Hond in de auto

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-12-2009 13:58 #1078042 door V700 register
Hond in de auto is gemaakt door V700 register
Naar het schijnt zijn er nieuwe regels, per 1-1-2010 of zo, over honden in de auto. Je zou de hond voortaan in een bench of zo moeten zetten. Weet iemand hier daar iets van, want op het web kan ik bar weinig vinden.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Jan Huijsmans
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-12-2009 14:12 #1257506 door Jan Huijsmans
Beantwoord door Jan Huijsmans in topic Mij niet sbekend
Het enige dat ik weet is dat ze in een harnas moeten en dat die vast gezet moet worden zodra dat mogelijk is.
Ik benook erg  benieuwd naar de gewijzigde regels.

Jan Huijsmans

... "You can't have everything. Where would you put it?" - Steven Wright
(' 85 345 Rai special B14E (2x), '86 745 GLE B230E, '86 782 D24Tic, '86 782 B280E)

• Ries van Lomwel
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-12-2009 14:38 #1257507 door Ries van Lomwel
Beantwoord door Ries van Lomwel in topic Hond in de auto
Bij onze laatste vakantie naar Denemarken was het in Duitsland verplicht de hond in een aangehaakte veiligheidsriem te hebben buiten het feit dat er een veiligheidsnet aanwezig was. De wetgeving verschilt per land kwam ik toen achter. Voor nederland moet ik even zoeken.
edit: kijk eens op : <a href=" wetten.overheid.nl/zoeken/ "> wetten.overheid.nl/zoeken/

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-12-2009 17:58 #1257524 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Blik op de hond.
<a href=" www.blikopdeweg.nl/Nieuws_en_Info/info__hondenvervoer.shtml " target="_blank">Hier heb je alvast wat leesvoer.

• John Blummel
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-12-2009 18:14 #1257527 door John Blummel
Beantwoord door John Blummel in topic honden-weer-honden
&#160;
Gelet op de idiote capriolen, waarvan de honden geen brood lusten, welke onder deze barre weersomstandigheden door "automobilisten" worden uitgehaald, wil ik gaan onderzoeken of het mogelijk is die honden-bestuurders, als preventieve maatregel, artikel 5 WVW,  in een aangehaakte veiligheidsriem en verblijvend in een bench de komende wintertijd door te laten brengen, ter voorkoming van (nog) meer schade.
&#160;
jb
&#160;
&#160;

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-12-2009 18:29 #1257530 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Gelukkig niet.

john b schreef : Gelet op de idiote capriolen, waarvan de honden geen brood lusten, welke onder deze barre weersomstandigheden door "automobilisten" worden uitgehaald, wil ik gaan onderzoeken of het mogelijk is die honden-bestuurders, als preventieve maatregel, artikel 5 WVW,  in een aangehaakte veiligheidsriem en verblijvend in een bench de komende wintertijd door te laten brengen, ter voorkoming van (nog) meer schade.

Gelukkig heb je die moegelijkheid niet...................dan wordt het pas echt een drama.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-12-2009 18:47 #1257533 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic niets bekend
ik heb zelf toevallig zelf diezelfde vraag een paar maanden geleden gesteld bij verkeer en waterstaat.
Daar kun je vragen aangaande verkeer en vervoer stellen via een postbus 51 mail-adres.
Het antwoord was dat er niets bekend is van veranderende regelgeving. Op dit moment mag je ze op alle mogelijke manieren vervoeren, bij wijze van spreke.
Gaat het echter fout dan komt het kapstokartikel meekijken en kun je toch nog nat gaan. In Duitsland moeten ze wél of vastzitten, of (af)gescheiden van het passagiersgedeelte.
Wij brengen de honden af en toe in Duitsland naar pension, en dan moet je er dus rekening mee houden.
( hier in NL zitten ze trouwens ook achter de 'tralies' )

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-12-2009 22:51 #1257551 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic In Nederland
In Nederland is het ook volgend jaar nog zo dat een hond los in de auto mag. Gepraat over gordelverplichting en/of benches wordt vnl. gedaan door dierenspeciaalzaken en mensen die vinden dat het verplicht zou moeten worden.Als een agent echt wil, kan hij een bekeuring uitdelen voor gevaarlijk losliggende lading (en dat gebeurt echt!).
Buiten NL liggen de wetgevingen anders per land.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-12-2009 09:44 #1257569 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hondenrek
Ik rij regelmatig met mijn honden door Duitsland en merk eigenlijk niets van "speciale regels"  daar. Voor mij is het de normaalste zaak van de wereld dat mijn honden (samen 75 kg) achter in mijn estate verblijven, met een hondenrek achter de achterbank. Voor de honden én voor de menselijke inzittenden van de auto.Daar hoeft voor mij
Bij een controle van de honden onderweg door de Duitse polizei waren ze niet alleen uitermate tervreden over de papieren ook over de wijze waarop ik ze vervoer. 

• Frank van der Zee (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-12-2009 12:11 #1257588 door Frank van der Zee (GAST)
Beantwoord door Frank van der Zee (GAST) in topic Kotseritis
Hoi allemaal.
Ons hondje in haar bench(kooi) achterin = kotsen.
Na enige kilometers blijft alleen een doorweekt hoopje narigheid over. Echter, op schoot en uit voorzorg op een celstofmatje houdt ze het veel langer uit.
Het beesje weegt maar enkele kilo's (yorkshire/maltezer) en zit aan de riem zodat ze nauwelijks nog als projectiel door de auto kan vliegen.
Moraal van dit verhaal. Wetgeving is een leiddraad, maar niet altijd op de werkelijkheid toegesneden.
Mazzel

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC