Nieuw hier !!!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-04-2010 00:23 #1080117 door V700 register
Nieuw hier !!! is gemaakt door V700 register
goeie dag allen,
Ik ben Friedrich en ben dus nieuw hier,Ik heb het plan om een 740 aan te gaan schaffen,na eerst jaren in Volvo's 850 te hebben gereden en vond dat Ik nou wel genoeg wegenbelasting had betaald (LPG),vond Ik het wel eens tijd worden voor een belastingvrije auto,maar ja wel een Volvo natuurlijk,nou had Ik twee optie's een 2 serie of een 7 serie,de 2 serie is vanmiddag af gevallen,want daar kan Ik niet in komen en als Ik er in kom kan Ik nauwelijk fatsoenlijk zitten,dus nou moet het een 740 worden,maar nu zit Ik weer met twee optie's,wordt het een diesel of L.P.G. ???
Thats te question,L.P.G. of Diesel ???
Alle sugestie's/feedback zijn meer dan welkom !!!
groeten Friedrich

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-04-2010 14:09 #1271431 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Lpg
Hoi Friedrich!
Ik rijd al héél lang Volvo's en altijd op LPG. Bevalt mij uitstekend, maar ik hou ook niet van diesels in personenwagens, en zeker niet die oudere rammelende uitvoeringen. Ik heb één keer een 245 met de 6 cilinder in lijn gehad, maar die kon niet tegen mijn rijstijl! En hij klonk warm wel mooi, maar lopen, ho maar, en róken!.
De 740 met turbodiesel schijnt wel harder te lopen, maar ik ben als gezegd geen fan. (Maar er zijn hier ook wel mensen die dat wél zijn,,,,)
Komt nog bij dat de LPG zo'n 65 cent kost en de diesel.....
En denk erom: voor oudere auto's betaal je weliswaar geen wegenbelasting, maar ze vragen meer onderhoud en als je dat niet zelf kunt, reken je jezelf rijk  terwijl je armer wordt!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-04-2010 14:21 #1271432 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Gek op Diesel
Freidrich

Ik rij nu ongeveer een 1/2 jaar een 760 GLE  Turbo diesel , 6 clinder - automaat en ik wil niets anders meer. 

Diesel = relaxed rijden  maar met een Turbo , als je het nodig hebt, even goed optrekken als je dat wil !!
Had vroeger een MB 240 TD, dat was ook al zo pretig rijden. 

LPG kost 65 ct, diesel 1,10 ct. LPG rijdt zo ik lees op dit dit Forum  1: 7   Mijn 760 1 : 12,5  
Reken zelf maar uit.  Maar vlg mij scheelt het weinig. 

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-04-2010 18:07 #1271447 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Plek
Hallo Friedrich
Denk eraan, dat een LPG tank plaats in neemt in de auto.  Kun je die plek missen, dan is er natuurlijk geen probleem.  Maar vooral bij de estate heb je én een kleine tank én geen plek meer voor je reservewiel.  Laat staan voor een kinderbankje onder de vloer.
groetjes
Mathy

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-04-2010 18:51 #1271453 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic sinds kort
welkom friedrich,

Sinds kort ben ik zelf eigenaar van een hele fijne 760 GLE TD uit 1984, en ik rij daar liever in dat in mijn 740 uit 1990 op benzine,

kwa verbruik kan ik nog niets zeggen wel dat hij zuiniger is dan mijn 740( die rijdt 1 op 10), maar kwa vermogen en het geluid zeg ik doe maar een diesel,
maar bij een oldtimer moet je wel rekening houden met de onderhouds kosten als je het zelf kunt doen scheelt dat heel veel geld, maar kun je dat niet reken dan die kosten wel mee, verder is er hier op het forum veel te vinden en wij zijn met zn allen wel willend bereid om mee te denken als je een storing of rammeltje etc,etc hebt, misschien zoals je gelezen hebt op het forum worden er regelmatig sleutel dagen georganiseerd mits je wel lid bent van het forum, die krijgen voorrang bij het sleutelen en leuke korting op onderdelen heb ik begrepen, ik ben dat nog niet maar dat zit zeker in de pen 1 dezer dagen wordt dat afgehandeld,

suc6 en we volgen je keuze graag,

Groeten Tom,

Grijze 760 GLE 2.4 Turbo Diesel 1984 Sedan ,
Witte 740 GL  2.0 Benzine 1990 Sedan ,

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-04-2010 22:14 #1271476 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Diesel
Dag Friederich,
Welkom op het forum,
Ik rij al bijna met een 945 van het jaar '92. 267700km, zonder turbo. En hij gaat nog goed alhoewel ik toch wat meer vermogen had gewenst.
Verder nog geen al te grote problemen gehad. De vervanging van de achterste schokbrekers was het duurste, omdat het nivomats zijn.
verder altijd starten, warm of koud. (Behalve die ene keer dat de zekering van de gloeibougies rot was).
Hij is niet stil, er kan soms een zwarte rookpluim verschijnen als je eens flink doortrekt, maar hij brengt mij altijd thuis.
Ik weet een ding, de volgende word terug een diesel. Behalve er ergens een 740 2.0 turbo 16V opduikt :-).
Veel geluk met uw keuze.
Gr.Hugo

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-04-2010 20:20 #1271521 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hallo Friedrich,   Heb je
Hallo Friedrich,

Heb je nog wat foto's van je 850 zoals op je avatar? Ziet er namelijk erg  uit 
pb mij anders even

groeten
Mark

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC