Nieuwe auto

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-04-2010 20:01 #1080142 door V700 register
Nieuwe auto is gemaakt door V700 register
Beste lezer,Aangezien ik al een tijdje rondneus op deze site, dacht ik laat ik zelf eens iet schijven.Sinds een drietal weken heb ik m'n eerste Volvo. Een 940 2.3. I.C estate op LPG. Na drie jaar lang rond te hebben gereden in een Citroen Ax is het echt tijd voor een beetje ruimte. Zeker sinds ik m'n dochter heb, kwam ik steeds vaker tot de conclusie dat een ax een klein koekblikje is.Ik heb lang nagedacht en gezocht op Internet, koop ik een v40? Koop ik een 850? Of wordt het toch zo een zoals m'n pa heeft, een 940.Uiteindelijk de knoop doorgehakt en een grijs/antraciet kleurige 940 uit 1997 op de kop getikt, met een respectabele stand van 209000 km (net ingereden).Ik heb de auto gekocht in het oosten van het land, in de buurt van Zutphen, en aangezien ik zelf in Zeeland woon, kon ik gelijk testen hoe de auto het doet op de "lange" rit. Conclussie: King of the Road!Eenmaal in Zeeland aangekomen, wil ik de wagen nog even door de wasstraat halen. En toen begon het gedonder. Op zaterdagmiddag stond mijn nieuwe trots glimmend en wel in de wasstraat terwijl ik de motor niet kon starten. Ik had een startprobleempje.... Uit eindelijk na veel duw en trekwerk toch maar de wegenwacht gebeld. Er bleek vocht onder de rubberen dop van de verdeelkap terecht te zijn gekomen. Nadat de beste man de rubberen dop van de verdeelkap af had gehaald startte de motor weer. (is dit een bekend probleem???)Een week later, op weg naar de pomp. Een grote knal en een aanlopend geluid! De auto hing gelijk scheef dus ik vermoede een lekke band. Na de boel te hebben bekeken blijkt m'n achtervering van de draagarm te zijn afgesprongen. Ik heb het vermoede dat dit is veroorzaakt door versleten schokdempers.
Inmiddels heb ik de g3 installatie laten inbouwen, waarbij ik gelijk heb gevraagd of de garage een blik kon werpen op de schokdempers. Zij constateerde dat de schokbrekers aan de achterkant inderdaad totaal versleten waren en die zijn dus vervangen. Al met al, een fijne wagen, maar nog niet echt een goede start.Nog even een pluspuntje: verbruik tot nu toe gemiddeld 1:9Groeten Jelmer

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-04-2010 10:49 #1271566 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Tegenslag
Hoi Jelmer!
Een beetje tegenslag moet kunnen: dat geeft zo'n band met je auto. Je gaat met zelfs met hem praten, heb ik gemerkt. (In mijn geval eerst maandenlang vloeken, maar goed..)
Ik heb gewoon volgehouden onder het motto: op een nieuwe auto schrijf ik nog steeds meer af per jaar dan wat ik in de 940 heb gestopt!
Je moet toch positief blijven hè? Maar goed: nu is ook mijn 940 een beer van een auto die gaat als de brandweer! Ik wens jou hetzelfde en nog lang plezier!
Plaats eens een foto?
 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-04-2010 01:00 #1271935 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic welkom

whitehorse schreef : Een beetje tegenslag moet kunnen: dat geeft zo'n band met je auto. Je gaat met zelfs met hem praten, heb ik gemerkt. (In mijn geval eerst maandenlang vloeken, maar goed..)
Ik heb gewoon volgehouden onder het motto: op een nieuwe auto schrijf ik nog steeds meer af per jaar dan wat ik in de 940 heb gestopt!
 

Haha, dat vloeken is herkenbaar. Gelukkig is het de laatste paar jaren bij mij niet echt meer nodig geweest.
@ Jelmer: Als een 940 eenmaal doet wat ie moet doen, dan is het een prettige en ruime reisauto.
Misschien is het een idee om eens langs te komen op een sleuteldag. Als je lid bent kan je daar naar toe komen. Je kan (correct me if I am wrong) volgens mij zelfs ter plekke lid worden. Al is er in dat geval over het algemeen vaak geen plaats meer om de auto op de brug te parkeren. Op zo'n dag kan je de hele auto (laten) checken en alles wat vervangen moet worden of er aan zit te komen verhelpen. Dat scheelt misschien nog een keer schrikken onderweg. Dat van die schokdempers lijkt me bijvoorbeeld bij 120 in de regen niet echt een leuke ervaring...
Hoe dna ook, veel plezier en succes ermee!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-04-2010 10:50 #1271950 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Correct.

Niels 944 16V schreef : Je kan (correct me if I am wrong) volgens mij zelfs ter plekke lid worden.

Dat is correct.

Niels 944 16V schreef : Al is er in dat geval over het algemeen vaak geen plaats meer om de auto op de brug te parkeren.

Als de persoon in kwestie dit vooraf, bij inschrijven voor de sleuteldag kenbaar maakt aan de RC en het 'dienstdoende'  bestuurslid op de sleuteldag bevestigd dat de aanmeldingsgelden voldaan zijn voor het ingaan van de brugtijd, voorzie ik geen enkel probleem.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-04-2010 11:37 #1271958 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic vol
@ Bas; ik bedoelde meer dat als je gewoon langs komt, dus zonder eerst (de mogelijkheid te hebben gehad om) contact op te nemen, de bruggen vaak toch vol zijn gepland? Op de meeste sleuteldagen is er, naar mijn beleving, nooit lang een lege brug bij.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD