Verbruik toch omlaag!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-11-2009 23:53 #1077323 door V700 register
Verbruik toch omlaag! is gemaakt door V700 register
Dag mederijders,
Blij verrast is het toch gelukt het verbruik van de 945 naar beneden te brengen. Ik deed al aan het nieuwe rijden, maar het bleef zo 1:8,7 tot 1:9,2. Ik heb toen een flinke grote beurt gedaan en inmiddels twee tanks benzine verder zit ik gemiddeld op 1:10,1 over de twee keer tanken heen. En dat terwijl ik hem toch meer op de staart heb getrapt. Komende zaterdag eens checken hoe het met de viergassentest en Lambda zit, maar iets zeg mij dat het nog zuiniger moet kunnen. Maar een verse beurt heeft toch al een zo'n dik 10% verschil op geleverd. Dat is al heel wat. 
Meer suggesties zijn welkom!
Groet,
Hans. 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-11-2009 08:06 #1252746 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Tis van
mij ook een beetje een hobby geworden om zo zuinig als maar kan te rijden.Wel zonder het verkeer te hinderen.Banden op de juiste spanning en wat minder remmen (eerder van het gas) en meer rollen scheelt al erg veel.Ik geef zo af en toe best wel gas hoor.Verbruik op lpg ligt bij mij rond de 1 op 9.1 op 10 heb ik op lpg nog niet kunnen halen.Laatst met een auto ambulance van 600kg er achter een tank lpg leeg gereden en toen lag het verbruikop de 1 op 8.4.340km gereden op 1 tank lpg waarvan 50km met een honda hybride op de ambulance.Van het verbruik stond ik zelf ook te kijken.In Frankrijk met de caravan er achter is het verbruik wel eens 1 op 5.5 geweest.Wel allemaal op lpg. 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC