Velgen opknappen (type Omega)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-04-2010 19:18 #1080260
door V700 register
Velgen opknappen (type Omega) is gemaakt door V700 register
Hoi beste medeleden.
Onder mijn kanjer zitten Omega velgen.
Alleen zijn ze door de tand des tijds behoorlijk aangetast, en niet erg makkelijk met al die gaten om zelf even op te knappen (lijkt me)
Heeft er iemand ervaring met velgen laten repareren, en blijven ze dan ook net zo lang weer mooi.
En wat zijn ongeveer de kosten.
Het liefst heb ik adressen in twente eo.
Alvast bedankt voor jullie hulp.
Groetjes Peter uit Enschede
Onder mijn kanjer zitten Omega velgen.
Alleen zijn ze door de tand des tijds behoorlijk aangetast, en niet erg makkelijk met al die gaten om zelf even op te knappen (lijkt me)
Heeft er iemand ervaring met velgen laten repareren, en blijven ze dan ook net zo lang weer mooi.
En wat zijn ongeveer de kosten.
Het liefst heb ik adressen in twente eo.
Alvast bedankt voor jullie hulp.
Groetjes Peter uit Enschede
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-04-2010 19:46 #1272115
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Stralen en poedercoaten
Als het iets mag kosten zou ik gaan voor (laten) stralen en poedercoaten.
Wanneer het goed gedaan wordt, gaan de velgen minimaal de rest van het leven van je auto mee. De coating is n.l. veel harder dan gewone lak omdat het erop gebakken wordt. Kleinere beschadigingen worden hiermee ook gecamoufleerd omdat er een behoorlijk dikke laag overheen komt.
Ik heb er geen recente ervaring mee, maar ik heb een jaar of twaalf geleden een stel Mercedes velgen laten doen door Gerritsen in Nijkerk, naar volle tevredenheid. Kostte toen fl. 300,-. Volgens mij doet die het nog steeds, en ik meen wel eens een prijs van € 45,- per velg gezien te hebben. Ik heb ook wel goede verhalen gehoord over een bedrijf in Apeldoorn. Beide is wel te berijden vanuit Enschede, toch?
Zoek de site maar eens na op 'stralen' of 'poedercoaten'.
Wanneer het goed gedaan wordt, gaan de velgen minimaal de rest van het leven van je auto mee. De coating is n.l. veel harder dan gewone lak omdat het erop gebakken wordt. Kleinere beschadigingen worden hiermee ook gecamoufleerd omdat er een behoorlijk dikke laag overheen komt.
Ik heb er geen recente ervaring mee, maar ik heb een jaar of twaalf geleden een stel Mercedes velgen laten doen door Gerritsen in Nijkerk, naar volle tevredenheid. Kostte toen fl. 300,-. Volgens mij doet die het nog steeds, en ik meen wel eens een prijs van € 45,- per velg gezien te hebben. Ik heb ook wel goede verhalen gehoord over een bedrijf in Apeldoorn. Beide is wel te berijden vanuit Enschede, toch?
Zoek de site maar eens na op 'stralen' of 'poedercoaten'.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-04-2010 20:19 #1272121
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Wheeltrim Nijkerk
Hier zitten de mensen met verstand van velgen! Velgen zonder de banden aanleveren en met goed overleg samen afspreken wat er gaat gebeuren.
Ik heb er goede ervaringen mee.Niet echt goedkoop maar wel goed!! Kwaliteit kost nu éénmaal iets meer.
Suc(V)6 met de beslissing.

Ik heb er goede ervaringen mee.Niet echt goedkoop maar wel goed!! Kwaliteit kost nu éénmaal iets meer.
Suc(V)6 met de beslissing.

- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-04-2010 20:51 #1272126
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic om de hoek
wheeltrim zit bij mijn werkplaats om de hoek, hoor hier goeie verhalen over de mensen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-04-2010 20:58 #1272225
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic niet grof
Ik, met Omegaatjes onder mijn 16-kleppert, luister ook even mee. Maar ik heb ooit nieuwe, gepoedercoate wielen gezien (van een Amazon) en vind dat -met alle respect- echt geen gezicht! Ze krijgen een sinaasappelhuidje in plaats van de strakke uitstraling van een gladde laag lak. En de Omega velg is zo fraai subtiel concaaf, werkt zo mooi met licht als de laklaag strak is!
Mijn velgen hebben rondom wat stoeprand schade en krassen van schoonmaken in de gaten.De lak zit ook niet helemaal tot in de gaten. Ik zie een soort spray-nevel waar een witte laklaag zichtbaar wordt naar mate je dieper in het gat kijkt. Misschien niet goed gespoten bij Volvo? Heeft iemand met Omega's dat ook?
Mijn velgen hebben rondom wat stoeprand schade en krassen van schoonmaken in de gaten.De lak zit ook niet helemaal tot in de gaten. Ik zie een soort spray-nevel waar een witte laklaag zichtbaar wordt naar mate je dieper in het gat kijkt. Misschien niet goed gespoten bij Volvo? Heeft iemand met Omega's dat ook?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-04-2010 23:17 #1272239
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Poedercoaten en poedercoaten
Niels, poedercoaten is net als bij spuiten, het resultaat hangt af van een stuk handarbeid. Ik heb ook wel eens bijzonder strak in de coating staande wielen gezien, 18" van een Leon Cupra R. Met mooie glans, zonder sinaasappelhuid. Dat was in Mijdrecht gedaan.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-04-2010 01:54 #1272252
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ok
Ja, ik heb ook maar één velg gezien, bij Nordicar. Die glom ook mooi, maar toch... En sja, ik ben misschien ook wel een ontzettende -euhm- mierenfokker wat dat betreft.
Moderators: Jerry Stam