V 40
- Jan Huijsmans
-
- Nieuw lid
-
Ja, maar, cylinders die niet in 1 rij staan en ook nog eens meer dan 4... da's eng. Je moet wel toegeven dat de V6 toch wel zwaar ondervertegenwoordigd is in de club, men rijdt het liefst met de 4 pitter en dan op LPG. (of zijn er daar meer van verkocht, dan zou ook nog kunnen )hdalhuisen schreef : Met m,n 760 V6 krijg ik ook vaak geen antwoord op m,n vragen dus wat dat betreft zit ik misschien ook wel bij de verkeerde club.
Dat de 7 en 9 serie in 1 club zitten kan ik me prima voorstellen, zelfs een 2'tje zouden we nog wel met advies op de weg kunnen houden, maar zodra ze achteruit gaan rijden kan ik me voorstellen dat ze beter bij een algemener forum of speciaal voor dat model opgestart forum kunnen gaan vragen. Het is niet dat we niet mensen willen helpen, maar de 7/9 serie rijders zullen eerder een oudere achterwielaandrijver hebben dan zo'n nieuwerwetse voorwielaandrijver. (en dus de kennis van dat nieuwe spul niet hebben)
Jan Huijsmans
... "You can't have everything. Where would you put it?" - Steven Wright
(' 85 345 Rai special B14E (2x), '86 745 GLE B230E, '86 782 D24Tic, '86 782 B280E)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Henk Huisman (GAST)
- Nieuw lid
-
Met m,n 760 V6 krijg ik ook vaak geen antwoord op m,n vragen dus wat dat betreft zit ik misschien ook wel bij de verkeerde club.
Verkeerde club dat denk ik niet.
Ik denk eerder dat men er hier wat te weinig vanaf weet.
En eng is het zeker niet,.. in tegendeel het is prachtig die V6............
Groeten Henk
- V700 register
- Nieuw lid
-
Bij een 940 van mij had ik ooit hetzelfde probleem. In mijn geval was de regeleenheid kapot gegaan. De regeleenheid zat bij de 940 achter het handschoenenvakje en heeft het formaat van een dik pakje sigaretten en er zaten 2 stekkers in.
Na deze vervangen te hebben was het euvel over. Vooraf gaf de magazijnman van de dealer aan dat het naast de regeleenheid ook wel eens de kachelweerstand zou kunnen zijn. Enfin bij mij was het dus de regeleenheid.
Hoe het bij een V40 zit weet ik niet, maar zo heb je eventueel een denkrichting.
Henk een....V6 moet je niet aansleutelen, maar gewoon ongegeneerd van genieten doe ik ook met de 780,H Huisman schreef : hdalhuisen schreef.
Met m,n 760 V6 krijg ik ook vaak geen antwoord op m,n vragen dus wat dat betreft zit ik misschien ook wel bij de verkeerde club.
Verkeerde club dat denk ik niet.
Ik denk eerder dat men er hier wat te weinig vanaf weet.
En eng is het zeker niet,.. in tegendeel het is prachtig die V6............
Groeten Henk
gewoon met beleid behandelen en op zijn tijd een Sapje en een Drankje.
kan het Turbootje van de RED DEVIL echt niet tegen op.
maak ik denk dat de V6en duidelijk in de minderheid zijn en vooral bij de DHZers.
Volvo 940 sedan 1991 330dkm
Volvo 940 estate 1998 604dkm
Volvo 940 estate 1998 426dkm
Volvo 780 coupe 1986 in restauratie
Volvo 780 coupe 1987 428dkm
Volvo V70XC 2001 146dmiles
Volvo C70 2006 226dkm
- G.J.M. Molenaar (GAST)
- Nieuw lid
-
- Hedwig Lambrechts (GAST)
- Nieuw lid
-
Beste geejee,geejee schreef : Inderdaad, onze V6-sen worden een ondergeschoven kindje. Vadis herkent niet eens een V6 Estate. Chas.nr. deugt niet zegt ie. Bij de modellen en aantallen staat ie niet eens vermeld, geen enkele trouwens. Of zit ik er naast te kijken. Voor de duidelijkheid: YV1765687J0018643.
Gisteravond zat ik je PB te lezen maar ik begreep je vraag niet.Bij mij staat de estate namelijk wel in Vadis.Nu ik je VIN zie staan snap ik ook je vraag!
Het opgegeven nummer is fout, het eerste cijfer (0) na de jaarletter (J) is fout, het zou bijvoorbeeld wel een 1 of een 2 kunnen zijn.Test het maar eens uit.
Groeten,Hedwig
- G.J.M. Molenaar (GAST)
- Nieuw lid
-
Was dat maar waar. Dan geeft ie aan dat het een `86 er is met een 28E i.p.v. een `88 er met 280E. Zal het toch eens verder gaan bekijken, er ligt echt wel een 280E in.
- V700 register
- Nieuw lid
-