Is het laatste bod op Ebay altijd doorslaggevend voor de koop

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-04-2010 22:43 #1080128 door V700 register
Leuke (en volgens mij ook wel goede) uitleg in de NRC hoe het zit, als je te weinig geboden krijgt voor je auto of motor en daarom niet verkoopt aan de laatste en hoogste bieder. <a href=" weblogs.nrc.nl/rechtenbestuur/2010/03/16...gevend-voor-de-koop/ " target="_blank"> weblogs.nrc.nl/rechtenbestuur/2010/03/16...gevend-voor-de-koop/

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-04-2010 22:50 #1271477 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ebah
Ebay is een verkoperssite en geen kopers site.
Leuk dat iemand eens in zijn gelijk gesteld is, maar dat zijn de uitzonderingen ....

• K. Lelievre
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-04-2010 00:12 #1271486 door K. Lelievre
Beantwoord door K. Lelievre in topic Voorwaarden
Tja.  Het staat toch echt duidelijk zo in de gebruiksvoorwaarden van ebay.  Elk bod is bindend zowel voor koper als verkoper tenzij de veiling vroegtijdig word beeindigd.

Heb zo ooit eens een slOpel Kadett gewonnen voor 8 euro op ebay.  (Was enkel om in te crossen).  Geef ik die kerel twintig euro omdat ik het al zo erg vond vind ik nog om en bij de 12 euro wisselgeld in de wagen. :p  Had ik bijna winst gemaakt. :p

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-04-2010 08:09 #1271489 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Transport
Tja, een sloper op laten halen kost tegenwoordig ook geld ...

Volvodiesel schreef : Tja.  Het staat toch echt duidelijk zo in de gebruiksvoorwaarden van ebay.  Elk bod is bindend zowel voor koper als verkoper tenzij de veiling vroegtijdig word beeindigd.

Elk bod is bindend zowel voor koper als verkoper tenzij de veiling vroegtijdig word beeindigd.
Die zin is echter bindender voor koper, dan voor verkoper ...

• Ziko de Kubber
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
02-04-2010 10:14 #1271494 door Ziko de Kubber
Beantwoord door Ziko de Kubber in topic verkopers
Ik heb het ook wel is meegemaakt dat een verkoper het bod te laag vond en vervolgens gewoon doodleuk niks opstuurde. Toen moest ik dus weer m´n geld terug vragen en dergelijke...

Met vriendelijke groet, Ziko

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-04-2010 12:22 #1271502 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Recht
Je krijgt wél altijd gelijk als hoogste bieder (mits de verkoper er geen minimumprijs aan had gehangen) en als je met Paypal betaalt, krijg je van Paypal je geld terug als je bent opgelicht. Het verbaast me dan ook niet dat de rechter deze uitspraak deed. Ik denk dat ebay de verkoper in ieder geval geroyeerd heeft omdat hij zich niet aan de regels houdt.
Een vriend van me is laatst opgelicht met een munt die hij gekocht had voor 1500 euro! Keurig z'n centjes terug hoor.
Ik heb alleen maar goede ervaringen met ebay.

• Chris Kobes
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-04-2010 13:18 #1271505 door Chris Kobes
Beantwoord door Chris Kobes in topic Ebay...
Ik denk dat de verkopers eerst zelf de voorwaarden goed moeten doorlezen voordat ze iets te koop aanbieden op Ebay. Vaak worden zulke dingen gewoon doorgeklikt als een "gewone" bevestiging.Verkoper was in dit geval gewoon zelf schuld door het niet in de gaten houden van zijn eigen veiling. Nu mag die op de blaren zitten :)
Heb zelf ook alleen maar goede ervaringen met Ebay integenstelling tot Marktplaats...

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-04-2010 16:02 #1271510 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic eBay is een veilingsite,
eBay is een veilingsite, waarbij bieden niet vrijblijvend is. Marktplaats is een advertentiesite, waarbij bieden niet-bindend is.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-04-2010 20:38 #1271523 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Slechte ervaringen
Koop vaak spullen op vooral duitse Ebay.Ervaringen vooral positief.Aantal keer "opgelicht" Het gaat dan bijna altijd om verkopers die kennelijk te weinig hebben gebeurd voor hun waar en de zaken na beeindiging tochnoch aan anderen zeggen te hebben verkocht.
Ebay doet weinig met de klachten die ik hierover heb gestuurd!Reactie was altijd: we zullen de verkoper waarschuwen.Groet Ben

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-04-2010 21:04 #1271529 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Jammer

benthuis schreef : Reactie was altijd: we zullen de verkoper waarschuwen.

Alsof die niet weet wie de veiling heeft "gewonnen" en voor welk bedrag.
Kopersbescherming van PayPal is dus nog niet zo verkeerd. Mij lijkt dat PP die verkoper weigert als het bij herhaling voor komt ?

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC