Kijkhoek
- André Struis
- Nieuw lid
-
Binnenkort moet er toch maar eens wat nieuws komen.
Ik wordt zo zoetjes aan wel een beetje gestoord van naar "dat kleine beeldje" te kijken.
M'n ogen worden ook een beetje slechter......
Kabel was niks, Digitenne blijkt ook K*T.
Het alternatief van Digitenne, gaat niet samen met Bang&Olufsen...............
Wat is jullie advies Plasma, LCD of led?
Kabel, Digitenne of schotel?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik ga het even voor je navragen maar mijn vader heeft een nieuwe platte B&O TV met een digitale oplossing die ook nog netjes op de AB van B&O werkt en ook de functies van de video overneemt, incl vertraging (ik moet ff pissen maar wil zo weer verder kijken).
Mocht je niet voor dat dure spul gaan: laatst heb ik een film gekeken op zo'n Philips ding met ambi-light (of hoe het heet). Ik was erg onder de indruk van de kwaliteit (icm Casema-digitaal) en ze zijn op Marktplaats best aardig tweedehands te verkrijgen (of nieuw bij Office Centre aanbiedingen voor weinig).
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Vertel!mbroeren schreef : Trouwens: KPN digitenne is gewoon analoog (behalve het laatste stukkie).
groetjes
Mathy
- André Struis
- Nieuw lid
-
Een dergelijk systeem zou nu zeker 30.000 Euro kosten.
Dat vind ik gewoon van de leipe, doe ik dus nooit-never-niet.
Was wel een mooi systeem, één afstand bediening voor alles.
Als de (B&O) telefoon gaat, televisie "zacht" tijdens het bellen.
Afstands bedieningen van B&O zijn zo zwaar, dat je tijdens een ruzie over welk program er gekeken moet worden,
mekaar er de hersens mee in kan slaan..............
- Ries van Lomwel
- Nieuw lid
-
LCD is prima en voordelig. Na een jarenlange ban van Philips producten in mijn huis na een aanvaring met de service afdeling (lets make things better ja ja) kan ik de nieuwste LCD generatie van Philps Ambilight and 100 of zelfs 200Hz voor een trillingsvrijbeeld zeker aanbevelen. Ik had een 18 jaar oude B&O maar bij installatie van de nieuwe Philips had ik echt zoiets van hoe is het mogelijk... ik zie de druppels op het voorhoofd van Peter Jan Balkenende als hij weer een lastige vraag moet beantwoorden en ik kan het merkje op de bal bij Arsenal-ManUnited zelfs lezen. De grootte van het beeld wordt bepaald door de afstand die jij van de buis af zit in je huiskamer. Maar je hebt al een verdomd groot beeld met 82 of 94 cms hoor ( in mijn beleveing dan, de B&O was 51cms)
PS Dat Ambilight is echt geen flauwekul maar uiterst rustgevend ( achtergrond past zich aan aan de hoofdkleuren van de uitzending)
Nou succes ermee
- V700 register
- Nieuw lid
-
Laat ik het iets nuanceren. Digitenne zendt geen hd-tv uit maar dezelfde kwaliteit die je ook gewoon via de analoge kabel binnenkrijgt.Mathy schreef : Hallo Martijn
Vertel!mbroeren schreef : Trouwens: KPN digitenne is gewoon analoog (behalve het laatste stukkie).
groetjes
Mathy
Verder: digitenne kent door bandbreedte-gebrek een veel mindere kwaliteit dan digitale TV via de kabel, welke wél HD-uitzendingen aankan. Ik heb ze bovendien eens grondig goed bekeken en waar het op neer komt is dat de digitenne-kwaliteit inderdaad gelijk is aan een goed analoog signaal via bijvoorbeeld de Coax van Casema (zie <a href=" www.totaaltv.nl/?action=nieuws&id=2357 " target="_blank">hier). Wil je dus een grote nieuwe TV, dan zou ik óf gewoon je coax houden óf voor digitale TV via de kabel gaan, en dan heb je meteen allerlei services erbij. Met digitale satellieten heb ik geen ervaring.
- Jan Snijder
- Nieuw lid
-
- Piet van der Plas
- Nieuw lid
-
In het CI+ slot stop je een kabelprovider-afhankelijke CAM (Conditional Access Module) met de Smartcard.
Daarmee kan je digitale TV kijken zonder extern kastje en met maar 1 afstandsbediening.
Momenteel nog alleen bij Ziggo en Caiway, maar digitale (HD) TV is wel de toekomst.
Let op: alleen de allernieuwste tv's hebben een CI+ slot, die van vorig jaar hebben nog een verouderd CI slot.
Meer info <a href=" ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=19735 ">hier.
- V700 register
- Nieuw lid
-
[fanmodus]
Zelf vind ik de 9xxx serie van Philips erg mooi, ook was ik verbaast over de mogelijkheden en het gebruiksgemak van deze zoals Wifi (direct films streamen van de pc) en het Plug&Play werken van een externe schijf. Ook de ingebouwde digitale tv-tuner is ideaal en last but not least ben ik erg tevreden over de styling van de AB.
[/fanmodus]
- Jan Snijder
- Nieuw lid
-
Groeten, Jan.