ervaart?VolvoS90 schreef : Ik ervaar het overigens niet als ik al een vaartje heb van zeg 70 km /uur of op de snelweg, want dan gaat ie er echt als de brandweer vandoor.. Daarom lijkt het net of de bak overmatig slipt bij langzaam rijden. Wellicht iemand zin om een vergelijking te doen door tegelijk op te trekken en kijken of ik ver achterblijf
Maar goed, zet die oude ECU er eens in en je weet het.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Jan Snijder (GAST)
- Nieuw lid
-
Ik weet dat die een paar sloop S90's uit Engeland heeft staan en daar zit bijna zeker te weten een 180pk versie met automaat bij. Kun je hem even proberen en kijken of het verbetering brengt.
Groeten, Jan
- V700 register
- Nieuw lid
-
Kan dat zomaar, een RHD ECU ?Sorry, kon het niet laten....jsnijder schreef : Ik weet dat die een paar sloop S90's uit Engeland heeft staan