Plasma bougies. Heeft iemand daar ervaring mee?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-01-2010 01:10 #1078839 door V700 register
Plasma bougies. Heeft iemand daar ervaring mee? is gemaakt door V700 register
Ik kwam een verhaal tegen op een site met brandstofbesaringstips en dar ging het over een Power Booster Bougie (PBB), maar daar kon ik helaas geen leverancier en prijs van vinden.Al klikkend, kom ik kineens deze tegen:
Plasma Plug De Plasma Plug is op een heel ander,nieuwe technologie gebaseerd. I.p.v. een massa-electrode heeft de Plasma een rond schijfje. Door deze constructie geeft deze bougie geen vonk meer, maar een soort vlamfront, die vele malen groter is dan de conventionele vonk. Deze vlamfront is niet aan één plek van het schijfje gebonden, maar ontstaat daar, waar het mensgsel het beste gecomprimeerd is. Het is dus in feite ook een meer massa electrode bougie, met alle voordelen van dien. Door dit vlamfront wordt het mengsel over een veel groter oppervlak ontstoken, waardoor een veel groter deel verbrandt. Hierdoor wordt een auto niet alleen krachtiger maar, vooral ook zuiniger. Doordat de Plasma Plug zoveel meer van de brandstof verbrandt, moet van tevoren gecontroleerd worden, of je auto niet te arm staat. Je kan dit zelf controleren. Draai 2 bougies eruit en bekijk die goed. Zijn de bougies op het porcelein donkerbruin en de rand zwart, dan kan je zonder problemen de Plasma's monteren. Is echter het porcelein alleen maar wat grijzig of licht beige, dan staat de motor al aan de zuinige kant en kunnen er geen Plasma's gemonteerd worden. Deze controle is vooral belangrijk bij auto's van voor 1996, die alleen stationair afgeregeld worden. Bij auto's van na 1996, moet alleen bij vollast gecontroleerd worden, daar deze in deellast continu afgeregeld worden. Bij auto's, die met een G3 of hogere LPG installatie rijden, dient alleen het vollast gedeelte bijgesteld te worden. Het ziet er allemaal omslachtig uit, maar het is de moeite waard. Niet alleen voor de vermogenswinst, maar ook voor de portemonnee. De Plasma Plug wordt hoofdzakelijk gebruikt om zuiniger te rijden en voor meer trekkracht. Voor vermogens tuning kan men beter speciale NGK's nemen. De Plasma Plug heeft in 1993 op de Uitvindersbeurs in Neurenberg "overall" de 2e prijs gewonnen. Neem contact op voor de mogelijkheden voor uw auto.Prijs alle types € 15,00 per stuk. Levensduur ca 45.000 km. 

Er staat nergens wat de besparing precies is, maar als iemand hier deze bougies gebruikt en het weet, verneem ik khet graag.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-01-2010 01:24 #1262852 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Factor
Hallo Bas
Geen ervaringen met deze plugs, maar in de Factor staat al sinds een paar uitgaves een advertentie voor Pulstar Pulse plugs.  Die lijken me ook wel interessant.
In het verhaal dat je aanhaalt zou ik het jaartal 1996 niet te serieus nemen.
groetjes
Mathy

• André Struis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-01-2010 03:36 #1262857 door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Pulstar
Ik geloof dat die pustar plugs hetzelfde doen als bepaalde soorten bougie kappen, ze laten "door" wanneer er een bepaalde spanning bereikt is............
Hier heb ik zo m'n twijfels over.
Bovendien vindt ik ze nogal aan de prijs (4 stuks nodig)
Zo'n Plasma bougie wil ik eigenlijk wel proberen in m'n KTM eenpitter.
Ik heb pas de kop laten flowen, mapping aangepast.
Ik moet nog op de rollen-bank.
Neem een plasma-bougie mee, kijken of het verschil maakt.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-01-2010 10:08 #1262868 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Te gek.

struis schreef : Neem een plasma-bougie mee, kijken of het verschil maakt.

Als je dat zou willen doen, heel graag, ben erg benieuwd, ook al is de techniek al 17 jaar oud (en mijn auto 14)

• André Struis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-01-2010 11:55 #1262884 door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Weer
Moet eerst wel weer een beetje motor weer worden.
Ik ga er nl op de motor naar toe met m'n maatje, KTM's vergelijken.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC