Autogas op zondag in Nederland?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-04-2010 22:25 #1080601 door V700 register
Autogas op zondag in Nederland? is gemaakt door V700 register
Hai,
Ik rij zondag met de Volvo van België naar Amstelveen. Nu rijdt mijn 740 voorlopig enkel op autogas. 
Kan iemand me bevestigen of je in Nederland overal autogas kan tanken op zondag? In België en in Frankrijk is dit nl. niet het geval.
Het is te zeggen in België en Frankrijk wel langs de autostrade maar niet overal. Zo heb ik afgelopen zomer eens vastgereden in Frankrijk.
Grtz,

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-04-2010 22:30 #1273912 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Grapje?
........is een grapje, right?
Elk geopend tankstation in Nederland langs de snelweg, verkoopt autogas, ook op zondag.Veel tankstations die niet langs de snelweg liggen, zijn ofwel open, ofwel bieden de mogelijkheid met een (vermoedelijk alleen nederlands) pasje te betalen, maar voor de eerst zou ik me over gas geen zorgen maken.
Trouwens, je hoeft toch maar 1 keer te tanken, aan het begin van de A2 zit een Shell, daar heb ik eens om 23:45 op zondag nacht getankt, gewoon contact betaald aan de kassier.
Dus, maak je geen zorgen....;-))
Is dat trouwens echt zo, in Belgie, dat je op zondag geen gas kan tanken?Enig idee wat de achterliggende gedachte daarvan is?

• Leon Doensen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-04-2010 22:45 #1273917 door Leon Doensen
Beantwoord door Leon Doensen in topic Nee, geen grapje
Heb ik zelf ook vaak zat meegemaakt op weg naar een rally   Eenmaal een lpg station gevonden.....is ie niet open.....echt verschrikkelijk.
LPG op zondag in Belgie is bijna net zo moeilijk te vinden als een dieselpomp in Canada..

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-04-2010 22:50 #1273919 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Goh.
Daar heb ik en nooit bij stil gestaan (?!?) maar kon het me al helemaal niet voorstellen.
Weet je toevallig ook waarom dat is?

• Leon Doensen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-04-2010 23:03 #1273924 door Leon Doensen
Beantwoord door Leon Doensen in topic Neen,
da week nie
Wellicht religieuze redenen ....Op zondag een benzinepomp vinden die open is valt ook al niet mee(behalve op de snelweg)
Misschien kan Hedwig ons meer vertellen. Ik erger me er iig kapot aan als ik er ben........en dan dat gekloot met die vulnippels ...Leve 1 Europa...NOT 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-04-2010 23:04 #1273925 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic zondaggas
Helaas geen grapje, het takstation moet volgens het regelement blijkbaar steeds bemand zijn en dat zijn ze in België en Frankrijk op zondag ver van allemaal.
Afgelopen zomer had ik prijs, actieradius van 50km, stadje met 8 autogasstations, geen enkel open, dichtstbijzijnde geopend tankstation op de autosnelweg op 130km, we zijn er geraakt achterop een sleepwagen. Gelukkig op kosten van de reisverzekering.
Enfin, goed om te horen dat het in Nederland anders is, de trip kan doorgaan :-)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-04-2010 23:10 #1273926 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Benzine.
@Loekie: Is het dan niet verstandig om te kijken waarom ie niet op benzine wil rijden?Had je dat ooit hier gepost (en heb ik dat gemist) of is het wellicht handig dat eens te doen?Is toch wel lekker, extra tanje achter de hand, niet?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-04-2010 23:15 #1273927 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Volgooien en gas erop.

ldoensen schreef : .....en dan dat gekloot met die vulnippels

...Leve 1 Europa...NOT 

Ik mik er in Den Bosch de tank vol, als er zich geen file voor doet, haal ik Frankrijk zonder te tanken, scheelt me een vulnippel.
De eerste vaste stop is Aire de Wancourt-Est, als ik me niet vergis, ik meen de tweede Aire in Frankrijk.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-04-2010 23:25 #1273929 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic @ baseman - waarom niet op benzine
ja hoor het is hier gepost, een 4 tal berichtjes onder dit van de autogas onder de titel: <h2 class="title"><a href="/node/31550">gereviseerde carburator / nieuwe pomp / toch stuiterbal</a></h2>
Mocht je een idee hebben? Voorlopig heb ik nog de piste van plastic leidingen carburator vervangen / Vacümpompje vervangen...
Op benzine durf ik op de snelweg al stuiterend niet meer verder, echt eng! :-)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-04-2010 14:45 #1273976 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic overigens
Overigens kan je in Nederland geen gas tanken als het tankstation niet bemand is. Daarom gaat bij tankstations die na 24 uur overschakelen op een automaat de LPG-toegang dicht. En bij altijd onbemande tankstations zoals Tinq zul je nooit een LPG station vinden.

Moderators: Jerry Stam