Kenteken uit '77 en techniek uit '92 ... legaal?

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-01-2010 21:05 #1078362 door V700 register
Kenteken uit '77 en techniek uit '92 ... legaal? is gemaakt door V700 register
Zoekend naar een extra auto viel mij deze volvo 245 op MP op: <a href=" link.marktplaats.nl/308410112 "> link.marktplaats.nl/308410112 Vraag is alleen of dit (il)legaal is; de auto is uit '77 en de techniek uit '92. Weet iemand of je deze auto straffeloos kan kopen / berijden? Of wat de mogelijke gevolgen hiervan zijn?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-01-2010 21:19 #1259680 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Niet
Probleem hoeft niet zo groot te zijn. Waar je met hermotorisering (dit lijkt een B230F, oa in de 240, 740 en 940 geleverd) even op moet letten op de maximaal toegestane vermogenstoename. Neemt het vermogen na ombouw meer toe dan is toegestaan dan moet je een herkeuring doen. Hoeveel dat moet kosten weet ik niet, wellicht scheelt het dat zoiets in latere jaren wel met typegoedkeuring de weg op mocht.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-01-2010 21:42 #1259682 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hermotoriseren?

henk 940LPT schreef : Probleem hoeft niet zo groot te zijn. Waar je met hermotorisering (dit lijkt een B230F, oa in de 240, 740 en 940 geleverd) even op moet letten op de maximaal toegestane vermogenstoename. Neemt het vermogen na ombouw meer toe dan is toegestaan dan moet je een herkeuring doen. Hoeveel dat moet kosten weet ik niet, wellicht scheelt het dat zoiets in latere jaren wel met typegoedkeuring de weg op mocht.

Ik vermoed dat hier geen sprake is van het overzetten van techniek in de aude auto maar het overplaatsen van carosserie uit '92 op een chassis van '77 of zelfs alleen de '77 voetuiggegevens op een '92 auto. Mij is onbekend of je de volledige opbouw van een '92 kan overzetten op een chassis van een '77.  Vragen die mogelijk voor ons forum te ver gaan, maar je weet nooit. Ik kan me zo voorstellen dat deze auto mooi naast de V90 staat .

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Hendrik Teerink
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
03-01-2010 22:36 #1259696 door Hendrik Teerink
Beantwoord door Hendrik Teerink in topic ...
Ga er maar van uit dat deze auto is omgekat. Waarschijnlijk in Zweden gebeurd. Om de auto toch wat uiterlijke kenmerken van een exemplaar uit '77 te geven hebben ze de oude bumpers erop gezet, de zijlichtjes en de chromen deurlijstjes.
Als de RDW het goed gevonden heeft, mooi dan

Amazon Combi '68 / 144 '72 / 244 '80 / 745 '85

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-01-2010 23:01 #1259699 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Omgekat
Met techniek word in dit geval de hele koets bedoelt denk ik.Ik ben niet zo,n kenner van de 240 maar op de 240 uit 81 waarik wel eens aan sleutel zitten de sleuven van de paravan in het midden.Deze paravan lijkt me van een later model (92 misschien).Even overzetten is wel een boel laswerk dacht ik.Goed het kenteken controleren en de nummers met de auto.Deze auto lijkt me een 92er 245 met de papieren van een oldtimer.Maar goed als de rdw het goed vind en het maakt jou ook niet uitdan heb je een stuk minder last van roest.Vraag me nu wel af of de rdw ook akoort gaat met een 745 uit 86 met de techniek van een 945 uit 98 .

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Hendrik Teerink
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
03-01-2010 23:14 #1259702 door Hendrik Teerink
Beantwoord door Hendrik Teerink in topic ...
als je iemand treft die geen verstand van oude Volvo's heeft, kan je geluk hebben

Amazon Combi '68 / 144 '72 / 244 '80 / 745 '85

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-01-2010 23:23 #1259705 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Kan gek gaan
Hallo Volvisti
Volgens mij is er ooit een bedrijf geweest, dat de carrosserie nam van een oude Jaguar Mark weet ik veel (zo'n hoge, bolle, niet zo'n platte) en daar de motor uit een wat grotere en veel nieuwere BMW (ik meen de 7-serie) in legde en de ophanging ook flink moderniseerde.  De auto werd als klassieker ingeschreven, ondanks dat de techniek die eronder zat veel nieuwer was.  (Was ooit een item bij een van de NL autoprogramma's)
Ik weet trouwens van een neef dat je splinternieuwe, originele Cobra's kunt krijgen die onmiddellijk als klassieker aangezien worden door de belastingdienst.  Schijnbaar heeft Cobra destijds "wat ruim" nieuwe kentekens besteld.
groetjes
Mathy

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-01-2010 00:32 #1259719 door V700 register

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • K. Lelievre
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-01-2010 00:58 #1259720 door K. Lelievre
Beantwoord door K. Lelievre in topic Legaal?

starly schreef : Zoekend naar een extra auto viel mij deze volvo 245 op MP op: <a href=" link.marktplaats.nl/308410112 "> link.marktplaats.nl/308410112 Vraag is alleen of dit (il)legaal is; de auto is uit '77 en de techniek uit '92. Weet iemand of je deze auto straffeloos kan kopen / berijden? Of wat de mogelijke gevolgen hiervan zijn?


Reken er maar op dat de hele auto uit 1992 komt en enkel het chassisplaatje en chassisnummer uit een wrak uit 1977 geslepen is.

Dit is een volvo 244 uit 1977 (kon niet direct een 245 vinden): link.marktplaats.nl/309132603

Zoek de verschillen.  Let op de paravan in vergelijking met de andere.  En ook de neus vertoont wat verschil.  Spiegels zijn ook anders.  Deuren hebben geen zwarte sierstrips onderaan (tot 1981 geloof ik).

Een 77 heeft ronde of vierkante koplampen (geen rechthoekige) en 1 rooster (i.p.v. 2) op de paravan.  De achterklep zou ook nog wel uit een 77 kunnen komen. en ook de bumpers zijn van het oude model.  Maar verder kan ik weinig opmerken dat ooit uit 77 zou gekomen zijn.  Als de RDW dat bij jullie goedkeurd kan er natuurlijk niks op aangemerkt worden.  Hier in Belgie villen ze je al levend als je een andere motor in je auto stopt en het niet aangeeft. Of het legaal is weet ik je dus niet te zeggen.  Maar het is zeker geen auto die 1977 gezien heeft.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Alexander Satter
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
  • LIFE FREE OR DIE
Meer
04-01-2010 01:50 #1259723 door Alexander Satter
Beantwoord door Alexander Satter in topic in berkel

Mathy schreef : Hallo Volvisti
Volgens mij is er ooit een bedrijf geweest, dat de carrosserie nam van een oude Jaguar Mark weet ik veel (zo'n hoge, bolle, niet zo'n platte) en daar de motor uit een wat grotere en veel nieuwere BMW (ik meen de 7-serie) in legde en de ophanging ook flink moderniseerde.  De auto werd als klassieker ingeschreven, ondanks dat de techniek die eronder zat veel nieuwer was.  (Was ooit een item bij een van de NL autoprogramma's)
Ik weet trouwens van een neef dat je splinternieuwe, originele Cobra's kunt krijgen die onmiddellijk als klassieker aangezien worden door de belastingdienst.  Schijnbaar heeft Cobra destijds "wat ruim" nieuwe kentekens besteld.
groetjes
Mathy

toncar in berkel doet dat ook pakt een amazone of p1800es en bouw er de hele zwik van een 240/740/940 over.
en als alles op elkaar aangepast is is er niets aan de hand.
&#160;

Volvo 940 sedan 1991 330dkm
Volvo 940 estate 1998 604dkm
Volvo 940 estate 1998 426dkm
Volvo 780 coupe 1986 in restauratie
Volvo 780 coupe 1987 428dkm
Volvo V70XC 2001 146dmiles
Volvo C70 2006 226dkm

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD