Een auto importeren uit duitsland
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-02-2010 11:22 #1079301
door V700 register
Een auto importeren uit duitsland is gemaakt door V700 register
Beste forum- en verenigingsleden,
Ik ben van plan om in de nabije toekomst de aankoop van een andere volvo te bewerkstellligen. Nu heb ik gezien dat er in duitsland her en der mooie 960`s en S90`s te koop staan.
Zo een auto moet dan geimporteerd worden. Over het importtraject in Nederland ben ik reeds op de hoogte. Maar hoe zit het in duitsland.
In duitsland zit naar mijn weten bij elke auto een "Fahrzeug-brief", is deze gekoppeld aan de kentekenplaten op de auto? Dus moet de verkoper zijn auto ook gaan vrijwaren? Of horen de kentekenplaten bij de persoon?
En hoe zit het dan verder: Moet ik Nederland bij het RDW behalve de "brief" ook de kentekenplaten kunnen laten zien?
Een tijdelijk kenteken voor de auto in Duitsland of Nederland is niet van toepassing omdat ik een auto dan toch met een autoambulance zou gaan halen.

Als er mensen zijn die hun ervaringen hiermee willen delen: graag!
Alvast bedankt voor de input.
groeten,

Martin
Ik ben van plan om in de nabije toekomst de aankoop van een andere volvo te bewerkstellligen. Nu heb ik gezien dat er in duitsland her en der mooie 960`s en S90`s te koop staan.
Zo een auto moet dan geimporteerd worden. Over het importtraject in Nederland ben ik reeds op de hoogte. Maar hoe zit het in duitsland.
In duitsland zit naar mijn weten bij elke auto een "Fahrzeug-brief", is deze gekoppeld aan de kentekenplaten op de auto? Dus moet de verkoper zijn auto ook gaan vrijwaren? Of horen de kentekenplaten bij de persoon?
En hoe zit het dan verder: Moet ik Nederland bij het RDW behalve de "brief" ook de kentekenplaten kunnen laten zien?
Een tijdelijk kenteken voor de auto in Duitsland of Nederland is niet van toepassing omdat ik een auto dan toch met een autoambulance zou gaan halen.

Als er mensen zijn die hun ervaringen hiermee willen delen: graag!
Alvast bedankt voor de input.
groeten,

Martin
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Henk Huisman (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-02-2010 11:42 #1266188
door Henk Huisman (GAST)
Beantwoord door Henk Huisman (GAST) in topic In uit Duitsland
Dag, Martin
Bij aankoop moet de Fahrzeug-brief bij de auto blijven de kenteken platen zijn er al af omdat die bij de vorige eigenaar horen die ze weer op de andere auto moet gebruiken.
De Fahrzeug-brief ben je nodig bij de RDW voor de invoerkeuring en het verkrijgen van een kenteken hier in Nederland.
Je kunt de auto ook rijdende op halen maar dan moet je een tijdelijk kenteken ( is met verzekering ) kopen aldaar kosten ca. 90,-- a. 100,-- euro.
Ik was toen met platen en verzekering 96,-- kwijt. ( was in 2008 bij invoer van mijn 965 uit zuid Duitsland )
Groeten Henk

Bij aankoop moet de Fahrzeug-brief bij de auto blijven de kenteken platen zijn er al af omdat die bij de vorige eigenaar horen die ze weer op de andere auto moet gebruiken.
De Fahrzeug-brief ben je nodig bij de RDW voor de invoerkeuring en het verkrijgen van een kenteken hier in Nederland.
Je kunt de auto ook rijdende op halen maar dan moet je een tijdelijk kenteken ( is met verzekering ) kopen aldaar kosten ca. 90,-- a. 100,-- euro.
Ik was toen met platen en verzekering 96,-- kwijt. ( was in 2008 bij invoer van mijn 965 uit zuid Duitsland )
Groeten Henk

- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-02-2010 11:47 #1266190
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Kijk
Kijk<a href="/node/7460#comment-31367" target="_blank"> HIER</a> maar eens.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-02-2010 12:32 #1266194
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Handig!! Enkel van de CVO
Handig!! Enkel van de CVO EWG lijkt me moeilijk te regelen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-02-2010 13:47 #1266206
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic valt wel mee
valt dus wel mee: www.broeren.net/inhoud.asp?Page=123&page2=126Tinus H schreef : Handig!! Enkel van de CVO EWG lijkt me moeilijk te regelen.
Moderators: Jerry Stam