Tijd voor een echte kennismaking

• Vincent van der Spek
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-01-2010 11:02 #1078870 door Vincent van der Spek
Tijd voor een echte kennismaking is gemaakt door Vincent van der Spek
Mede liefhebbers
Na al heel lang rondgehangen te hebben op dit mooie forum, nu eindelijk ook volvo bezitter geworden. Ik ben al een tijdje aan het rondkijken geweest voor een mooi exemplaar. Was een dagelijkse bezoeker van blocket. Zie wel wat staan, soms er ver weg. Of er kwam weer wat anders tussendoor. Een paar weken geleden een roestvrij exemplaar gevonden. In Nederland, maar een duitse wagen. Waarschijnlijk duurder dan in Zweden, maar wel vooraf te zien en thuis afgeleverd. Vooral dat roestvrije is natuurlijk erg belangrijk. Zeker als je het verhaal van de Zweedse invoer op volvolvo leest.
Maandag de 18e bij de RDW geweest en inmiddels een kenteken. Morgen voor de APK.
Waarom een Volvo? Gewoon mooi. Of is het dat grote broer er lang in heeft gereden (en nog steeds liefhebber is). Of omdat ik tijdens mijn studententijd jaren taxi heb gereden in een 740. Het maakt niet uit. Wel een beetje decadent. Ik woon tien minuten fietsen van mijn werk en dat blijf ik doen. Ook de 8 jaar oude ciroen xsara break gaat nog niet meteen weg. Pure hobby dus. Stap voor stap er een nog mooiere bak van maken. Hierbij een foto met nog het eendagskenteken. Ik ben in mijn nopjes.
Nu nog even het inschrijfformulier opsturen. Tot later. Ik zal jullie knowhow nog wel eens nodig hebben. Misschien na morgen al.

groeten
Vincent
Zaandam

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-01-2010 11:47 #1263009 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hartelijk welkom Vincent,
ik ben al een aantal jaren lid van deze fijne vereniging en heb nog geen dag spijt.
Ik hoop dat je het naar je zin zult hebben hier.
Je 740 heeft trouwens een mooie kleur .
Groeten
Peter

• Eric Bakker (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-01-2010 12:10 #1263015 door Eric Bakker (GAST)
Beantwoord door Eric Bakker (GAST) in topic Welkom
Hallo Vincent,
Gefeliciteerd met je aankoop en welkom bij de vereniging.
Je kunt hier op het forum natuurlijk al je vragen kwijt, maar nog leuker is het om een keer met je auto naar een evenement te komen, bijvoorbeeld een sleuteldag.
Groeten uit Alkmaar,

• Ries van Lomwel
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-01-2010 15:14 #1263027 door Ries van Lomwel
Beantwoord door Ries van Lomwel in topic Mooie 745
Vincent schreef : Waarom een Volvo. Nou dat hoef je hier niet uit te leggen......
Ik heb enige tijd als gebruiker rond gedwaald op het forum maar gisteren ook maar een inschrijfformulier ingezonden.
Welkom en veel plezier met  de 745 !

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-01-2010 15:32 #1263029 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Fiat Panda
Maar, Vincent uit Zaandam (welkom overigens), waarom dan een 740 en niet zo'n fantastissimo Fiat Panda?
Groet,
Victor (ook ooit uit Zaandam, maar nu uit Gn).

• Vincent van der Spek
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-01-2010 20:34 #1263227 door Vincent van der Spek
Beantwoord door Vincent van der Spek in topic Ook vierkant
Ja een oude panda is ook vierkant. Mijn eerste auto was een 12 jaar oude  fiat 128 3p. Een echte rode italiaanse sportwagen. Ook veel aan geknutseld. Er stond er een op de sloop, waarvan er heel wat onderdelen op de mijne kwamen. Daarna nog de fiat 127 van mijn moeder met verfroller opgeknapt. Later met een boot erachter naar Zeeland geweest. Meer boot dan auto.
Maar nu echte kwaliteit. Wel afgekeurd! Gelukkig slechts op de rechter gordel (rafelig). Is zo opgelost.
groeten
Vincent

• Vincent van der Spek
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-01-2010 23:04 #1263550 door Vincent van der Spek
Beantwoord door Vincent van der Spek in topic Helemaal legaal
De nieuwe (tweedehandse) gordel door de garage laten bestellen en monteren en dus nu goedgekeurd! Het is me allemaal erg meegevallen. Een auto zonder nederlands kenteken thuis laten bezorgen. Vervolgens er mee naar de RDW en daarna een APK bij mijn eigen garage. Het is een goed gevoel dat alles nu in orde is. Temeer dat ik geen eigen terein heb, en de auto een aantal dagen illegaal op de openbare weg stond. Nu lekker cruisen en natuurlijk knutselen, zoals:
nieuwe hemel
blauwe GLE stoelen
lampjes dashboard
mistlampen
kleine mankementen
centrale vergrendeling (zit er niet op, stuk?)
betere audio
lichte olie lekkage verhelpen

Bedankt voor het welkom, en ik kom jullie vast tegen op een evenements dag. Het inschrijfformulier (wat ik zonder problemen kon downloaden) is onderweg.
groeten
Vincent

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-01-2010 23:08 #1263552 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zaandam

Hoi, groeten uit Amsterdam. Mooi kleur idd.Vee lplezier met de auto en met de vereniging!

Rudiger

• Hendrik Teerink
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
28-01-2010 23:49 #1263560 door Hendrik Teerink
Beantwoord door Hendrik Teerink in topic ...
het is al gezegd: Mooie kleur! Mijn favoriet! Heb hem zelf nog niet...

Amazon Combi '68 / 144 '72 / 244 '80 / 745 '85

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC