Te korte remslang-V van Nordicar / Volvo-parts.nl
- guy horn (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-04-2010 16:58 #1080156
door guy horn (GAST)
Te korte remslang-V van Nordicar / Volvo-parts.nl is gemaakt door guy horn (GAST)
Ik heb net mijn eerste bestelling binnen. Heleboel ging goed. Maar een paar zaken kloppen niet. 1. De Remslang V is te kort. Ik heb het gemerkt tijdens de vervanging en gebeld. Er werd mij beloofd dat het 'moet goed zijn'. Ik heb het getest na de montage en ze zijn te kort. Bij volledige draai rechts of links is de slang gespannen als een snaar! Dat is ronduit gevaarlijk. Nu rij ik er mee maar ik zorg er voor dat ik het stuur niet maximaal rechts of links draai. Natuurlijk ga ik dat zo snel mogelijk verbeteren. Op de originele sticker van de verpakking staat REF 1329611. Daarop werd een sticker geplakt waarop staat 1239611-B en LOC.119-05. Het lijkt me noodzakelijk om alle klanten die deze slang hebben gekocht te waarschuwen. Een heuze terugroepactie! 2. De remvoeringen die ik kocht waren volgens de site van het merk Girling. Tot mijn verbazing heb ik het merk Road House gekregen. Hoe moet ik het begrijpen? Ik dacht dat ik producten van het merk Girling koop. Nu denk ik dat er geen 'slechte' remvoeringen zijn en de auto remt goed dus dat is geen probleem. Maar ik ben gewoon benieuwd.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-04-2010 17:33 #1271602
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Girling
Ad1: Goede check trouwens, van die remslangen. Kan inderdaad gevaarlijk zijn, zeker als die te korte slangen ouder worden en zo nu en dan flink opgerekt worden door een onwetende bestuurder. Zsm vervangen (zoals je aangaf) lijkt me zeker aanbevelenswaardig. Misschien kun je het een keer op de brug aan Nordicar laten zien, dan kunnen ze het zelf ok constateren. Het lijkt me dat Nordicar bij constatering wel voor een nette oplossing zorgt.
Ad 2: Ik denk dat fabrikant Road House "aftermarket" voeringen maakt voor Girling remklauwen ? Ik denk dat men hier niet zorgvuldig in is geweest en Girling heeft gebruikt om aan te geven voor welke klauw de voeringen zijn (dus Girling als type aanduiding ipv merknaam van de spullen die je kocht).
Ad 2: Ik denk dat fabrikant Road House "aftermarket" voeringen maakt voor Girling remklauwen ? Ik denk dat men hier niet zorgvuldig in is geweest en Girling heeft gebruikt om aan te geven voor welke klauw de voeringen zijn (dus Girling als type aanduiding ipv merknaam van de spullen die je kocht).
- guy horn (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-04-2010 11:17 #1272275
door guy horn (GAST)
Beantwoord door guy horn (GAST) in topic aniwoord Nordicar
Frank (of Frans) van Nordicar heeft prettig en correct mijn vragen beantwoord. De slang is inderdaadte kort. Ik krijg andere slangen. En de Girling is inderdaad aanduiding voor type en niet merk. Road house is aftermarkt.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-04-2010 15:28 #1272299
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Remslang ook te kort
Volvotics,
Bij het demonteren van mijn 760 sedan kwam ik tot een zelfde conclsie, de remslangen zo goed als nieuw (met labeltje er nog aan) stonden snaarstrak bij volledige uitslag.
Lijkt me een aandachtspunt voor iedereen, wat mogelijk veroorzaakt wordt door een fout in de database van de aftermarket leveranciers. Ik krijg al jaren standaard het verkeerde luchtfilter voor mijn 760, nu neem ik de oude filter maar mee want die onderdelenjongens geloven liever het systeem dan de klant.
Groet
Bij het demonteren van mijn 760 sedan kwam ik tot een zelfde conclsie, de remslangen zo goed als nieuw (met labeltje er nog aan) stonden snaarstrak bij volledige uitslag.
Lijkt me een aandachtspunt voor iedereen, wat mogelijk veroorzaakt wordt door een fout in de database van de aftermarket leveranciers. Ik krijg al jaren standaard het verkeerde luchtfilter voor mijn 760, nu neem ik de oude filter maar mee want die onderdelenjongens geloven liever het systeem dan de klant.
Groet
- Wytze Broerze
-
- Senior lid
-
Minder
Meer
10-04-2010 16:29 #1272301
door Wytze Broerze
Beantwoord door Wytze Broerze in topic Jongens wat is je lengte?
Ben wel benieuwd naar de lengte die dus te kort is?
Of heeft iemand nog een originele liggen die wel juiste lengte heeft?
En hoe meten we?
van einde tot einde of slanglengte zonder aangehechte metalen delen aan beide kanten?
Of heeft iemand nog een originele liggen die wel juiste lengte heeft?
En hoe meten we?
van einde tot einde of slanglengte zonder aangehechte metalen delen aan beide kanten?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-04-2010 13:00 #1272397
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ook maar nakijken
He Wytze ik heb ook nog 2 remslangen van jouw liggen voor de voorkant.
Ben benieuwd of die dan wel de juiste lengte hebben nog niet nagekeken of vervangen.
Hoe dan het best op te meten als ze er nog onder zitten , met een touwtjes o.i.d denk ik.

Ben benieuwd of die dan wel de juiste lengte hebben nog niet nagekeken of vervangen.
Hoe dan het best op te meten als ze er nog onder zitten , met een touwtjes o.i.d denk ik.

- guy horn (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-04-2010 13:06 #1272398
door guy horn (GAST)
Beantwoord door guy horn (GAST) in topic wat is lang genoeg?
Ik denk het volgende. Eerst het stuu rmaximaal draaien. Dan kan je het van achteren goed bekijken. Als de slang gespannen is dan is het al vervangen met een te korte slang. Als het nog mooi in een bocht ligt, kan je de nieuwe slang er langs leggen. In mijn situatis was de nieuwe slang zeker 2 cm korter. Lengte is wat mij betreft de inclusief alles; metal en rubber.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-04-2010 16:21 #1272423
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Gemeten en type
Vrienden,
Wat ik onder de auto (1987 760 Sedan) vandaan gehaald heb is:
Merk en type: Remkaflex RMSL-1738,
Lengte: 369 mm eind tot eind.
Gemonteeerd door een "gewone" garage.
DEZE ZIJN DUS TE KORT!
Groet
Wat ik onder de auto (1987 760 Sedan) vandaan gehaald heb is:
Merk en type: Remkaflex RMSL-1738,
Lengte: 369 mm eind tot eind.
Gemonteeerd door een "gewone" garage.
DEZE ZIJN DUS TE KORT!
Groet
Moderators: Jerry Stam