De grote trek

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-03-2010 00:19 #1079884 door V700 register
De grote trek is gemaakt door V700 register
Vorige week de 960 3.0i automaat 1995 een onderhoudsbeurt laten geven. De motor is geflushd. Hij gebruikte wat olie bij korte ritjes of met caravan op stijle hellingen. Op de vlakke weg met caravan geen druppel. Peter van PG in Papendrecht heeft dus de motor geflushd en vol synthetische olie (5W40) erin gedaan. Hij rijdt  sindsdien 2 klassen beter. De motor is duidelijkl vinniger en ook stiller. Vandaag de caravan gehaald en zaterdag vertrekken we voor 3 maanden naar Spanje. Benieuwd of het oliegebruik in de bergen met caravan nu minder is. We voegen natuurlijk nogal wat gewicht toe met een caravan en dakkoffer. Tot mijn genoegen zakt de auto van achteren niet meer in. Vorig jaar sleepte de beugel van de caravan bij verkeersdrempels over de straat. Heb een 960estate  met gewone schokbrekers (geen niveauregeling)en daar afgelopen najaar hulpveren bij laten zetten. Ligt nu 3,5 cm. hoger en geen centje pijn bij de verkeersdrempels. De komende maanden vormen de 960 en de caravan mijn huis. We genieten er nog maar van. Komende jaren schijnen we met z'n allen 30 miljard te moeten ophoesten. Als die geflushte motor ons nog de nodige jaren kan blijven dienen proberen we dat ook maar te overleven.
Hart. groet Hans Kakes

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-03-2010 21:06 #1270139 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic zelfde gedaan
Hans,
Ook ik heb bij PG Auto's hetzelfde laten doen nl. de motor en ook het koelsysteem laten flushen. Olieverbruik is fors verminderd, ca. 1 ltr op 9000 km, en de kleur van het koelwater is nu weer groen. De auto voelt een stuk soepeler aan. Kortm zeker voor een auto met een hoge km stand aan te raden.
Veel zon en plezier in Spanje.

Gr. Cees 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-03-2010 01:00 #1270160 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Volvovakantie

Kakes010 schreef : De komende maanden vormen de 960 en de caravan mijn huis. We genieten er nog maar van.

Lijkt me helemaal geweldig!
Uit vorige postings heb ik begrepen dat je inmiddels een leeftijd hebt bereikt waarop je dit soort dingen kunt doen, veel plezier!
Rob K.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-03-2010 09:27 #1270167 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic geduld

Rob,
Uit vorige postings heb ik begrepen dat je inmiddels een leeftijd hebt bereikt waarop je dit soort dingen kunt doen, veel plezier!
We moeten nog even doorbijten. Ik heb al visioenen bij het strand van Sant Pere Pescador
Cees 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-03-2010 09:58 #1270171 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic de grote trek
Laten wij nou vlak bij St.Pere Pescador in Castello dÉmpuries zitten. Een plek aan het strand met schitterend uitzicht op de baai van Rosas. 
Hert.gr. Hans Kakes 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-03-2010 10:28 #1270173 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic niet meer doen

Kakes010 schreef : Laten wij nou vlak bij St.Pere Pescador in Castello dÉmpuries zitten. Een plek aan het strand met schitterend uitzicht op de baai van Rosas. 
Hert.gr. Hans Kakes 

<pre>Daar ga ik weer. </pre><pre> Buiten regent het en ongewild dwalen mijn gedachten af naar warme stranden.</pre><pre> </pre><pre>Cees van Epenhuijsen Lidnummer 160. </pre><pre>Volvo V90 3.0 BINNENKORT TE KOOP</pre>

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-03-2010 15:16 #1270199 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Spanje

Kakes010 schreef : Laten wij nou vlak bij St.Pere Pescador in Castello dÉmpuries zitten. Een plek aan het strand met schitterend uitzicht op de baai van Rosas. 

Dat wordt één groot feest! Als je vier maanden blijft, kunnen we een meet en greet organiseren, wij zitten in l'Escala en dan komt Cees ook vast en zeker even langs
Rob K.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC