Een 480 op waterstof VKB
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-10-2009 15:07 #1077097
door V700 register
Een 480 op waterstof VKB is gemaakt door V700 register
Ik ben op Zondag op VKB geweest en daar stond een (volgens mij) 480 op LPG met aanvulling van Waterstof. Ik ben op zoek geweest naar iemand die mij info kon verschaffen over deze configuratie. Helaas niemand kon mij helpen (misschien te weing gezocht). Kan iemand mij helpen om meer info te krijgen?
Groeten Chris
Groeten Chris
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-10-2009 19:52 #1251307
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic H2.....
Ook nog een vraagje. Ben dit jaar helaas niet op de VKB geweest voor het eerst sinds 17 jaar...
maar ik heb ook een vraag over waterstof...
Ik snap niet dat dat ooit goed gaat lukken. Waterstof heeft namelijk een zeer, lees zeer hoge vlamsnelheid. De kans is groot dat de vlam door de nog openstaande kleppen heen schiet en zo gaat backfiren. Benzine en vooral LPG ontbranden traag; de voorontsteking staat zodoende vrij vroeg. Bij waterstof echter moet hij behoorlijk laat staan, misschien wel op het BDP... en er voor zorgen dat alle kleppen dan volledig gesloten zijn. Het hele ontstekingsmechanisme en kleppenspel voor rijden op waterstof gaat overhoop.
Heeft iemand misschien meer achtergrondinformatie over waterstofmengsels, dus een mengsel van H2 en LPG of benzine?? Het lijkt mij zinloos met gevaar voor pingelen van de motor!
Robert
Ik snap niet dat dat ooit goed gaat lukken. Waterstof heeft namelijk een zeer, lees zeer hoge vlamsnelheid. De kans is groot dat de vlam door de nog openstaande kleppen heen schiet en zo gaat backfiren. Benzine en vooral LPG ontbranden traag; de voorontsteking staat zodoende vrij vroeg. Bij waterstof echter moet hij behoorlijk laat staan, misschien wel op het BDP... en er voor zorgen dat alle kleppen dan volledig gesloten zijn. Het hele ontstekingsmechanisme en kleppenspel voor rijden op waterstof gaat overhoop.
Heeft iemand misschien meer achtergrondinformatie over waterstofmengsels, dus een mengsel van H2 en LPG of benzine?? Het lijkt mij zinloos met gevaar voor pingelen van de motor!
Robert
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
31-10-2009 08:30 #1251508
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bedoel je deze...
<a href="
hydrobooster.nl/
">
hydrobooster.nl/
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
31-10-2009 11:10 #1251514
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dacht het wel
Ik dacht dat het inderdaad deze was.
Ze stonden met een demo opstelling in een Amazon op de V44 stand, wellicht daarom wat moeilijk terugzoeken.
Een 480 met dit systeem heb ik niet gezien.
Ze stonden met een demo opstelling in een Amazon op de V44 stand, wellicht daarom wat moeilijk terugzoeken.
Een 480 met dit systeem heb ik niet gezien.
Moderators: Jerry Stam