Ibood van derde kerstdag

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-12-2009 15:38 #1258763 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Het voordeel van de harmony
Is het feit dat je een extra IR led hebt vlak bij de apparaten.
En die kunnen dan dus uit het zicht geplaatst worden.
Zoals de setup box voor de ontvangst van digitale televisie
En de Popcorn Hour da's de NMT met 1T HD films.
Dan heb je nog de TV en de stereo.
ff inleren en vervolgens kun je ZONDER TE MIKKEN!! (het IR ledje zit immer bij die hele stapel sluipstroomverbruikers) het geluid regelen van de TV maar kanalen zwemmen doe je weer via de setup box enz.
De communicatie van Harmony naar bijkastje gaat immers radiografisch.
Wil je wat anders dan reutelt het ding alle knoppen op de goede stand (juiste HDMI kanaal voor de Popcorn A110) enz. enz.
Maar onlangs is hij wat te hard gevallen en nou heb ik geen scherm meer...
Dus het is een beetje gokken geworden.
trouwens over leuke gadgets gesproken
de Popcorn Hour A110
Da's pas leuk!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-12-2009 16:47 #1258772 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Over welk feit heb je het?
Wat bedoel je nou precies met dit; "Is het feit dat je een extra IR led hebt vlak bij de apparaten."
Ik heb gewoon alleen een afstandbediening. Niks bijkastje of zo.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-12-2009 18:05 #1258786 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Twee kastjes
Ik heb twee kastjes.
Eén bij de Tv/radio/setupbox/popcorn.
Hier komen twee draadjes uit met aan het uiteinde IR zend ledjes.
Die hang je ergens in de buurt van het IR ontvang oog van de TV/radio/setupbox/popcorn enz.
Mijn Harmony communiceert  via radio met dat kastje.
Zo bedoel ik dat.
Voor de goede orde.
Het typenummer hier is de 895 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-12-2009 18:20 #1258787 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zender.

jwielsma schreef : Mijn Harmony communiceert  via radio met dat kastje.

Dus, die Harmony zou een RF zender in zich hebben, bedoel je dat?Dat zou wel een meerwaarde zijn, ten opzichte van IR.
Als ie al IR heeft, weet je dan toevallig ook of dat tweeweg communicatie is?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-12-2009 18:42 #1258792 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 2-way

Baseman schreef : Ik heb (inmiddels) een STR-DB940 QS (onlangs besproken hier op de site, die ook een hele rits instellingen heeft voor klankweergave, display, test-tone, en weet ik wat meer voor functies, die niet op een universele remote ziten.Leren werkt ook niet altijd, downloaden van de juiste file ook niet echt.

plus dat de Ab van de STR-DB940 QS twee-weg is. Ik heb ook de 940 en de meegeleverde standaard AB kan heel goed commando's leren, waarmee de Logitec voor alsnog overbodig is lijkt het. Ik bedien er vier soorten apparaten mee van verschillende merken.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-12-2009 19:01 #1258795 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik zie het voordeel van de
Ik zie het voordeel van de logitech ook niet zozeer in de mogelijkheid er meerdere apparaten mee te bedienen. Dat kan ik met de Master Commander van mijn 1080 QS ook. Maar waar ik de meerwaarde zie, is bij het gemak van een soort "macro" aan commando`s. Ter illustratie;
Ik wil een dvd kijken, dan moeten de volgende stappen doorlopen worden;
1.TV moet aanTV ingang kanaal 2 selecterenAV-reveicer moet aanAV-receiver moet op DVD/LD ingangskanaal gezet wordenDVD HD recorder moet aanDVD HD recorder moet op DVD gezet worden
6 stappen dus. Op zich te overzien. Maar als ik dan gewoon TV wil kijken, dan betekent dat wisselen van ingangskanalen en bronnen, wat het complexer maakt. Ter illustratie;
2.TV moet naar ingang kanaal 1AV Receiver moet naar ingang kanaal TVDVD HD recorder moet uitDecoder moet aanEn dan wil ik gewoon muziek luisteren van m`n HD recorder, ter illustratie:
3.TV moet weer naar ingang kanaal 2DVD HD recorder moet aanDVD HD recorder moet naar HDDecoder moet uitAV Receiver moet op ingang kanaal DVD/LD
En dat is voor iemand die gewoon een filmpje wil kijken, of tv wil kijken, of muziek wil luisteren én al die moderne apparatuur helemaal niet interessant vind, best een opgaaf.
En dát is waar de Harmony zo handig voor is. Dezefde situaties als hierboven laten zich namelijk heel gemakkelijk aanroepen;
1. Druk op DVD kijken (en alle stappen worden automatisch uitgevoerd)2. Druk op TV kijken (en alle stappen worden automatisch uitgevoerd)3. Druk op Muziek luisteren (en ook hier worden alle stappen automatisch uitgevoerd)
Martijn en Bas, jullie zijn, net als ik, best wel gek op dit soort gadgets. Voor mij heeft de Harmony niet zo heel veel meerwaarde. Mijn vrouw echter, interesseert zich veel minder voor al die apparatuur en die wil gewoon "een dvd kijken". De rest boeit haar niet. En dat snap ik. Dan heeft ze dus niks aan die master commander die al die apparaten aan kan sturen. (Tenzij je mij nu vertelt dat die ook die macro`s aan kan. Ai, er begint iets te knagen, volgens mij kan hij dat )
Hm, niks tegen mijn vrouw zeggen hoor!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-12-2009 19:27 #1258800 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ssssst.

EndlessQuest schreef : (Tenzij je mij nu vertelt dat die ook die macro`s aan kan. Ai, er begint iets te knagen, volgens mij kan hij dat

)

Koop gewoon een RM-LJ504, die kan volgens mij ook alles, inderdaaad die, die bij mij STR-DB940 zit Kun je olgens mij ook macros mee opnemen, maar ik heb hem te kort, om dat getest te hebben.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-12-2009 19:39 #1258803 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic kan!

Baseman schreef : inderdaaad die, die bij mij STR-DB940 zit Kun je olgens mij ook macros mee opnemen, maar ik heb hem te kort, om dat getest te hebben.

ik heb dat getest en werkt best aardig; niet vergeten goed te blijven richten! Zo uitgebreid als de harmony zal het niet zijn maar ik ken die laatste niet.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-12-2009 19:51 #1258809 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dat richten is niks
Dat richten is nou net het vervelende van die AB's.
Bij mij kan ik de hele rij extra kasten gewoon uit het zicht zetten.
De tweede kast straalt immers IR.
De radio in de harmony is volgens mij niet tweeweg.
De radio waar ik op het werk aan werk is dat wel trouwens.
Ik voorspel dat er over een paar jaar niet meer gericht hoeft te worden.
Dat gaat allemaal draadloos worden met radio met ack via Zigbee/RF4CE
En dat allemaal met één batterij een leven lang. 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-12-2009 19:57 #1258810 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic en dat is?

jwielsma schreef : Dat gaat allemaal draadloos worden met radio met ack via Zigbee/RF4CE

<p style="font-size: small; color: #000000; margin-top: 0px; padding: 0px"><a href=" www.zigbee.org/ ">Zigbee is een draadloos communicatie protocol. Het is een standaard en het bouwt voort op de nieuwe  www.ieee.org/portal/index.jsp ">IEEE norm  standards.ieee.org/getieee802/802.15.html ">802.15.4.

ZigBee is bedoeld als alternatief op de tekortkomingen van  www.bluetooth.org/ ">BlueTooth en  www.wi-fi.org/OpenSection/index.asp ">WiFi. Het is eenvoudig (een complete zigbee protocol stack kan in een embedded controller worden ingebouwd) en energie zuinig. Het is de bedoeling dat een ZigBee apparaat enkele jaren op een batterij kan werken. In tegenstelling tot BlueTooth of WiFi heeft ZigBee slechts een datarate van 20k b/s tot 200k b/s.

Zigbee is in eerste instantie bedoeld voor gebouw automatisering en meet- en besturings netwerken. De bandbreedte behoefte is voor deze applicaties niet groot (denk aan de thermostaat, deurbel of een lichtknopje), wel is de levensduur van de batterijen voor deze toepassing van belang.

blogger.xs4all.nl/ivonoorh/articles/5062.aspx " target="_blank">bron
&#160;

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC