Umweltzone info

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-01-2010 16:37 #1261157 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Stickers

Miquelangelo1969 schreef : Ik begrijp de discussie niet helemaal.
We hebben het toch over Nederlandse auto's? Die af en toe blijkbaar in Duitsland rijden?
Ik heb nog nooit iets over een sticker gehoord wanneer ik in Frankfurt oid reed, ook niet die enkele keer dat ik daar om wat voor reden dan ook met de polizei in aanraking kwam.
Zijn Nederlandse auto's in Duitsland ook verplicht om zo'n sticker te voeren dan?
Zou een goede reden zijn om daar niet meer heen te gaan dan, haha!

GG,

Ja Miquel, die moet je hebben ja  

www.tuev-nord.nl kun je alle info vinden.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Miquel Engelen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-01-2010 16:49 #1261158 door Miquel Engelen (GAST)
Beantwoord door Miquel Engelen (GAST) in topic sticker vs. polizei

Michael Oud schreef :

Miquelangelo1969 schreef : Ik begrijp de discussie niet helemaal.
We hebben het toch over Nederlandse auto's? Die af en toe blijkbaar in Duitsland rijden?
Ik heb nog nooit iets over een sticker gehoord wanneer ik in Frankfurt oid reed, ook niet die enkele keer dat ik daar om wat voor reden dan ook met de polizei in aanraking kwam.
Zijn Nederlandse auto's in Duitsland ook verplicht om zo'n sticker te voeren dan?
Zou een goede reden zijn om daar niet meer heen te gaan dan, haha!
GG,

Ja Miquel, die moet je hebben ja www.tuev-nord.nl kun je alle info vinden.

Ik rijd al bijna 5 jaar vrij regelmatig (keer of 8 per jaar) naar Frankfurt, en heb toch ook wel eens met de polizei te maken gehad..... echter nog nooit iets over een sticker gehoord!  Mazzel?

GG,

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-01-2010 16:54 #1261159 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Liggen!

Miquelangelo1969 schreef :   Mazzel?

GG,

Dat ligt eraan. Ben je binnen dit gebied gekomen: www.tuev-nord.nl/Downloads/ZonesPDFs/Frankfurt.pdf

• Miquel Engelen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-01-2010 16:58 #1261161 door Miquel Engelen (GAST)
Beantwoord door Miquel Engelen (GAST) in topic net erbuiten!
Ik was het net aan het lezen, ik kom idd niet binnen die zone.... maar nét erbuiten.
Maar nooit geweten dat het daarbinnen verplicht was....  Weer wat geleerd!

GG,

• Jan Snijder
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-01-2010 18:11 #1261168 door Jan Snijder
Beantwoord door Jan Snijder in topic Katalysator is belangrijk.
De S90, 480 Turbo, maar OOK de 760 uit 1983 hebben een groene sticker. Wel is er bij de 760 een katalysator gemonteerd.
Let er op want vanaf dit jaar wordt er strenger opgetreden en behalve een boete, krijg je hiervoor ook een strafpunt in Flensburg. En denk niet, ik ben buitenlander, teveel punten is bij controle weg rijbewijs, Nederlander of geen Nederlander. Heeft met de Europese wetgeving te maken. En ik weet van een kennis die in Duitsland als Hollander stelselmatig de regels aan zijn  laars lapte, vanwege teveel punten in Flensburg werd hem het rijbewijs afgenomen voor 3 maanden. En mocht derhalve niet meer rijden in Duitsland. En hoewel hij er een zeer goede en dure advokaat op zette, jammer maar helaas.

Groeten, Jan.

• John Blummel
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-01-2010 19:02 #1261181 door John Blummel
Beantwoord door John Blummel in topic groen

Idem V90 benzine en 740 Turbodiesel '88!

AV JB

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-01-2010 21:36 #1261204 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Yep!

jsnijder schreef : Let er op want vanaf dit jaar wordt er strenger opgetreden en behalve een boete, krijg je hiervoor ook een strafpunt in Flensburg. En denk niet, ik ben buitenlander, teveel punten is bij controle weg rijbewijs, Nederlander of geen Nederlander. Heeft met de Europese wetgeving te maken. En ik weet van een kennis die in Duitsland als Hollander stelselmatig de regels aan zijn laars lapte, vanwege teveel punten in Flensburg werd hem het rijbewijs afgenomen voor 3 maanden. En mocht derhalve niet meer rijden in Duitsland. En hoewel hij er een zeer goede en dure advokaat op zette, jammer maar helaas.Groeten, Jan.

Een aantal jaren geleden nog kon je een rijverbod krijgen voor een zware overtreding in het buitenland waar die overtreding effectief plaats vond. Het rijbewijs kon men in een vreemd land gewoon niet afnemen en je werd veroordeeld tot een rijverbod in het land van delict. Dat is inmiddels veranderd of wordt veranderd. Ik meen het eerste, je bent het rijbewijs gewoon kwijt en mag niet meer rijden, ook niet in je thuisland; je hebt geen rijbewijs meer.. Europa wordt soms toch steeds meer 1.
Oh ja, "vergeet" ook geen boetes in het buitenland te betalen. Je kunt bijvoorbeeld door de mand vallen op het vliegveld van het bewuste land als ze je paspoort controleren. (Geen eigen ervaring) maar het is inmiddels zo. Ik woon in Belgisch Limburg en werk in Maastricht. We vliegen regelmatig zakenreizen op Zaventem/Brussel, Duesseldorf, Keulen en Maastricht, dat is allemaal even dichtbij... Het is bij een collega overkomen die dacht dat het wel mee zal vallen met die Duitsers... Misschien wel voor een kleine parkeerboete maar een bon rond de 200 Euro met herinneringen na een jaar tijd was kennelijk de moeite waard voor registratie. En direct betalen, ze lopen wel even met je mee naar een pin automaat.
En dan loop je natuurlijk nog tegen de lamp bij grenscontroles, want die zijn er soms nog steeds steekproefgewijs. Zowel in Nederland door de marechausee alswel door de Belgische politie is mijn ervaring. En wat denk je? Nederland is actiever op dit gebied dan Belgie. Ik zie ze toch wel minstens 1 keer per maand langs de grens straan en de Belgen er tussenuit pikken. Gebeurt mij ook wel eens dat ze mij aan de kant zetten voor controle op eventueel niet betaalde boetes.
Robert.

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-01-2010 22:32 #1261223 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Code?
Hallo Volvisti
945 modeljaar 1991.  De code op het NL kentekenbewijs zei de mensen van de Dekra in Aken niks. "Zit er een katalysator onder?", "Ja", "Benzinemotoren zijn eigenlijk nooit een probleem".  Vijf euro later stond ik buiten met m'n groene sticker.
groetjes
Mathy

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-01-2010 22:37 #1261225 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic zeggen

Mathy schreef : Hallo Volvisti
945 modeljaar 1991.  De code op het NL kentekenbewijs zei de mensen van de Dekra in Aken niks. "Zit er een katalysator onder?", "Ja", "Benzinemotoren zijn eigenlijk nooit een probleem".  Vijf euro later stond ik buiten met m'n groene sticker.
groetjes
Mathy

Waarmee je zegt dat een benzineauto met kat meestal wel een groene stickert krijgt?

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-01-2010 22:43 #1261228 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Niet ik
Hallo Michael
Dat impliceerden ze daar.  Of ze intussen minder mild zijn, kan ik uiteraard niet zeggen.
groetjes
Mathy

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC