Vraagje over Volvo 960 2.5 I 24V uit 1995

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-01-2010 21:38 #1259863 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 2.5

john b schreef : Bij mijn weten is de 3.0 uitvoering meestal "automatisch", standaard dus, uitgerust met automaat, en bij de 2.5 is er keuze tussen automaat en handschakeling.

vandaar mogelijk de behoefte aan een 2.5  (je vroeg 'waarom geen V90?')

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-01-2010 21:43 #1259867 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 3.0 a la main

john b schreef : Hallo Martijn,

Bij mijn weten is de 3.0 uitvoering meestal "automatisch", standaard dus, uitgerust met automaat, en bij de 2.5 is er keuze tussen automaat en handschakeling.

mvh jb

zijn er in Handbak
Nee hoor, ze zijn er ook in handbak:
With the demise of the 2.5 L engine, the M90 was paired with a detuned version of the 3.0 L engine.
en Volgen mijj Had Willem strik er een.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-01-2010 21:46 #1259868 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik heb er nog proef gereden
Ik heb er nog proef gereden in eentje met handbak en de 180pk motor, vóór wij Phoenix kochten. Jammer genoeg was er geen relatie tussen de staat waarin de auto verkeerde en het prijskaartje wat er aan hing. Het reed wel erg fijn. Maar zo veel verschil tussen de 2.5 met M90 en de 3.0 met handbak heb ik niet kunnen vaststellen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-01-2010 21:48 #1259869 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic klopt
klopt Jeroen, ze zíjn er wel maar bijna niet te vinden. Er is zelfs een (ik meen Zwitserse of Oostenrijkse) 204 met handbak geleverd.
De 2.5 met handbak is een meer-voorkomende combinatie dus als je een handbak zoekt, kom je daar eerder op uit. 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-01-2010 22:33 #1259886 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic volvo 960, de echte baksteen.

Zou achter de historie van de wagen zien te komen, met de bijbehorende onderhoudsboekjes.
Zit er een trekhaak achter!!   koppeling goed chekken, met een beetje geluk heb je een
WERELD wagen,waar je af en toe een ongemakje met gemak slikt, ik weet dit uit ervaring
want ik heb zelf zo''n wagen, fantasties.
 En die ongemakjes kan je plezierig oplossen op de sleuteldagen.
Als je des ondanks nog twijfelt een ANWB keuring.
Veel wijsheid toe gewenst, en succes!!!!


januittb.volvo965.m90, 1995.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-01-2010 22:47 #1259887 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic V90 M90
Ik heb een V90 3 liter en M90 bak. Ben erachter gekomen dat historie belangrijk is. Zelf allerlei zaken vervangen. Direct heb ik vele bussen vervangen die echt versleten waren. Kijk bv bij de achterarmen binnenkant. Daar zit een stabilisator stang aan met rubbers. Deze waren bij mij echt weg cq kapot. Ook de veerpoten voor met alle rubbers en stabilisators vervangen. Rijgenot werd en wordt steeds beter. De motor is zeker belangrijk, kijk naar olielekkages oa bij motor/bak. Mijn achterste keerring en koppeling vervangen. Nu goed. De V90 is altijd een droom geweest (een praktische comfortabele auto met een gave motor) en misschien daardoor kijk ik met andere ogen naar de kosten als het in de hand blijft. Wat ik tot nu toe vervangen heb is wel naar tevredenheid. Op dit moment heeft de auto 474740 km gereden. Maw, je kan nog veel plezier hebben als de auto 300000km heeft gereden.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-01-2010 22:49 #1259888 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Doen!
Edward, 
Als je 940 gewend bent, is de 960 een feest. Ik zou wel de onderhoudsgeschiedenis proberen te achterhalen, maar als die OK is zijn er weinig redenen om het niet te doen.
Zelf heb ik mijn eerste 960 (aug. 1996, 2.5 handbak)  gekocht bij 302.000 km en in vier jaar probleemloos naar de 433.000 gereden.
In de tussentijd nog een XC70 gehad als beoogd opvolger, maar die kon er niet aan tippen, dus werd de XC verkocht en bleef de 960.
En toen de eerste 960 een harde aanvaring had gehad, stond er binnen de kortste keren weer een andere 960 op het "erf".

Succes en geniet!

Arthur 


Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Ries van Lomwel
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-01-2010 08:53 #1260035 door Ries van Lomwel
Beantwoord door Ries van Lomwel in topic 940/960
Arthur,
Wat bedoel je met de opmerking : Als je 940 gewend bent, is de 960 een feest ? Ik heb allebei de autos bereden maar de 940 is zeker niet minder dan de 960 hoor!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-01-2010 09:27 #1260037 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dat ligt aan de 940
Das waar, een goede 940 doet nooit onder voor een matige 960, maar over het algemeen is het net effe beter.
En een 960 sedan 2.5 koop je tegenwoordig voor grijpstuivers
alleen, kom er nog maar eens af voor een redelijke prijs
als je ziet wat een S80 tegenwoordig kost bij de dealer...
link.marktplaats.nl/300619753

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • John Blummel
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-01-2010 21:26 #1260006 door John Blummel
Beantwoord door John Blummel in topic Resultate 1 - 2 von 2 für
Resultate 1 - 2 von 2 für Volvo   Volvo V90 3.0 24V Savoy     Kombi Occasion 229'000 km 11.1997 204 PS Grün 2'900.- Wat zou er mis zijn met deze V90, of is de markt ingestort? 2900 Zwitserse Francs!
 
EN INMIDDELS IS DE PRIJS VERHOOGD NAAR:
Für ExportJaPreisCHF 4'900.-
 
Ook in CH hebben ze kennelijk iets van de VOC-mentaliteit overgejodeld.
av jb 
 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD