Heeft er iemand ervaring met de CARe schade herstellers?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Zojuist heb ik mijn auto ter taxatie van de parkeerschade aan de voorbumper weg gebracht naar CARe in Oosterhout. Hierbij is mijn verzekeringsmaatschappij aangesloten. Morgen komt de taxateur.
Heeft er iemand ervaring met de CARe schade herstellers? Anders kan ik wellicht de auto er gewoon laten staan en laten repareren.
Niels
ps @ moderator; weet niet in welk van de forum topics deze vraag het beste staat.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
- Berichten: 8
Ik werk voor een concurrent van TNT. We hebben 10 auto's, die allemaal op tijd bij CARe hier in de buurt komen. Ik kan natuurlijk niet zeggen hoe die andere CARe vestigingen zijn, maar die bij ons doet het prima.
groetjes
Mathy (die je andere bericht gewist heeft. Hier staat ie prima, op die andere plek hoort ie niet thuis)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jerry Stam (GAST)
- Nieuw lid
-
Weet daar om ook niet wat het kost.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik heb wel een ervaring; namelijk iedere vrijdagavond kromme tenen bij het programma de grote beurt als de "specialisten" van Care een auto gingen pimpen
Plaatsvervangend schaamtegevoel, stomme verbazing en dus kromme tenen waren regelmatig mijn deel als ik dat programma zag.
De eindproducten werden altijd zo uitgelicht dat je niet altijd even goed kon zien dat het een "budgetprogramma" was. Maar of dat representatief is voor alle care vestigingen (of voor het werk wat ze leveren wanneer je daar met je schade-auto komt) weet ik niet. Ik vond het wel typerend dat Care geassocieerd wilde worden met sommige producten van het programma. En dan bedoel ik niet veters op het dak etc maar gewoon het uitdeuk, reparatie en spuitwerk.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Overigens aangesloten of niet, je mag altijd zelf uitmaken waar je je auto voor expertise (schadecalculatie) neerzet. Tip : Als de schade wordt verhaald op een ander, of door je eigen verzekeraar uitgekeerd (je bent tenslotte toch je eigen risico kwijt), breng je auto dan naar de garage met het hoogste tarief. Je bent niet verplicht de schade te herstellen en kan derhalve persoonlijk incasseren. Daarna besluit je in alle rust waar je voordelig uit bent, of steek je zelf de handen uit de mouwen. Wat de uur-en materiaalkosten betreft staat de auto bij CARe ook prima.
 
 
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Afspraak gemaakt en ruime tijd later de auto gebracht op een woensdag, met de belofte dat hij vrijdag weer klaar zou zijn. Vrijdag 16:30 nog geen bericht of hij klaar was, dus zelf maar eens gebeld.
Er waren wat spoedjes tussendoor gekomen (!?) dus die van mij stond nog on aangeroerd op het parkeerterrein.... En ik reed in een paarse ford fusion...
Erg boos geworden, er heen en een fatsoenlijke leenauto opgehaald.
Uiteindelijk kreeg ik hem terug, de deur zag je de schuurstrepen nog in staan!! dorpel en deur leken wel met een roller geschilderd... Wat slecht zeg!
Dus weer een afspraak gemaakt met het verzoek het nu wel goed te doen. Dat lukte...
Ik kom er nooit meer!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Bedankt voor deze tips, maar Niels zou graag een tikkie meer uitleg krijgen... Hij is namelijk op gebied van schade(claimen) -gelukkig- nogal onervaren.Jee schreef : Overigens aangesloten of niet, je mag altijd zelf uitmaken waar je je auto voor expertise (schadecalculatie) neerzet. Tip : Als de schade wordt verhaald op een ander, of door je eigen verzekeraar uitgekeerd (je bent tenslotte toch je eigen risico kwijt), breng je auto dan naar de garage met het hoogste tarief. Je bent niet verplicht de schade te herstellen en kan derhalve persoonlijk incasseren. Daarna besluit je in alle rust waar je voordelig uit bent, of steek je zelf de handen uit de mouwen. Wat de uur-en materiaalkosten betreft staat de auto bij CARe ook prima.
Even ter volledigheid het complete verhaal;De voorbumperhoes van mijn 944 is beschadigd door een inparkeeractie van een buurvrouw van een paar huizen verderop, die helaas niet zo goed af liep. Ze reed achteruit met de trekhaak van haar Zafira tegen de neus van mijn 940 aan en beschadigde de nummerplaat, die ik reeds zelf heb vervangen (met geld van de buurvrouw), en de bumperhoes. Gelukkig kwam ze het netjes melden en hebben we het tot nu toe netjes opgelost. Nu heb ik reeds zelf een nieuwe bumperhoes weten te bemachtigen voor de voorzijde EN een exemplaar voor de achterzijde, beide ongespoten, ongeprimerd. De bumperhoes van achter is namelijk door iemand in Eindhoven met inparkeren beschadigd. Maar deze persoon was zo aardig om er van tussen te gaan zonder een briefje achter te laten. Nu wil ik dus beide nieuwe bumperhoezen laten spuiten en monteren en de oude sierstrips laten overzetten. Voor op de achterbumperhoes heb ik nog een nieuwe sierstrip gekocht omdat deze bij de aanrijding in Eindhoven is beschadigd.
Mijn vragen dik gedrukt;
Overigens aangesloten (wie aangesloten en waarop?) of niet, je mag altijd zelf uitmaken waar je je auto voor expertise (schadecalculatie) neerzet.Ik ben WA verzekerd bij Interpolis en de man aan de telefoon vertelde me dat ik kon kiezen tussen CARe en een Schadenet Oosterhout om de schade te laten taxeren. Die tweede reageerde niet op mijn mail en de telefoon werd niet meer opgenomen vrijdag om 16.30, dus koos ik min of meer gedwongen voor CARe.
Tip : Als de schade wordt verhaald op een ander,De voorbumperhoes op de buurvrouw, ja.
of door je eigen verzekeraar uitgekeerd (je bent tenslotte toch je eigen risico kwijt), breng je auto dan naar de garage met het hoogste tarief.Garage met het hoogste tarief? Moet ik de schade nou dus diverse malen laten taxeren, of begrijp ik je verkeerd? Ik moet zelf hiervoor overigens sowieso 40 euro betalen bij CARe, vertelde de dame aan de balie. Ondanks dat de schade door een ander veroozaakt is. Die 40 Euro zal niet worden gerekend als ik de auto daar laat repareren.
Je bent niet verplicht de schade te herstellen en kan derhalve persoonlijk incasseren. Daarna besluit je in alle rust waar je voordelig uit bent, of steek je zelf de handen uit de mouwen.Monteren en demonteren zal niet heel makkelijk zijn. De voorbumperhoes heb ik er wel eens eerder af gekregen, dat is geen probleem. Maar de dragende metalen balk erachter- en de sierstrips erop plus de voorspoiler moeten er af gehaald worden en op de nieuwe bumperhoes weer gemonteerd/overgezet worden. Geen idee hoe dat moet en of dat lastig is. Daarnaast moet natuurlijk het spuitwerk door een pro worden gedaan. Mocht het demonteren/monteren van de diverse bumperonderdelen peanuts zijn, dan wil ik dat graag zelf doen, dan incasseer ik in ieder geval nog een beetje geld, en enkel de bumperhoezen laten spuiten.
Weet iemand mij over dat overzetten van onderdelen iets te vertellen?
Wat de uur-en materiaalkosten betreft staat de auto bij CARe ook prima.Dat klinkt in ieder geval goed. Ik hoop dat je zin en tijd hebt mijn vragen van hierboven nog te beantwoorden. Alvast bedankt!
Groeten,
Niels
940 GLE 2.3 16V Automaat MY1991, 25-04-91
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Immers, je hebt 2 schades. De eerste is door de buurvrouw veroorzaakt, maar ook al onderling geregeld. Schade 2 is door een onbekende veroorzaakt, dus niet verhaalbaar en wordt nooit door je WA-verzekeraar vergoed. Een dergelijke schade is evt. onder bijzondere omstandigheden verhaalbaar op het Waarborgfonds Motorvoertuigen, maar verder niet. Voor het Waarborgfonds heb je onder meer een officiele schadecalculatie nodig, maar zo te horen lijkt de schade niet op te wegen tegen het eigen risico hiervoor.
Daarnaast is het ook zo dat de kosten voor reparatie niet hetzelfde als de schade zullen zijn. Het spuiten van beide hoezen bijvoorbeeld, zal worden aangemerkt als een verbetering aan het voertuig en op het schadebedrag in mindering worden gebracht. De zogenaamde Nieuw-voor-Oud regeling.
Als op enig moment de schade wel te verhalen zou zijn, gaat het inderdaad op een duurdere garage te vragen voor expertise en elders of zelf te repararen. Het is snel verdiend! De meeste reparateurs houden hier rekening mee en vragen dus (in dit geval 40 euro) geld voor een gedocumenteerde calculatie wannneer zij de auto niet voor reparatie krijgen.
Helemaal los van de inhoud, begrijp ik niet welke rol jouw WA verzekeraar in deze heeft. Er blijkt uit je verhaal geen verhaalsmogelijkheid en je bent niet voor schades door je zelf veroorzaakt en schades door onbekende derden verzekerd.
En voordat je meer ongelukken maakt....NEE, niet overal voor het hoogste bedrag je auto aanbieden, dit kost je alleen maar geld. Ik bedoelde dat voor eenmalige calculatie het prettig is een op uurloon- en materialen duurder bedrijf aan te wijzen. Zoals sommige Volvo-dealers bijvoorbeeld.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Immers, je hebt 2 schades. De eerste is door de buurvrouw veroorzaakt, maar ook al onderling geregeld.Aleen het nummerbord is betaald, nog niet de bumper. Ze heeft een noclaim garantie dus vertelde dat ze het geen probleem vond als ik wilde claimen en ze wilde het graag netjes oplossen.
Schade 2 is door een onbekende veroorzaakt, dus niet verhaalbaar en wordt nooit door je WA-verzekeraar vergoed. Een dergelijke schade is evt. onder bijzondere omstandigheden verhaalbaar op het Waarborgfonds Motorvoertuigen, maar verder niet. Voor het Waarborgfonds heb je onder meer een officiele schadecalculatie nodig, maar zo te horen lijkt de schade niet op te wegen tegen het eigen risico hiervoor.Ik heb het waarborgfonds hiervoor toendertijd idd aangeschreven, weet niet meer wat ik er toen voor heb gehad.
Daarnaast is het ook zo dat de kosten voor reparatie niet hetzelfde als de schade zullen zijn. Het spuiten van beide hoezen bijvoorbeeld, zal worden aangemerkt als een verbetering aan het voertuig en op het schadebedrag in mindering worden gebracht. De zogenaamde Nieuw-voor-Oud regeling.Voor een totale noob als ik even voor de duidelijkheid; dit betekend dus dat de auto meer waard wordt door de nieuwe bumperhoezen met spuitwerk en dat het bedrag dat hij meer waard wordt van het schadebedrag wordt afgehaald. Ik neem aan dat ik er dan niet veel voor krijg?
Als op enig moment de schade wel te verhalen zou zijn, De voorbumper is te verhalen.
gaat het inderdaad op een duurdere garage te vragen voor expertise en elders of zelf te repararen. Het is snel verdiend! De meeste reparateurs houden hier rekening mee en vragen dus (in dit geval 40 euro) geld voor een gedocumenteerde calculatie wannneer zij de auto niet voor reparatie krijgen. Ok, dus ik had van te voren moeten weten welke schadereparateur een dure is, en de auto daar moeten laten taxeren.
Helemaal los van de inhoud, begrijp ik niet welke rol jouw WA verzekeraar in deze heeft. Er blijkt uit je verhaal geen verhaalsmogelijkheid en je bent niet voor schades door je zelf veroorzaakt en schades door onbekende derden verzekerd.En voordat je meer ongelukken maakt....NEE, niet overal voor het hoogste bedrag je auto aanbieden, dit kost je alleen maar geld. Ik bedoelde dat voor eenmalige calculatie het prettig is een op uurloon- en materialen duurder bedrijf aan te wijzen. Zoals sommige Volvo-dealers bijvoorbeeld.Geen verhaalsmogelijkheid? Voor de achterbumper niet, de voor bumper wel toch?
Ik kreeg net een telefoontje dat ik de auto kon ophalen. Ben benieuwd...
Niels
940 GLE 2.3 16V Automaat MY1991, 25-04-91
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.





