Gevalletje slecht afgestelde ontsteking!
- Miquel Engelen (GAST)
- Nieuw lid
-
Ik voel me ook niet aangesproken hoor! En inderdaad, je maakt wel eens wat mee tijdens het sleutelen. Maar zoals ik nu geschrokken was had ik nog niet eerder meegemaakt, wat een knal zeg!whitehorse schreef : Ik bedoelde niet dat jij iets doms had gedaan hoor Miquel, als je iets nieuws koopt verwacht je terecht dat het werkt.
Het deed mij alleen denken aan één van mijn akkefietjes, en dat was wél dom: verkeerd aangesloten bougiekabels. Veroorzaakt bij doorstarten óók een leuke klap!
En uiteindelijk heb ik vandaag lekker een stukje gereden in een (nu) perfect afgestelde B20A motor, nu nog even een CO2 meting en de carburateur finetunen, want ik heb het idee dat ie nog wel een beetje 'zuipt' ... maar goed, daar heb ik de apperatuur (nog) niet voor.
En de reactie van Nordicar vond ik echt geweldig, kom je niet zo vaak meer tegen.

GG,

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
mis die leuke ... accu en ehhh........schroef?whitehorse schreef : .....verkeerd aangesloten bougiekabels. Veroorzaakt bij doorstarten óók een leuke klap!
vond ik toch wel een hele goede.
Volvo 940 sedan 1991 330dkm
Volvo 940 estate 1998 604dkm
Volvo 940 estate 1998 426dkm
Volvo 780 coupe 1986 in restauratie
Volvo 780 coupe 1987 428dkm
Volvo V70XC 2001 146dmiles
Volvo C70 2006 226dkm
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Miquel Engelen (GAST)
- Nieuw lid
-
 Boy Bakhuys schreef :
en dan te bedenken dat er twee in je stelling staan, waarvan er 1 is die het zeer zeker doet .......... maar goed, daar heb ik de apperatuur (nog) niet voor.
De beugels liggen ook al weer een tijdje in mijn auto, moeten dus maar snel een afspraak maken.
Oh, maar dan heb ik je verkeerd begrepen! Ik dacht dat je van de 2 x CO2 meters 1 goede kon maken!
Dus dat ze het beide niet deden maar samnegevoegt wel.....
Als het alleen de beugels zijn....
Ik ben vandaag weer even verder aan het inrichten geweest, het lijkt wel een 'serieuze' werkplaats te worden!
Vrijdag wat te doen????

GG,

- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
- die met 1 meter werkt, half uur van tevoren aanzetten. De dubbele moet nagegekeken worden.
- de beugels zijn voor de compressor.
- meet voor de gein even de breedte van de kast op als je wilt.
- neem volgende keer een meetinstrument mee waarmee je ook een condensator of een bobine mee kunt testen(weet ik niet helemaal zeker)
- vrijdag lijkt me een goed plan, ik doe mijn best.
- Miquel Engelen (GAST)
- Nieuw lid
-
 Boy Bakhuys schreef :

- die met 1 meter werkt, half uur van tevoren aanzetten. De dubbele moet nagegekeken worden.
- de beugels zijn voor de compressor.
- meet voor de gein even de breedte van de kast op als je wilt.
- neem volgende keer een meetinstrument mee waarmee je ook een condensator of een bobine mee kunt testen(weet ik niet helemaal zeker)
- vrijdag lijkt me een goed plan, ik doe mijn best.
Had ik dus zomaar een echte CO2 meting kunnen doen, zonder dat ik het wist.....?!
Vrijdag lijkt me gezellig!

GG,

- V700 register
- Nieuw lid
-
- Jan Snijder
- Nieuw lid
-
Ach ja, zo heeft ieder mens in de loop der jaren zijn betere momenten. Hoor er bij.
In ieder geval loopt de amazon weer als het spreekwoordelijke zonnetje.
Groeten, Jan.