Even voorstellen: nieuw hier
- V700 register
- Nieuw lid
-
Wees welkom!
Ik heb het vermoeden dat ik die 944 van jou ken. Zou die niet in eerste instantie verkocht worden aan mensen ergens in Afrika of zo? Ik kom af en toe ook bij je vader en daar stond een antraciete 944 Turbo, half leer interieur, voor en achter electrische ramen en hij had er eerst die prachtige grote Polaris lichtmetalen wielen onder en ie zijn later vervangen door stalen wielen met wieldoppen.
Hoe dan ook,veel plezier ermee!
Niels
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Welkom bij de club Alette !De tractiecontrole is geen elektronisch geregeld systeem maar een ander type differentieel. Volgens mij niet standaard bij de turbo's. Het gaat hier om een HPT ? Wat even verstandig is om te checken is het gaasrooster onder de spijlen van de paravent (dat stukje plaat tussen motorkap en voorruit, waar de ruitenwissers in zitten). De lijm laat in de loop der tijd los waardoor het scheef gaat hangen/valt. Er kan dan allemaal troep (bladeren, takjes, dennenaalden) in komen die de afwatering van de auto verstoppen. Gevolg is dat er veel water stil blijft staan tussen de plaatdelen en het op den duur begint te roesten. Als het rooster bij jou al scheef zit, is het misschien verstandig het eerst te maken voordat je m gaat wassen. Als je de paravent er toch af hebt kun zoveel mogelijk proberen de naalden die onder de paravent liggen te verwijderen met een stofzuiger oid. Dan voorkom je dat je ze naar een plaats spoelt waar je ze niet wilt hebben.asmeekens schreef : Hij heeft trouwens ook behoorlijk wat opties zoals cruisecontrol, electrische ramen voor en achter, electrische spiegel, als ik het goed zeg ook ABS en traction control. Is dat bij alle 940 turbo's of heb ik een luxe versie?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Haha klopt helemaal. Mijn ouders dachten dat ik per se een 740 wilde hebben, dat wilde ik eerst ook maar ik wist niet dat er zo'n mooie 940 was die ik zou kunnen kopen. Toen ik dat hoorde was hij al beloofd aan de persoon die hem wilde uitvoeren. Er waren alleen problemen met de turbo..schijnt heel duur te zijn met uitvoeren dus het duurde en duurde, uiteindelijk heeft mijn vader hem gevraagd of hij hem nog per se wilde hebben dat anders ik hem wel wilde hebben en dat vond die man goed. Dus daar was ik heel blij mee!Niels van Roij schreef : Ik heb het vermoeden dat ik die 944 van jou ken. Zou die niet in eerste instantie verkocht worden aan mensen ergens in Afrika of zo? Ik kom af en toe ook bij je vader en daar stond een antraciete 944 Turbo, half leer interieur, voor en achter electrische ramen en hij had er eerst die prachtige grote Polaris lichtmetalen wielen onder en ie zijn later vervangen door stalen wielen met wieldoppen.

Er lagen inderdaad mooie polarissen onder, die heeft mijn broertje mogen hebben. Omdat ze dachten dat ie 'toch maar voor de export was, want ja die afrikanen interesseert het toch niks' hadden ze wel de deurpanelen verwisseld voor minder mooie en de cruisecontrol eruit gehaald haha, die laatste komt er wel weer terug in denk ik.
Ik ben blij dat ik hem 'gered' heb, hij wordt door mij vast beter verzorgd als daar in Afrika
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ok thanx voor de tip, ga ik zeker op letten! En waar HPT voor staat weet ik niet. De preciese type-aanduidingen wil ik me nog wat meer in verdiepen..henk 940LPT schreef : [Het gaat hier om een HPT ? Wat even verstandig is om te checken is het gaasrooster onder de spijlen van de paravent (dat stukje plaat tussen motorkap en voorruit, waar de ruitenwissers in zitten).
Is daar toevallig niet hier op het forum een mooi overzichtje van? ben het nog niet tegengekomen...
- Miquel Engelen (GAST)
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Maar hoe weet ik of het een HPT of een LPT is? Ik heb op de site zitten zoeken naar zo'n motorentabel maar kon bij dat gedeelte niet bij als niet-lid. Kan het vanavond ook aan mn broertje vragen die weet er alles van, maar vind het veel leuker om het zelf te ontdekken

- V700 register
- Nieuw lid
-

- V700 register
- Nieuw lid
-
Is er nou een kans dat die mooie deurpanelen er weer terug op komen, en dat je broertje de Polarissen weer aan zijn zusje geeft?Haha klopt helemaal. Mijn ouders dachten dat ik per se een 740 wilde hebben, dat wilde ik eerst ook maar ik wist niet dat er zo'n mooie 940 was die ik zou kunnen kopen. Toen ik dat hoorde was hij al beloofd aan de persoon die hem wilde uitvoeren. Er waren alleen problemen met de turbo..schijnt heel duur te zijn met uitvoeren dus het duurde en duurde, uiteindelijk heeft mijn vader hem gevraagd of hij hem nog per se wilde hebben dat anders ik hem wel wilde hebben en dat vond die man goed. Dus daar was ik heel blij mee!
Er lagen inderdaad mooie polarissen onder, die heeft mijn broertje mogen hebben. Omdat ze dachten dat ie 'toch maar voor de export was, want ja die afrikanen interesseert het toch niks' hadden ze wel de deurpanelen verwisseld voor minder mooie en de cruisecontrol eruit gehaald haha, die laatste komt er wel weer terug in denk ik.
Ik ben blij dat ik hem 'gered' heb, hij wordt door mij vast beter verzorgd als daar in Afrika
In ieder geval is het mooi dat ie hier blijft, hij zou er vast niet fraaier op geworden zijn als hij zou worden ingezet als taxi... Nu nog even die kleine schade bij de achterbumper fixen, en hij is helemaal strak!
Niels
- V700 register
- Nieuw lid
-
En die velgen hoef ik ook niet hoor, mijn broertje mag ze wel hebben hoor ik gematst, hij gematst. Hij kan ze volgens mij alleen zelf niet gebruiken want hij heeft nu een C70...
Ik wil zelf Auriga's ervoor kopen

- V700 register
- Nieuw lid
-
Het komt altijd goed. De pagina is weer beschikbaar. Mocht het toch niet lukken dan kan het lidmaatschapsformulier altijd gemaild worden.asmeekens schreef : Ik wil me inschrijven als lid maar dat lukt de afgelopen dagen niet, krijg een fatal error als ik op de link 'wordt ook lid' klik..niet echt motiverend om lid te worden haha, maar heb een mailtje gestuurd naar de moderators, komt vast wel goed.
Welkom bij de club.
Groet,
Támas