940 Turbo 1992

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-12-2009 21:16 #1078045 door V700 register
940 Turbo 1992 is gemaakt door V700 register
940 Turbo
Wat ben ik verliefd op mijn mooie sterke snelle zilvergrijze 940 turbo estate uit 1992, ik rijd hem al ruim 10 jaar, heerlijke ruime reisauto. Hij is zelfs met ons meeverhuist naar Spanje. Pas 525.000 km op de teller en nog rijden als een zonnetje. Vorige week nog effe snel op en neer naar Nederland, van te voren nieuwe banden en de dinamo gereviseerd, nieuwe accu was ook nodig. En pas nog de pakking tussen motorblok en versnellingsbak laten vervangen. Ik wil er de miljoen km mee halen. Maar op de terugreis naar Spanje gaat het mis. Al bij Eindhoven scheidt de motor er ineens mee uit. De wegenwacht ontdekt dat er een draadje aan de bobine zit, waarschijnlijk van het LPG systeem zegt de wegenwachter, die de bobine massa laat maken waardoor hij niet meer werkt. Zonder dat het kabeltje weer wordt aangesloten start de motor weer, op LPG rijden is niet meer mogelijk, dan maar verder op benzine. In Spanje gaat het vervolgens helemaal mis, even tanken, niets aan de hand en 50 km verderop als we stoppen voor een tolpoortje plof plof en rook en stoom stijgt op van onder uit de motorkap. Een snelle blik op de temperatuurmeter doet mij het ergste vrezen. De motor is rood van de hitte. Koelwater weggelopen dus krijgt de motor geen koeling meer. Mijn trouwe wagen kon niet meer verder. De motor draait met starten nog wel rond maar klinkt alsof er geen zuigers meer inzitten. Mijn garage heeft inmiddels e.e.a. bekeken, maar de reparatiekosten zijn te hoog. Ze willen m'n auto ook niet eens hebben voor de onderdelen, in Spanje is Volvo niet echt populair je ziet ze maar weinig. Ze konden de sloop bellen die kwam 'm dan wel weghalen. Ik weet niet wat te doen, al die goede onderdelen, pas nog een nieuwe nivomat gemonteerd en vorige week bij AutoRima nog een goed zonnenklepje gehaald voor een tientje omdat de mijne steeds om