Bedekken kofferruimte 940..wie heeft een gulden tip ?

• Alexander Satter
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
  • LIFE FREE OR DIE
Meer
20-04-2010 22:19 #1273710 door Alexander Satter
Beantwoord door Alexander Satter in topic optie
creatief met polyester en zelf maken?
omdat de auto toch al vrij vierkant is kan je met polyester snel het een en ander op maat maken

Volvo 940 sedan 1991 330dkm
Volvo 940 estate 1998 604dkm
Volvo 940 estate 1998 426dkm
Volvo 780 coupe 1986 in restauratie
Volvo 780 coupe 1987 428dkm
Volvo V70XC 2001 146dmiles
Volvo C70 2006 226dkm

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-04-2010 22:33 #1273711 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic verstevigen
Ja , en denk ik ook nog het een en ander verstevigen . Dus in gedachten zie ik al iets van aluminium profielen die in een rechthoek op het afgezaagde deel passen, en waar je dan ook weer verder op kunt
bouwen......
Alleen ben ik dan zo iemand die dat rustig aan moet passen, en de problemen die er ongetwijfeld gaan komen , één voor één moet aanpakken.
Dus ik zit met smart op een garage te wachten, om dan de zaag ter hand te pakken. Op straat hiermee gaan spelen is niet echt een optie. Ik had ooit , bijna 20 jaar geleden, een opknap 145 geparkeerd bij mijn ouders in de straat, maar daar stond binnen no time de politie voor aan de deur... ( niet verzekerd geen apk  ) Wat dat betreft zijn we wijzer geworden.
Maar is wel leuk om in gedachten zo'n aanhanger al helemaal aan te pakken.
( fornuis erin, koelkast, 220V aansluiting achter benzineklepje , watertank, etc. etc. (caravanhaters moeten dit niet lezen dus ))
Ach ja , morgen vroeg op, ik ga slapen , en droom lekker (verder) van..........
welterusten allemaal.

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-04-2010 23:21 #1273723 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Volvo aanhanger
Hallo Paul
Kijk eens bij de foto's hier op de site.  Daar staat zo'n aanhanger.  Helaas wel door een doorgewinterde HSV-fan gemaakt, dus in afgrijselijke kleuren.
groetjes
Mathy

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-04-2010 23:26 #1273724 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Sloop
Hallo Martin

zappa schreef : Tja dat achterklep-paneel en de zijpanelen....eruit nemen en afdekken met bijv. dikke folie..

Op de sloop een paar extra achterklep- en zijpanelen halen.  Hoeven natuurlijk niet mooi te zijn en dus ook niet duur, vooral als je de sloopbaas vooraf verteld waar je dat vrachtje panelen voor nodig hebt.  Op die afgeleefde panelen kun je naar hartelust je fantasie op botvieren, dingen uitproberen, etc., etc.  En als je de zaak terug wilt brengen in de oude staat, zet je je huidige panelen weer terug.
groetjes
Mathy

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-04-2010 08:50 #1273735 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Topic sluiten lijkt me nu op
Topic sluiten lijkt me nu op z'n plaats na alle suggesties. Het voor mij meest aantrekkelijke is het zelf peinzen over een efficiénte oplossing en dat zal zijn het zien te vinden - ergens - van een kunsttof bodembedekking i.c.m. afdekking van zijkanten en achterklepdeel. Dat laatste zou kunnen met MDF of aluminiumplaatswerk, zo goed als mogelijk op maat uitgetekend en dan stel ik me voor dat het plaatdeel jde achterklep aan 1 kant scharnieren kan. Dus in geval v.e. gesloten auto naar binnen klappen tegen bijvoorbeeld l-zijkant en in geval van openen auto het vee erin en uitklappen, zodat dit plaatdeel parallel komt met de binnenzijde achterklep en het bevestigd kan worden tegen het r-plaatwerkdeel. Zodoende is afdoende bescherming interieur bereikt en zit het vee in afdoende ruimte. Het afwerken van randen is dan vanzelfsprekend van belang.
Ik dank allen voor het meedenken, de links en suggesties !!
Zappa

Moderators: Jerry Stam