vakantie
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-01-2010 13:35 #1078820
door V700 register
vakantie is gemaakt door V700 register
Hallo volvo lovers,
het volgende is aan de hand. Ik ga samen met 2 andere jongens 4 weken door Europa rijden. DIt willen we doen met een 740 station. Gewoon omdat ihet een lekker groot apparaat is.
Nu is het zo dat we met een diesel willen rijden. Maar lees hier en daar dat de motor geen geweldige motor is. Misschien moet ik dus kiezen voor LPG. Maar daar mee kan je niet overal tanken in Europa.
Mijn vraag is de diesel of toch LPG?
En zo ja de diesel, waar moet ik bij aankoop op letten?
gr PIM
het volgende is aan de hand. Ik ga samen met 2 andere jongens 4 weken door Europa rijden. DIt willen we doen met een 740 station. Gewoon omdat ihet een lekker groot apparaat is.
Nu is het zo dat we met een diesel willen rijden. Maar lees hier en daar dat de motor geen geweldige motor is. Misschien moet ik dus kiezen voor LPG. Maar daar mee kan je niet overal tanken in Europa.
Mijn vraag is de diesel of toch LPG?
En zo ja de diesel, waar moet ik bij aankoop op letten?
gr PIM
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-01-2010 14:02 #1262763
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Diesel versus LPG
Hoi Pim
Diesel geen geweldige motor ???? Hoe komen ze erbij . Vlgs mij is het de meest " beste" en relaxte motor die er is.
Zeker als je een turbo erop hebt zitten.
IK lees juist veel problemen met LPG op het forum
Daarbij komt dat je inheel Europa diesel kan tanken en gas sosm heel moeilijk of zelfs niet .
Diesel geen geweldige motor ???? Hoe komen ze erbij . Vlgs mij is het de meest " beste" en relaxte motor die er is.
Zeker als je een turbo erop hebt zitten.
IK lees juist veel problemen met LPG op het forum
Daarbij komt dat je inheel Europa diesel kan tanken en gas sosm heel moeilijk of zelfs niet .
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-01-2010 14:25 #1262764
door V700 register
Los hiervan, moet je de paar gevallen die je hier op de site leest, wel afzetten tegen de overige gas-rijders, die zonder problemen fluitend hun kilometers maken.
Maar, als de reis enkel door frankrijk gaat, zou ik een diesel pakken. Een turbodiesel.Een liter diesel kost op het moment in Frankrijk 1.01 em 1.15 euroEen liter gas kost momenteel tussen de 0.63 en 0.80 euro.Zeker omdat je in frankrijk belasting in de brandstof betaald, zou ik geen auto kiezen die het hoogste tarief aan MRB heeft in een land waar je niet eens komt, met de auto. Koop dan een TurboDiesel, rijdt per liter meer km's en is dan zeker goedkoper.
Nog goedkoper is het natuurlijkk een auto in Frankrijk te kopen terug naar nederland je spullen te gaan halen en vervolgens weer terug. Moet je wel een adres hebben in Frankrijk, maar dat spreekt voor zich.
Beantwoord door V700 register in topic Defense.
Dan voel ik me toch genoodzaakt het rijden op gas te verdedigen.Als er met gas en Volvo problemen zijn, is de kans inderdaad 90% dat je ze hier zult lezen.Juist, omdat gas meestal nergens wordt meegenomen in het onderhoudsverhaal en men pas begint te kllagen als ie er een keer mee stopt, na 12 jaar geen onderhoud. Dat zegt op zich ook al iets, lijkt me.fredjdejong schreef : IK lees juist veel problemen met LPG op het forum
Los hiervan, moet je de paar gevallen die je hier op de site leest, wel afzetten tegen de overige gas-rijders, die zonder problemen fluitend hun kilometers maken.
Maar, als de reis enkel door frankrijk gaat, zou ik een diesel pakken. Een turbodiesel.Een liter diesel kost op het moment in Frankrijk 1.01 em 1.15 euroEen liter gas kost momenteel tussen de 0.63 en 0.80 euro.Zeker omdat je in frankrijk belasting in de brandstof betaald, zou ik geen auto kiezen die het hoogste tarief aan MRB heeft in een land waar je niet eens komt, met de auto. Koop dan een TurboDiesel, rijdt per liter meer km's en is dan zeker goedkoper.
Nog goedkoper is het natuurlijkk een auto in Frankrijk te kopen terug naar nederland je spullen te gaan halen en vervolgens weer terug. Moet je wel een adres hebben in Frankrijk, maar dat spreekt voor zich.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-01-2010 23:14 #1262843
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic gas of diesel
Hallo Pim
Als je een diesel koopt, bekijk hem dan 's morgens vroeg. Start ie als ie steenkoud is, dan start ie eigenlijk altijd. Voordeel van diesel is, dat de motor redelijk simpel is en eigenlijk overal gerepareerd kan worden. LPG is wat gecompliceerder en voor garages in het buitenland die er geen ervaring mee hebben misschien al snel een brug te ver. Daarnaast heb je volgens mij sneller gezien of een diesel problemen heeft dan een auto op LPG.
groetjes
Mathy (geen gas, geen diesel)
Als je een diesel koopt, bekijk hem dan 's morgens vroeg. Start ie als ie steenkoud is, dan start ie eigenlijk altijd. Voordeel van diesel is, dat de motor redelijk simpel is en eigenlijk overal gerepareerd kan worden. LPG is wat gecompliceerder en voor garages in het buitenland die er geen ervaring mee hebben misschien al snel een brug te ver. Daarnaast heb je volgens mij sneller gezien of een diesel problemen heeft dan een auto op LPG.
groetjes
Mathy (geen gas, geen diesel)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-01-2010 09:59 #1262865
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic diesel
Neem lekker een diesel PIM. Dat is overal verkrijgbaar en een oudere auto loopt ook op alle soorten diesel. Zelfs in noodgevallen kun je er enkele liters slaolie bij doen om verder te kunnen rijden.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-01-2010 17:00 #1262917
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Gasbak
het staat of valt allemaal bij het onderhoud van de auto's
"geen geweldige motor" refereert aan het feit dat de benzinemotoren zo ongeveer voor eeuwig meegaan. Zo lijkt het
maar een slechte Benzine/LPG auto doet het minder dan een goede op diesel. en andersom natuurlijk
LPG vergt meer voorbereiding, in die zin dat je moet uitzoeken waar je LPG tankt in de diverse buitenlanden.
Diesel is zoals gezegd, geen probleem wat dat aangaat.
Mijn idee: het ligt dus aan de landen waar je naar toe gaat.
Wordt het Wit-Rusland, of Italië. Georgië of Duitsland dat soort dingen.
"geen geweldige motor" refereert aan het feit dat de benzinemotoren zo ongeveer voor eeuwig meegaan. Zo lijkt het
maar een slechte Benzine/LPG auto doet het minder dan een goede op diesel. en andersom natuurlijk
LPG vergt meer voorbereiding, in die zin dat je moet uitzoeken waar je LPG tankt in de diverse buitenlanden.
Diesel is zoals gezegd, geen probleem wat dat aangaat.
Mijn idee: het ligt dus aan de landen waar je naar toe gaat.
Wordt het Wit-Rusland, of Italië. Georgië of Duitsland dat soort dingen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-01-2010 21:14 #1262953
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Toevallig
dat is toevallig, ik en Ziko, die ook lid is hier op het forum, gaan de komende zomervakantie waarschijnlijk ook met een man of 6, 3 weken door Frankrijk touren
. we gaan ongeveer langs de noordkust, daarna langs de westkust naar het zuiden, en dan langs de cote d'azur naar het oosten en dan recht naar het noorden langs de grens met Zwitserland.
en hoogstwaarschijnlijk met 2 740's . Beide benzine auto's, of tegen die tijd misschien al op LPG. en als er geen LPG voorhanden is, dan rijden we lekker op bezine .
en hoogstwaarschijnlijk met 2 740's . Beide benzine auto's, of tegen die tijd misschien al op LPG. en als er geen LPG voorhanden is, dan rijden we lekker op bezine .
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-01-2010 13:59 #1263025
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic diesel turbo
hallo allen,
heel erg bedankt voor de reacties. Echt te gek. Doet me goed.
Nu is het zo dat ik voor een diesel ga. Puur het gemak. Omdat je met diesel overal kunt tanken en met LPG toch een waar-is-lpg-in-europa-boekje moet meenemen. Ik weet nog van mijn eerste auto (volvo340 lpg) dat we in Europa toch vaak aan t zoeken waren. Nu is het misschien wel wat makkelijker om LPG te vinden, maar je reis wordt wel bepaald door het zoeken van tankstations.
en schijn baar is de diesel zo'slecht' nog niet. Maar turbo of niet? Iemand voor en/of tegens?
En kopen in Frankrijk? Stukken goedkoper of qua onderhoud beter?
Onze reis is echt door half Europa. Belgie, Frankrijk, Spanje, Italië, Slovenië, Kroatië,Hongarije, Slowakije, Polen, Duitsland, Denemarken en weer Nederland.
alvast bedankt.
gr pim
heel erg bedankt voor de reacties. Echt te gek. Doet me goed.
Nu is het zo dat ik voor een diesel ga. Puur het gemak. Omdat je met diesel overal kunt tanken en met LPG toch een waar-is-lpg-in-europa-boekje moet meenemen. Ik weet nog van mijn eerste auto (volvo340 lpg) dat we in Europa toch vaak aan t zoeken waren. Nu is het misschien wel wat makkelijker om LPG te vinden, maar je reis wordt wel bepaald door het zoeken van tankstations.
en schijn baar is de diesel zo'slecht' nog niet. Maar turbo of niet? Iemand voor en/of tegens?
En kopen in Frankrijk? Stukken goedkoper of qua onderhoud beter?
Onze reis is echt door half Europa. Belgie, Frankrijk, Spanje, Italië, Slovenië, Kroatië,Hongarije, Slowakije, Polen, Duitsland, Denemarken en weer Nederland.
alvast bedankt.
gr pim
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-01-2010 16:54 #1263036
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Blazen i.p.v. zuigen
Hallo Pim
Ik zou voor de TurboDiesel gaan. Daarmee kun je op de buitenlandse autobaan wat vlotter mee en ook een heuveltje is met volle bepakking wat gemakkelijker te nemen.
groetjes
Mathy
Ik zou voor de TurboDiesel gaan. Daarmee kun je op de buitenlandse autobaan wat vlotter mee en ook een heuveltje is met volle bepakking wat gemakkelijker te nemen.
groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-01-2010 21:35 #1263096
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic mijn oog is gevallen op deze advertentie
<a href="
www.autotrader.nl/auto/kopen/Volvo/740/2...mp;total=2&pos=1
" target="_blank">Pims' link
wat denken jullie?
wat denken jullie?
Moderators: Jerry Stam