route mobiel

• Alexander Satter
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
  • LIFE FREE OR DIE
Meer
22-12-2009 12:00 #1078114 door Alexander Satter
route mobiel is gemaakt door Alexander Satter
vorige week overgestapt van route mobiel naar ANWB.
het einde van het jaar is in zicht en daar komen de abonnementen verlengingen weer in de bus.
zo ook van route mobiel en dat was schikken, vorig jaar 55 euro voor nederland service(incl woonplaats en vervoer), en omdat mijn vriendin steeds meer in de RED DEVIL rijd zat ik eraan te denken om deze dan ook maar aan te melden.
want bij route mobiel is het per voertuig en niet op naam. maar omdat de bmw z3 nu ouder is dan 12 jaar en ze de premie verhoogt hebben en ook nog eens de korting afschaffen werdt het een aardig duur grapje 87.50.
en elk volgende voertuig 67.50.
en dan komt er bij mij toch weer die echte Nederlander boven en ben gaan vergelijken met de ANWB, en die is veel goedkoper en is op naam en niet op kenteken, wel max 2 kentekens per jaar pechhulp.
voor een 3e kenteken pechhulp in een jaar moet je een kleine vergoeding betalen. Maar hoe vaak gebeurd dat? ik denk niet.
kosten zijn voor mijn vriendin 82.50 incl woonplaats en vervangend vervoer.
en voor mij de kale partner versie voor 32.50.
krijg je er nog een magazine bij ook, dus een simpele optelsom en dan is het duidelijk ANWB is veel goedkoper dan Route mobiel.
ik heb een kale versie genomen als we voor een auto woonplaats service willen belt toch mijn vriendin ipv ik.
en met lange ritten rijden we meestal toch samen dus ook dan is er vervangend vervoer.

Volvo 940 sedan 1991 330dkm
Volvo 940 estate 1998 604dkm
Volvo 940 estate 1998 426dkm
Volvo 780 coupe 1986 in restauratie
Volvo 780 coupe 1987 428dkm
Volvo V70XC 2001 146dmiles
Volvo C70 2006 226dkm

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-12-2009 12:13 #1258058 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ANWB
Het blad is trouwens bagger, maar dat is persoonlijk.
Route mobiel wil geloof ik ook geen autos meer toelaten die ouder zijn dan 15 jaar.
De kosten voor een abbo voor de ANWB zijn prima, maar een no claim zou ook handig zijn, personen die vaker hulp nodig hebben, mogen ook meer betalen.

• Miquel Engelen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-12-2009 12:49 #1258065 door Miquel Engelen (GAST)
Beantwoord door Miquel Engelen (GAST) in topic geen hulp!
Toch liet de ANWB mij mooi staan toen ik onderaan de dijk stond en niet meer omhoog kwam vanwege de gladheid.
Al bijna 20 jaar lid en ze geloof ik 1x nodig gehad....... Ik heb ze maar veel succes met alle lege accu's gewenst!
Het was geen technisch mankement dus komen we niet, was hun reden.... geen brandstof is toch ook geen technisch mankement, maar gewoon dommigheid? En dat is nog wel de meest voorkomende reden dat mensen de ANWB bellen!
Nog zitten denken om iest kapot te maken wat niet te repareren zou zijn, dan heb ik toch recht op vervangend vervoer?!
Enfin, de volgende dag een paar sneeuwkettingen gekocht en ik stond zo weer boven aan de dijk...... zonder de ANWB, zoals gewoonlijk!

GG,

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-12-2009 12:50 #1258064 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ANWB

Mooi, zo'n vergelijk. Het allergrootste verschil zit 'm mijns insziens in de manier van werken.
Waar Route Mobiel al snel je auto wegsleept, daar probeert de Wegenwacht het probleem altijd ter plekke op te lossen.
En ze hebben, anders dan Route Mobiel, geen hekel aan oude auto's. Sterker nog, vrijwel alle Wegenwachters zijn echte monteurs met passie voor hun vak en auto's.
Ik heb ze de afgelopen 20 jaar toch best vaak nodig gehad (heb in die periode welgeteld 1 x een nieuwe auto gehad) en ben altijd geweldig geholpen.
Wegenwachters zijn voor mij, met mijn drie oude auto's, de helden van de weg. Zeker met dit winterweer
Joost

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-12-2009 13:02 #1258066 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Als iedereen die niet van
Als iedereen die niet van z`n plekkie kwam door de gladheid de ANWB ging bellen.......
Iets zegt mij dat je zelf ook wel door hebt dat dit geen ANWB aangelegenheid is, toch? Hoop ik?

• Miquel Engelen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-12-2009 13:12 #1258069 door Miquel Engelen (GAST)
Beantwoord door Miquel Engelen (GAST) in topic tuurlijk!

EndlessQuest schreef : Als iedereen die niet van z`n plekkie kwam door de gladheid de ANWB ging bellen.......
Iets zegt mij dat je zelf ook wel door hebt dat dit geen ANWB aangelegenheid is, toch? Hoop ik?

Jawel.... maar het is toch balen, als je (bijna) alles hebt geprobeerd, het is vroeg en je móet echt weg... de gemeente zegt: jammer, terwijl het openbare weg is, de ANWB laat je staan, het is te vroeg om sneeuwkettingen te gaan halen.....
Soms heb je hulp nodig, maar die blijkt dan toch niet zo voor de hand te liggen als je misschien zou hopen..... da's dan balen! Dan is het lekker als je even een ander de schuld kan geven...

GG,

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-12-2009 14:06 #1258074 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic no go
Ik hoor eigenlijk nooit iets positiefs over route mobiel..
 maar dat zou ook kunnen komen omdat de zwijgende meerderheid zich niet roert..

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-12-2009 14:24 #1258077 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik ook niet
Ik ook niet. Misschien dan toch maar vergelijken obv de hoeveelheid negatieve ervaringen. Volgens mij komt ook dan de ANWB er beter uit.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-12-2009 19:05 #1258099 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Concurrentie
Routemobiel heeft het eerst te druk gehad met concurreren en de ANWB zwart maken.
Nu gaan de prijzen omhoog en de service (verder-) naar beneden.
Ik heb het voorspeld en ben altijd met het meest uitgebreide abonnement bij de ANWB gebleven.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-12-2009 19:54 #1258109 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Pechhulp ANWB - Route Mobiel - Bovag
Beste
Ik heb de pechhulp voor mijn auto's  overgezet naar de Bovag . Mijn redenen hiervoor waren 

- Bovag verzekert de wagen en niet de persoon die er in rijdt. ( Zoals bv de ANWB , idioot toch ? )
- route mobiel werd steeds maar duurder 
- Bovag rekent nog net geen<u> 50 euro per auto incl woonplaats en buitenland</u> (we blijven toch Hollanders )
- bij pech in het Buitenland schakelen zowel de ANWB als RM vaak de lokale dealer in . Bovag ook . Dus geen verschil. 
- Dat blad van de ANWB  dat is zoooo slecht . een soort Telesale blad .

Groeten 

Fred 

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC