740 B230K 88.273Km MY89 - Slopen of niet?
- A. Remy
- Nieuw lid
-
Ik heb de hand kunnen leggen op een witte 740 sedan uit 1989. Er zit een B230K in die nog maar 88.273km op de teller heeft staan. Het interieur en dashboard zijn als nieuw. Eén eigenaar heeft ze gehad.
Minpunt: ze werd meegegeven aan een jeugdbeweging die ze overspoten heeft met allerlei kleuren om zo publiciteit te maken voor één van haar activiteiten. Die verf ben ik er nu aan het afhalen en het wit komt terug glanzend tevoorschijn. Die jonge snaken hebben ecjter ook op de motorkap, dak en kofferdeksel gestaan/gesprongen. Motorkap en kofferdeksel kunnen vervangen en herschilderd worden, het dak zal plamuurwerk vergen denk ik.
Nu stel ik mij de vraag wat te doen met de auto: slopen of terug in ere herstellen en verkopen. <u>Zelf zal ik er namelijk niet mee rijden</u> aangezien ik andere projecten/Volvo's heb waar ik meer aandacht aan wil besteden.
Graag jullie inbreng;
Wolwo
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
--Moelijke beslissing, het is toch een projectje. Alles eruit halen en in een gave carrosserie stoppen? Of toch maar een plaatwerker erbij? Vraag eens een prijsopgave...

Groeten Rudiger
- Wytze Broerze
-
- Senior lid
-
- A. Remy
- Nieuw lid
-
enrudiger schreef : Alles eruit halen en in een gave carrosserie stoppen?
Ik zou idd één van beide kunnen doen (ik opteer meer voor het tweede mocht ik moeten kiezen) maar zoals meegedeeld ben ik niet zinnens om er zelf mee te gaan rijden. Als ik ze terug in goede uitwendige staat breng, is het om haar te verkopen. Is er vraag achter een dergelijke auto met laag kilometertal maar post-86?Wytze schreef : Je kunt er natuurlijk ook een schuifdak in maken en ...
Wolwo
- Wytze Broerze
-
- Senior lid
-
Er zal best wel iemand zijn die geld overheeft voor de dingen die nog als nieuw zijn en dus bruikbaar in < 86 wagens. maar dat hoef ik jouw geloof ik niet uit te leggen.
- Miquel Engelen (GAST)
- Nieuw lid
-
... het doet mij toch elke keer weer pijn in het hart dit inderdaad te moeten concluderen. Het lijkt wel alsof zelfs onder de 'liefhebbers' de toch ook mooie bakstenen van ná '86 het niet meer waard lijken te zijn om op de weg gehouden te worden, maar hun geld alleen nog in onderdelen op te brengen. Zo zit ik er bv. sterk over te denken de GK maar uit elkaar te gaan halen om zo misschien nog iets van de investeringen terug te krijgen..... hoewel mijn Volvo hart héél hard NEE, NIET DOEN roept!wolwo schreef : Is er vraag achter een dergelijke auto met laag kilometertal maar post-86? Wolwo
Dan denk ik maar, tja, een hobby kost geld, er zijn mensen die in een middag meer aan hun tuin uitgeven........ er komt vast wel een échte liefhebber......

GG,

- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik ben reuze blij met mijn '94 940 sedan met weinig kilometers (75.000).Miquelangelo1969 schreef :
Is er vraag achter een dergelijke auto met laag kilometertal maar post-86?wolwo schreef :
Ook al wordt deze niet oldtimer-belastingvrij, omdat ik zzp-er ben is het toch wel heel voordelig om een auto van meer dan 15 jaar oud (nagenoeg geen bijtelling) op de zaak te kunnen zetten en zo alle autokosten te kunnen aftrekken.
Dus voor een zzp-er die niet genoeg geld heeft voor een nieuwe auto, is deze 740 wellicht interessant.
Slopen = zonde, lijkt me.
Aan de andere kant, als je een gave carosserie van '86 of éérder kunt vinden en je zet daar de zo goed als nieuwe binnenkant en motor van deze in, dan heb je een goede belastingvrije auto, lijkt me.
Groetjes, Michiel
- V700 register
- Nieuw lid
-
Mijn 760 raak ik ook waarschijnlijk niet meer kwijt, t´is een ´88er.
Mocht je de auto in zijn geheel als sloper willen verkopen of ruilen tegen een 760, dan hoor ik het wel via PB.
Gr. Eelco