pakking kleppendeksel
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-02-2010 00:26 #1079464
door Mathy van Nisselroy
pakking kleppendeksel is gemaakt door Mathy van Nisselroy
<div class="content">Hallo mensen, Ik zal me eerst even voorstellen hier op het forum gezien ik nieuw ben hier. Mijn naam is Niels, woon en studeer in Eindhoven en ben de trotse bezitter van een Volvo 740 estate, 2.0 liter turbo. Alleen heb ik nu het volgende probleem. Verdeeld in meerdere subproblemen. Laat ik bij het begin beginnen. probleem 1: De kleppen moeten gesteld worden. Nuff Said probleem 2: De tik was er vrij plotseling. Als in, de ene week nog niet tikken ( of het viel me nog niet op ) en de volgende week wel probleem 3: De klepstelplaatjes. Is er in de regio Eindhoven of Noord-Limburg een adres waar deze te verkrijgen zijn ? En ook het speciale gereedschap ? probleem 4: De pakking van het kleppendeksel. Al ttot twee keer toe besteld, maar twee keer een verkeerde pakking gekregen. Terwijl het via kenteken en chassisnummer is besteld. Het probleem hierbij is dat de geleverde pakking ruim een 2 a 3 cm te groot is voor het kleppendeksel. Mogelijk is er een ander motor ingeplaatst ? mijn paieren geven aan dat het een motor is met een cilinderinhoud van 1986 cc en verder staat de auto ook te boek als een 2.0 liter motor. Met turbo intercooler dus. Het zou dus gaan om een B200ET als ik het goed begrijp. De kop heeft als gietnummer 1000530 en uit andere posts hier op het forum mag ik begrijpen dat er een hele zwik motoren is met deze kop. Vreemd blijft dus waarom ik een te grote pakking krijg. Is er een motoridentficatienummer ergens op het blok te vinden ? Zijn er meer mensen tegen dit probleem aangelopen ? probleem 5: Ik weet het dus even niet meer. Ik sta op het punt om de auto maar naar de peperdure Volvo garage de Beemd te brengen. Is het zelf vervangen van de klepstelplaatjes echt zo'n sinecure of is het voor ervaren sleutelaars ( de keren dat mijn vader zijn auto naar de garage heeft gebracht zijn op een hand te tellen ) wel appeltje eitje. Is er iemand die mij met deze problemen kan helpen en mij wellicht van advies en interessante adresjes kan voorzien ? Bij voorbaat dank Niels PS: ik zal morgen even een foto plaatsen van het blok als dat mogelijk is, misschien is dat vor sommigen verhelderend </div>
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-02-2010 06:20 #1267413
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Qua pakking
Qua pakking:lijkt hij alleen te groot in de breedte ? Dat kan kloppen omdat er 2 bulten in de kop zitten waar de nokkenas doorheen loopt. De consumeren wat extra breedte van de kop, vandaar dat die breder lijkt dan hij moet zijn.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-02-2010 07:57 #1267414
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hoi Niels,
Zover ik weet kun
Hoi Niels,
Zover ik weet kun je klepstelplaatjes wel via een automaterialenzaak verkrijgen (kopen). Daar kun je ook wel een hulpgereedschapje kopen (die van mij is van Midlock en dat merk verkopen ze bij de meeste zaken ook).
Als je er echt niet meer uitkomt; ik ga in zo'n geval naar Bertino Manders in Uden. Vakwerk voor een schappelijke prijs. Tenminste ik ben er steeds tevreden weg gegaan.

Zover ik weet kun je klepstelplaatjes wel via een automaterialenzaak verkrijgen (kopen). Daar kun je ook wel een hulpgereedschapje kopen (die van mij is van Midlock en dat merk verkopen ze bij de meeste zaken ook).
Als je er echt niet meer uitkomt; ik ga in zo'n geval naar Bertino Manders in Uden. Vakwerk voor een schappelijke prijs. Tenminste ik ben er steeds tevreden weg gegaan.

- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-02-2010 10:37 #1267422
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic kleppen stellen.
Als je op de webside van Timen Smit kijkt krijg je alle informatie, over plaatjes en gereedschap.
<a href=" www.timensmit.nl/ "> www.timensmit.nl
Groet Mart, lidnummer .:950, Volvo940 Estate 1998.
<a href=" www.timensmit.nl/ "> www.timensmit.nl
Groet Mart, lidnummer .:950, Volvo940 Estate 1998.
- Willem Veneboer
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-02-2010 12:07 #1267435
door Willem Veneboer
Beantwoord door Willem Veneboer in topic Lid worden
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-02-2010 13:14 #1267445
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bekend?
<div>Niels,</div><div>staat jou estate toevallig vaak op de kruisstraat? </div>
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-02-2010 18:01 #1267470
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic pakking
Hallo Henk,
Bedoel je dat de pakking zich om de nokkenas heen vormt ? Breekt of scheurt dit de pakking niet ?
mvg,
Niels
Bedoel je dat de pakking zich om de nokkenas heen vormt ? Breekt of scheurt dit de pakking niet ?
mvg,
Niels
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-02-2010 18:51 #1267477
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Strikt
Strikt gesproken niet over de nokkenas zelf maar over het lager/de kop op de plaats waar de nokkenas de kop inkomt/uitgaat. Als je niet overdreven ruig doet scheurt hij niet.
Moderators: Jerry Stam