ook maar even voorstellen, sinds vandaag een Volvo 940

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-01-2010 21:09 #1078983 door V700 register
goedenavond allen, mijn naam is Willem van der Togt, 56 jaar, ik woon in Zoetermeer en sinds vandaag ben ik de trotse bezitter van een mooie 940 aut, kleur metallic groen. De auto heeft een volledige onderhoudsgeschiedenis en pas 219000 op de teller. Bij de laatste beurt, 2000 km geleden zijn er nog banden, remschijven en de distributieriem vernieuwd, dus klaar voor hopelijk veel probleemloze km.  Mijn huidige lease-Volvo C30 ga ik eerdaags inleveren en ik ga weer klassiek rijden. Mijn eerste kennismaking met Volvo was in 1986 toen ik een 2 jaar oude 240 kocht, daarna volgden Saab, div Opels, Ford , Renault en  Volvo(C30). En dan nu weer een 940.(beetje vreemde stap in de ogen van mensen in m'n omgeving, maar ja, daar zit ik niet mee) Ik hoop veel plezier aan de 940 beleven. Ik heb de laatste tijd gekeken naar diverse Volvo's, 850, S70 en S60, maar om een of andere reden bleef de 940 me toch steeds trekken. Ik zie het berijden van een (bijna) klassieke 940 maar als een hobby. Andere hobby is motorfietsen, ik heb 2 sportieve Italianen in de garage staan, dus helaas, de 940 moet buitenslapen, maar volgens mij kan ie daar wel tegen. Alleen nog iets aan die lelijke omkrullende deurbekleding doen, iemand suggesties? 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-01-2010 21:33 #1263777 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Oude liefde roest niet
Welkom Willem,
Ik vind het persoonlijk altijd leuk om te lezen hoe iemand weer komt tot de keuze van zijn bolide, zeker binnen deze vereniging. De 940 heeft eerlijk gezegd altijd mijn voorkeur gehad, zeker gezien de automaat i.c.m. de lagedruk Turbo, weinig toeren en veel Nm. Van huis uit hebben wij deze oa. ook gereden en dit was het meest comfortabele blok, dat vonden wij. Maar 2 voor de deur is wel even genoeg vindt mijn vrouw en die heeft altijd het laatste woord. Wellicht als we gaan verhuizen naar het platteland met een schuur maar dat is een ander verhaal.
Ik ervaar de vereniging als zeer waardevol gezien de kennis ''online'' en van de sleuteldagen krijg ik altijd weer een flinke dosis energie...
Tot zover en blijf rollen.
Groet Rik

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-01-2010 12:11 #1263808 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Mooie baksteen
Hallo Willem,
Die baksteen van jou ziet er nog erg strak uit. Heeft het vehikel al een <a href="/node/29945" target="_blank" title="Bijnaam">bijnaam of koosnaam</a> gekregen? Net ingereden, dus nog jaren plezier. Het clubje alhier is bijzonder gezellig. Welkom dus.
Victor

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-01-2010 12:18 #1263809 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Beste Willem,
welkom bij deze club. Ja die bakstenen hebben inderdaad iets. Gezien je eerdere ervaringen met een 240 lijkt een 940 daar beter bij te passen dan een 850 of hoger (lees nieuwere modellen).
Ik heb mijn zijpanelen bij vd Jagt in Rotterdam opnieuw laten bekleden a € 90,-- per paneel.
OOk Dr Vinyl is een goede optie als het nog niet te erg is.
 Vele velige en plezierige kilometers en hier zijn we dol op een plaatje van je bolide.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-01-2010 12:23 #1263811 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Welkom en mooi!
Ben zelf geen lid maar zwerf hier regelmatig rond om tips te lezen en, waar mogelijk, te geven. Kan je vertellen dat de kans dat je spijt gaat krijgen van je 940-keuze ERRUG klein is!
Heb zelf een 940 GL uit 1992 op af-fabriek Vialle-LPG van 240.000km naar 540.000km gereden zonder noemenswaardige kosten en problemen! En ik ben niet de enige... Rij nu, na zes jaar, 960II en ook dat is een enorm genot.
Dus plezier ermee! (gaat wel lukken )

• Ries van Lomwel
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-01-2010 15:32 #1263845 door Ries van Lomwel
Beantwoord door Ries van Lomwel in topic 940 sedan
Hallo Willem, welkom bij deze vereniging!
Je 940 ziet er heel strak uit. In de buurt van Z'meer gekocht ? Veel plezier met hem of haar en we horen wel hoe ie bevalt.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-01-2010 15:36 #1263851 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 944
Hee Willem,
Wees welkom. Blauw-groene (groen-blauwe?) 944's for the win! :-) 
Veel plezier hier.
ps; gister nog in Zoetermeer geweest, was lekker glad daar.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-01-2010 19:28 #1263901 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic bedankt allen voor het warme
bedankt allen voor het warme welkom. 
ik ga zo dadelijk het inschrijfformulier voor de volvo 700 ver op de bus doen. Heb vanavond voor het eerst getankt en een verbruik van 1 op 7,8 met een Vialle LPI, lijkt me acceptabel, toch?
De auto heb ik gekocht in Heythuysen bij een handelaar, maar de auto is geleverd en onderhouden bij Hooftman, dezlfde garage waar mijn C30 vandaan komt. Kleur is Tropic Green metallic kl. 412.
groeten,
willem 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-01-2010 19:30 #1263902 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic nieuw
Hoi Willem,
ik heb eerst een 144 daarna ook een 245 gereden, de 940 bevalt zeer goed alleen.
als er iets groots mee moet heb ik nog steeds de 240 maten in het hoofd en gaat het in de lengte vaak net niet.
dan blijft dus de klep maar een stuk open.
Maar verder een weelde van luxe, automaat en G3 af fabriek, ook bij 476.000 op de teller.
Veel rijgenot in de 940.
Vr gr John van Ginkel
&#160;
&#160;

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-01-2010 19:54 #1263909 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Veel plezier

classiconero schreef : Heb vanavond voor het eerst getankt en een verbruik van 1 op 7,8 met een Vialle LPI, lijkt me acceptabel, toch?

Welkom hier. Verbruik is netjes, waarden tussen 1:6.5 en 1:9 gaan hier vaak rond op het forum voor LPi. Soms nog uitschieters naar boven. Laat altijd wat LPG (zeg een 10 liter of meer) in je tank zitten. Er zit namelijk een pomp in die voor smering en koeling afhankelijk is van de LPG die nog in de tank zit. Rijd je m steeds leeg dan verkort dat de levensduur van de pomp ernstig. Rijden op de dagteller is makkelijker dan op de benzinemeter (die ook bij jou waarschijnlijk het LPG niveau aangeeft bij rijden op LPG) vertrouwen. Dagteller alleen stilstaand resetten.Veel plezier gewenst met de 940 !

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC