Welke zou je NOOIT wegdoen?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-12-2009 18:58 #1078106
door V700 register
Welke zou je NOOIT wegdoen? is gemaakt door V700 register
in navolging van het "snelste waar jij ooit mee reed" topic, deze
waarschijnlijk gevoeliger en ik veronderstel dat het niet overal een volvo zal zijn...
dus.... als je er maar 1 kan houden, welke blijft er dan in je garage of op de oprit?
hier staat één en ander
de 780 1986 TDIC in de garage
porsche 944, 25+jaar en dus taksvrij voor die garage
audi S6 avant 1996
Landcruiser HDJ80 4.2TD 1992
Landcruiser BJ42 1982
Landcruiser BJ70 turbo (trophywagen)
....
De landcruisers zijn er gekomen uit noodzaak
vader besliste koeien te houden zodat we onbezoedeld vlees in ons bord kregen en kocht een XC70 om tot bij de beesten te rijden
ik schafte mij een oude Landcruiser BJ70 aan om te kunnen helpen zonder steeds beroep te oeten doen op vader's XC70 en gebruikte het ding ook om hout uit het bos te sleuren. Op een dag heb ik die dan uitgerust met offroadbandjes, winches, volvo 740 lederen voorzetels en een rolkooi en ben ik ermee naar Roemenië gereden aan om de Transilvania Trophy deel te nemen. Ondertussen heeft dat ding elk jaar een aantal veranderingen ondergaan en is het dus een beetje mijn baby geworden. In de volgende link zie je me ermee tijdens een special tack in de ISTRA Challenge in Kroatië vorige herfst ( <a href=""> )
Om die wagen naar oa Roemenië en Kroatie te sleuren op de aanhanger heb ik me de HDJ80 aangeschaft die momenteel als dagelijks vervoer dienstdoet
De BJ42 is een leuk hebbeding en eentje dat nooit zijn waarde zal verliezen
De 3 landcruisers horen echter bij mijn gekke hobby en ik ben realistisch genoeg om te weten dat ik daar op zekere dag mee zal stoppen, dan wrden de 80 en de 42 verkocht en de 70 uitééngehaald en in stukken verkocht... Zal leegte achterlaten
De Audi S6 Avant is een leuk ding, razend snel op circuit in getunede versie en praktische familiewagen om te gaan skiën. Als die morgen verkocht wordt, dan ga ik zelfs geen weemoed hebben
De Porsche 944 is aangekocht wegens S6 die te brutaal is voor de vriendin als circuitscheurijzer en dus speelt die eigenlijk niet mee in deze oefening wegens eigenlijk niet echt van mij, was verjaardagskadootje vorig jaar...
Haar S60 24d telt dus ook niet mee, tof ding maar geen echte volvo meer...
Maar de 780... die is er om te blijven, kan ik (als ik geluk heb lang te mogen leven) op mijn 80ste nog van genieten, in een landcruiser kan ik tegen die tijd niet meer in zonder ladder en de S6, daar kan ik -als ik er al in zou geraken- nooit meer zonder hulp uit

dus bij mij is de 780TDIC de blijver...
<a href=" www.volvoadventures.com/780spec1.html "> www.volvoadventures.com/780spec1.html
of hier, <a href=" www.volvo-bertone-ig.de/ "> www.volvo-bertone-ig.de/ links op de pagina "artikel", dan "tanke schön", dat is hem
waarschijnlijk gevoeliger en ik veronderstel dat het niet overal een volvo zal zijn...
dus.... als je er maar 1 kan houden, welke blijft er dan in je garage of op de oprit?
hier staat één en ander
de 780 1986 TDIC in de garage
porsche 944, 25+jaar en dus taksvrij voor die garage
audi S6 avant 1996
Landcruiser HDJ80 4.2TD 1992
Landcruiser BJ42 1982
Landcruiser BJ70 turbo (trophywagen)
....
De landcruisers zijn er gekomen uit noodzaak
vader besliste koeien te houden zodat we onbezoedeld vlees in ons bord kregen en kocht een XC70 om tot bij de beesten te rijden
ik schafte mij een oude Landcruiser BJ70 aan om te kunnen helpen zonder steeds beroep te oeten doen op vader's XC70 en gebruikte het ding ook om hout uit het bos te sleuren. Op een dag heb ik die dan uitgerust met offroadbandjes, winches, volvo 740 lederen voorzetels en een rolkooi en ben ik ermee naar Roemenië gereden aan om de Transilvania Trophy deel te nemen. Ondertussen heeft dat ding elk jaar een aantal veranderingen ondergaan en is het dus een beetje mijn baby geworden. In de volgende link zie je me ermee tijdens een special tack in de ISTRA Challenge in Kroatië vorige herfst ( <a href=""> )
Om die wagen naar oa Roemenië en Kroatie te sleuren op de aanhanger heb ik me de HDJ80 aangeschaft die momenteel als dagelijks vervoer dienstdoet
De BJ42 is een leuk hebbeding en eentje dat nooit zijn waarde zal verliezen
De 3 landcruisers horen echter bij mijn gekke hobby en ik ben realistisch genoeg om te weten dat ik daar op zekere dag mee zal stoppen, dan wrden de 80 en de 42 verkocht en de 70 uitééngehaald en in stukken verkocht... Zal leegte achterlaten
De Audi S6 Avant is een leuk ding, razend snel op circuit in getunede versie en praktische familiewagen om te gaan skiën. Als die morgen verkocht wordt, dan ga ik zelfs geen weemoed hebben
De Porsche 944 is aangekocht wegens S6 die te brutaal is voor de vriendin als circuitscheurijzer en dus speelt die eigenlijk niet mee in deze oefening wegens eigenlijk niet echt van mij, was verjaardagskadootje vorig jaar...
Haar S60 24d telt dus ook niet mee, tof ding maar geen echte volvo meer...
Maar de 780... die is er om te blijven, kan ik (als ik geluk heb lang te mogen leven) op mijn 80ste nog van genieten, in een landcruiser kan ik tegen die tijd niet meer in zonder ladder en de S6, daar kan ik -als ik er al in zou geraken- nooit meer zonder hulp uit

dus bij mij is de 780TDIC de blijver...
<a href=" www.volvoadventures.com/780spec1.html "> www.volvoadventures.com/780spec1.html
of hier, <a href=" www.volvo-bertone-ig.de/ "> www.volvo-bertone-ig.de/ links op de pagina "artikel", dan "tanke schön", dat is hem
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-12-2009 19:28 #1257939
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Keuze
Bij mij is de keuze makkelijker, ik heb alleen de 940. De VW Jetta uit '86, 1.6 diesel, is van mijn vriendin en die zal wel niet weg mogen. Ook leuke auto trouwens. Mocht mijn 940 wegraken dan zou ik wel even na moeten denk over vervanging. Zou toch richting BMW gaan kijken. Mooi design, goede motoren, goede kwaliteit en ook achterwielaandrijving. Vind ik dat te duur dan zou het denk iets van VW worden. Je onderscheid je er niet mee maar het is wel gewoon oerdegelijk, niet duur te onderhouden en het straffe(re) onderstel vind ik niet onprettig.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-12-2009 19:33 #1257940
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Tja....
Heb ooit een '77-er 244 B21A automaat gehad die eigenlijk in de weg stond. Verkocht voor BEF 2000,- Had ik nooit moeten doen want dat was een auto waar ik echt heel veel onbezorgt plezier aan had beleeft. En ze was zo makkelijk in het onderhoud en vinden van storingen: gewoon gekruisd met je voeten op de grond zitten en je in haar Zen concentreren en had je het probleem gevonden. Stom, stom, stom dat ik "haar" had verkocht.
Er staat hier een:
'92 960 3ltr Estate automaat
'90 760 GLE V6 automaat
'77 264 GLE V6 automaat
'90 760 GLE cabriolet V6 automaat
Stom antwoord, maar geen van alle gaan de deur uit, ik bewaar ze allemaal. Ik kan er geen afstand van doen, ze hebben allemaal iets bijzonders, die 264 ook. Dat is de mooiste Volvo ooit gemaakt met de prachtigste neus in mijn ogen.
Maar ja als ik moet kiezen in het uiterste geval dan moet ik hard nadenken tussen de 760 cabrio of de 264. Zo'n cabrio kan ik nog wel een keer weer zelf maken, misschien dan van een 780. Maar die 264 die zooo mooi is heeft wel heel lang buiten gestaan ten nadele van het interieur inmiddels Aan de andere kant: waar vind je nog een goede 264 GLE helemaal kompleet met alle opties en weinig roest.
Robert
Er staat hier een:
'92 960 3ltr Estate automaat
'90 760 GLE V6 automaat
'77 264 GLE V6 automaat
'90 760 GLE cabriolet V6 automaat
Stom antwoord, maar geen van alle gaan de deur uit, ik bewaar ze allemaal. Ik kan er geen afstand van doen, ze hebben allemaal iets bijzonders, die 264 ook. Dat is de mooiste Volvo ooit gemaakt met de prachtigste neus in mijn ogen.
Maar ja als ik moet kiezen in het uiterste geval dan moet ik hard nadenken tussen de 760 cabrio of de 264. Zo'n cabrio kan ik nog wel een keer weer zelf maken, misschien dan van een 780. Maar die 264 die zooo mooi is heeft wel heel lang buiten gestaan ten nadele van het interieur inmiddels Aan de andere kant: waar vind je nog een goede 264 GLE helemaal kompleet met alle opties en weinig roest.
Robert
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-12-2009 19:39 #1257944
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic héla Robert, je moet er
héla Robert, je moet er eentje kiezen hé...
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-12-2009 20:27 #1257963
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Moeilijk
Ford Capri Ghia 2.3V6 uit 1981
Saab 99 GL automaat uit 1977 op LPG
Volvo 760 automaat 2.8V6 uit 1988
Volvo 740 GL automaat uit 1985 op LPG

Het beste voel ik me in mijn Capri.
De Volvo 760 is de beste (veiligste) auto.
De Saab 99 geeft mij jeugd sentiment.
De 740 is binnekort het goedkoops en dus het meeste auto voor z'n geld.
Aangezien we met z'n 4+1 zijn, kies ik dan met mijn verstand voor de 740.
Saab 99 GL automaat uit 1977 op LPG
Volvo 760 automaat 2.8V6 uit 1988
Volvo 740 GL automaat uit 1985 op LPG

Het beste voel ik me in mijn Capri.
De Volvo 760 is de beste (veiligste) auto.
De Saab 99 geeft mij jeugd sentiment.
De 740 is binnekort het goedkoops en dus het meeste auto voor z'n geld.
Aangezien we met z'n 4+1 zijn, kies ik dan met mijn verstand voor de 740.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-12-2009 21:21 #1257981
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Simpel!
Als ik hem zou hebben:

Aston Martin V8 Vantage Oscar India Prince of Wales Specification,
maar helaas.......

Nou, ja de Volvo's mogen wel bljijven hoor!

Aston Martin V8 Vantage Oscar India Prince of Wales Specification,
maar helaas.......

Nou, ja de Volvo's mogen wel bljijven hoor!
- G.J.M. Molenaar (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-12-2009 21:25 #1257982
door G.J.M. Molenaar (GAST)
Beantwoord door G.J.M. Molenaar (GAST) in topic Welke.....?
Moet er niet aan denken! Nachtmerries!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-12-2009 21:27 #1257985
door V700 register
Oh ja, vergeten! Mijn landbouwtrekker uit 1964 gaat ook nooit en nooit de deur uit!!
Robert
Beantwoord door V700 register in topic Ja.
Je hebt gelijk. Dan kies ik voor de 264GLE. Die mag nooit weg. Aan de buitenkant ziet hij er nu niet uit, maar dat is schijn. Interieur moet, inmiddels de winters buiten, wel opgeknapt worden.k² schreef : héla Robert, je moet er eentje kiezen hé...
Oh ja, vergeten! Mijn landbouwtrekker uit 1964 gaat ook nooit en nooit de deur uit!!
Robert
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-12-2009 21:29 #1257983
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Tja, erg lastig....
Als we er maar 1 konden houden
? Wij hebben n.m :
Volvo Amazone's,164,740,760, 480 & Alfa 155 V6, Alfa Spider & Skoda Octavia Combi...
Deze blijven zeker.......!!!!!!
1e = Amazone Combi (LPG,Overdrive enz, Onze 1e Volvo....)
2e = Amazone (met originele,aankopbrief,serviceboekje en origineel 40DKM)
3e = 480 ES 1986 nr 277 (wacht op belastingvrij worden...)
4e = 740 Service auto (van Volvo-dealer, met zwaailampen telefoon etc.)5e = 164 (''dagelijksgebruikauto'' met overdrive LPG,Leer etc.)6e = Alfa 155 V6 (een van de laatsten, nieuw gekocht)
7e = Alfa Spider 1600 1972 Coda Tronca (aantoonbaar 51DKM en +/- 400 van op de wereld)
8e = Amazone 133GT 1970 (een van de laatste (apparte) Amzones...
En zo kan ik nog wel even door gaan, maar deze blijven zeker (denk/hoop) ik, En ja zo'n Skoda Octavia is ook een mooie auto, maar ik ga er niet van janken (bij wijze van) als we hem zouden inruilen..... En ja, de anderen zijn ook errug leuk. Maar dit zijn de 'appartsten' En het moet ook hobby blijven, de een spaart postzelgels........
Vrgr Björn
Volvo Amazone's,164,740,760, 480 & Alfa 155 V6, Alfa Spider & Skoda Octavia Combi...
Deze blijven zeker.......!!!!!!
1e = Amazone Combi (LPG,Overdrive enz, Onze 1e Volvo....)
2e = Amazone (met originele,aankopbrief,serviceboekje en origineel 40DKM)
3e = 480 ES 1986 nr 277 (wacht op belastingvrij worden...)
4e = 740 Service auto (van Volvo-dealer, met zwaailampen telefoon etc.)5e = 164 (''dagelijksgebruikauto'' met overdrive LPG,Leer etc.)6e = Alfa 155 V6 (een van de laatsten, nieuw gekocht)
7e = Alfa Spider 1600 1972 Coda Tronca (aantoonbaar 51DKM en +/- 400 van op de wereld)
8e = Amazone 133GT 1970 (een van de laatste (apparte) Amzones...
En zo kan ik nog wel even door gaan, maar deze blijven zeker (denk/hoop) ik, En ja zo'n Skoda Octavia is ook een mooie auto, maar ik ga er niet van janken (bij wijze van) als we hem zouden inruilen..... En ja, de anderen zijn ook errug leuk. Maar dit zijn de 'appartsten' En het moet ook hobby blijven, de een spaart postzelgels........
Vrgr Björn
21-12-2009 21:42 #1257993
door Jan Huijsmans
Jan Huijsmans
... "You can't have everything. Where would you put it?" - Steven Wright
(' 85 345 Rai special B14E (2x), '86 745 GLE B230E, '86 782 D24Tic, '86 782 B280E)
Beantwoord door Jan Huijsmans in topic Slachtlijst
Lastig, maar uit noodzaak heb ik op een gegeven moment een slachtlijst gemaakt voor de hobby wagens en guess what, de 780 V6 staat boven aan en gaat dus als laatste weg. Naast een uiterst zeldzaam exemplaar (er is er maar 1 als 1e op kenteken gezet) is het nu ook onze trouwauto. Als 2e (als op 1 na laatste weg) staat de 1973 toyota celica (1 van +- 5 originele GT's in nl), 3e 780 TDic. Daarna rest. Voor de duidelijkheid, er wordt van onderaf geruimd.
Hierbij gaat het om 'hobby' wagens, de dagelijkse bak blijft er dan naast. Dit voornamelijk omdat een 2e wagen erbij en zelf onderhoud doen altijd goedkoper is dan onderhoud laten doen. Als de hobby wagens echt weg moeten, alle, dan ga ik er niet van uit de 740 nog wel te hebben.
Hierbij gaat het om 'hobby' wagens, de dagelijkse bak blijft er dan naast. Dit voornamelijk omdat een 2e wagen erbij en zelf onderhoud doen altijd goedkoper is dan onderhoud laten doen. Als de hobby wagens echt weg moeten, alle, dan ga ik er niet van uit de 740 nog wel te hebben.
Jan Huijsmans
... "You can't have everything. Where would you put it?" - Steven Wright
(' 85 345 Rai special B14E (2x), '86 745 GLE B230E, '86 782 D24Tic, '86 782 B280E)
Moderators: Jerry Stam