Kenteken uit '77 en techniek uit '92 ... legaal?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik vermoed dat hier geen sprake is van het overzetten van techniek in de aude auto maar het overplaatsen van carosserie uit '92 op een chassis van '77 of zelfs alleen de '77 voetuiggegevens op een '92 auto. Mij is onbekend of je de volledige opbouw van een '92 kan overzetten op een chassis van een '77. Vragen die mogelijk voor ons forum te ver gaan, maar je weet nooit. Ik kan me zo voorstellen dat deze auto mooi naast de V90 staat .henk 940LPT schreef : Probleem hoeft niet zo groot te zijn. Waar je met hermotorisering (dit lijkt een B230F, oa in de 240, 740 en 940 geleverd) even op moet letten op de maximaal toegestane vermogenstoename. Neemt het vermogen na ombouw meer toe dan is toegestaan dan moet je een herkeuring doen. Hoeveel dat moet kosten weet ik niet, wellicht scheelt het dat zoiets in latere jaren wel met typegoedkeuring de weg op mocht.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Hendrik Teerink
-
- Elite lid
-
- Berichten: 261
Als de RDW het goed gevonden heeft, mooi dan
Amazon Combi '68 / 144 '72 / 244 '80 / 745 '85
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Hendrik Teerink
-
- Elite lid
-
- Berichten: 261
Amazon Combi '68 / 144 '72 / 244 '80 / 745 '85
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
- Berichten: 8
Volgens mij is er ooit een bedrijf geweest, dat de carrosserie nam van een oude Jaguar Mark weet ik veel (zo'n hoge, bolle, niet zo'n platte) en daar de motor uit een wat grotere en veel nieuwere BMW (ik meen de 7-serie) in legde en de ophanging ook flink moderniseerde. De auto werd als klassieker ingeschreven, ondanks dat de techniek die eronder zat veel nieuwer was. (Was ooit een item bij een van de NL autoprogramma's)
Ik weet trouwens van een neef dat je splinternieuwe, originele Cobra's kunt krijgen die onmiddellijk als klassieker aangezien worden door de belastingdienst. Schijnbaar heeft Cobra destijds "wat ruim" nieuwe kentekens besteld.
groetjes
Mathy
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- K. Lelievre
- Nieuw lid
-
starly schreef : Zoekend naar een extra auto viel mij deze volvo 245 op MP op: <a href=" link.marktplaats.nl/308410112 "> link.marktplaats.nl/308410112 Vraag is alleen of dit (il)legaal is; de auto is uit '77 en de techniek uit '92. Weet iemand of je deze auto straffeloos kan kopen / berijden? Of wat de mogelijke gevolgen hiervan zijn?
Reken er maar op dat de hele auto uit 1992 komt en enkel het chassisplaatje en chassisnummer uit een wrak uit 1977 geslepen is.
Dit is een volvo 244 uit 1977 (kon niet direct een 245 vinden): link.marktplaats.nl/309132603
Zoek de verschillen. Let op de paravan in vergelijking met de andere. En ook de neus vertoont wat verschil. Spiegels zijn ook anders. Deuren hebben geen zwarte sierstrips onderaan (tot 1981 geloof ik).
Een 77 heeft ronde of vierkante koplampen (geen rechthoekige) en 1 rooster (i.p.v. 2) op de paravan. De achterklep zou ook nog wel uit een 77 kunnen komen. en ook de bumpers zijn van het oude model. Maar verder kan ik weinig opmerken dat ooit uit 77 zou gekomen zijn. Als de RDW dat bij jullie goedkeurd kan er natuurlijk niks op aangemerkt worden. Hier in Belgie villen ze je al levend als je een andere motor in je auto stopt en het niet aangeeft. Of het legaal is weet ik je dus niet te zeggen. Maar het is zeker geen auto die 1977 gezien heeft.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
toncar in berkel doet dat ook pakt een amazone of p1800es en bouw er de hele zwik van een 240/740/940 over.Mathy schreef : Hallo Volvisti
Volgens mij is er ooit een bedrijf geweest, dat de carrosserie nam van een oude Jaguar Mark weet ik veel (zo'n hoge, bolle, niet zo'n platte) en daar de motor uit een wat grotere en veel nieuwere BMW (ik meen de 7-serie) in legde en de ophanging ook flink moderniseerde. De auto werd als klassieker ingeschreven, ondanks dat de techniek die eronder zat veel nieuwer was. (Was ooit een item bij een van de NL autoprogramma's)
Ik weet trouwens van een neef dat je splinternieuwe, originele Cobra's kunt krijgen die onmiddellijk als klassieker aangezien worden door de belastingdienst. Schijnbaar heeft Cobra destijds "wat ruim" nieuwe kentekens besteld.
groetjes
Mathy
en als alles op elkaar aangepast is is er niets aan de hand.
 
Volvo 940 sedan 1991 330dkm
Volvo 940 estate 1998 604dkm
Volvo 940 estate 1998 426dkm
Volvo 780 coupe 1986 in restauratie
Volvo 780 coupe 1987 428dkm
Volvo V70XC 2001 146dmiles
Volvo C70 2006 226dkm
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.





