Wielen uit laten balanceren met een staartje
- V700 register
- Nieuw lid
-
Het ongeluk zit in een klein hoekje maar wel fijn dat het zo opgelost wordt, bij euromaster ben ik ook al eens fijn geholpen en alleen een kleine donatie aan de fooienpot was genoeg.
Van Essen is inderdaad goedkoop en heeft twee vestigingen in de regio. Bij mij 2 voorbanden balanceren € 14,-. Tevens zijn ze vaak met afstand de goedkoopste met A-merk banden, inclusief ventiel, montage, en balanceren.
O ja, mocht je nog een velg met band nodig hebben tot de vervanger er is, ik heb nog een velg voor een 240 liggen die een klein beetje op de Draco lijkt, past op een 740 want daar komt ie ook vanaf. Je weet waarschijnlijk nog wel waar ik woon dus als je hem wilt neem dan maar even contact op.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-

- V700 register
- Nieuw lid
-
MvrGr
Valentijn
Hallo Valentijn heel vriendelijk van je maar ik kan nu zonder probleem rijden dus een tijdelijke vervanging heb ik niet nodig.
Ik wacht tot ik voor een klein prijsje een Draco tegenkom en dan vervang ik de velg wel.
En ja ik weet waar je woont als ik vanuit de stad naar huis fiets maak ik wel eens een omweg om bij jou door de straat te rijden om te zien wat je voor moois voor de deur hebt staan.
Maar nogmaals bedankt voor je aanbod.
Vriendelijk groet
Peter
- André Struis
- Nieuw lid
-
Opspannen met zo'n conus is wel een beetje uit de tijd, zeker voor LM velgen.
Wie zegt dat dat gat van het sierdopje onbeschadigd is/was en dat het in het midden van de velg zit?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Opspannen met zo'n conus is wel een beetje uit de tijd, zeker voor LM velgen.
Wie zegt dat dat gat van het sierdopje onbeschadigd is/was en dat het in het midden van de velg zit?

De drie wiel daarna spanden ze op andere wijze in en dat ging goed..
Of het gat onbeschadigd was en in het midden zat kan ik je niet zeggen,wel zal het wat bros geweest zijn w.s

- V700 register
- Nieuw lid
-
Een paar huizen verder woont een hele mooie grijze 940 estate .peter 54 schreef : En ja ik weet waar je woont als ik vanuit de stad naar huis fiets maak ik wel eens een omweg om bij jou door de straat te rijden om te zien wat je voor moois voor de deur hebt staan.
Je bent altijd welkom voor een praatje.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Uitlijnen (4-wiel): € 45,-
Balanceren: € 15,- voor twee wielen. Daarbij ontdekte de monteur (niet geheel tot mijn verrassing) dat één van de twee voorbanden eivormig was i.p.v. rond. Je kon het met het blote oog zien, als het wiel draaide dus, dat wel. Gelukkig was het de band en niet de velg.
Op naar Emst dus voor twee nieuwe Bridgestone ER300 zomerbanden: € 150,- incl. montage. Gezien de weersomstandigheden (sneeuw) toch maar weer in de kofferbak mee naar huis genomen i.p.v. onder de auto.
Wel grappig trouwens, het verschil tussen Vaassen en Emst: Vaassen spiksplinternieuw en bijna steriel, Emst een soort boerenschuur in het midden van nergens. Wel met up-to-date apparatuur viel me op. Op beide locaties overigens vlot en netjes geholpen, incl. bakkie koffie.
Natuurlijk even opgelet hoe ze met mijn Pholussen omsprongen: De velgen werden ingespannen met een langwerpige konische ring door het naafgat. Zo te zien gebruikten ze voor iedere maat naafgat een andere ring. Weinig kans op beschadiging dus, dunkt me.peter 54 schreef : Wat bleek,om het wiel vast te klemmen in het balanceerapparaat wordt er in de lichtmetalern rand die dient om de velgdop vast te zetten een konisch toelopende ring gedrukt.
Deze ring drukte de lichtmetalen rand uit elkaar,de brokken vielen er af .
Oorzaak van de breuk zou vlgs. de monteur zijn dat het lichtmetaal wat bros is geworden in de 20 jaar,door steeds opwarmen en weer afkoelen.
De drie volgende velgen werden op een andere manier ingespannen.