Automatisch sluitende deuren, mooi ! ……maar oeps....

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-10-2009 12:08 #1076768 door V700 register
Heerlijk, op weg naar een afspraak een keer geen file die wel was ingecalculeerd. Da´s mooi want dan heb ik wat extra over om alvast te tanken.  Volgetankt wil ik de portier openen…….op slot, met de sleutels nog in het contact!!!!  Eerste reactie: “ Wat een K.. optie (kwaliteits… ) zo’n automatische vergrendeling”.  In mijn beleving mag deze alleen werken als er geen sleutel in het contact zit, kennelijk werkt het niet (meer) zo. In de hoop van buiten de auto te kunnen openen en trok ik aan de ramen, maar de degelijke constructie voorkwam mijn “inbraakpoging”.  Voortaan toch de sleutel eruit en een reserve laten maken voor in de portemonnee. Met dank aan een vriendelijke caissière (BP Ede) kon  ik bellen naar het thuisfront en bracht mijn vriendin de reservesleutel. En uiteindelijk was ik tocht te laat voor de afspraak.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-10-2009 13:54 #1249455 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic vreemd
In mijn beleving gaat de auto alleen vanzelf weer op slot als je de wagen met de AB opent en dan niet binnen 2 minuten een deur of de achterklep opent. Als je eenmaal een deur open hebt gedaan, valt hij niet meer op slot. Ik zag laatst een Mercedesrijder met ditzelfde probleem worstelen en toen kon ik niet nalaten glimlachend te bedenken dat onze bolides daar geen last van hebben....
ik ga het uitproberen!

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-10-2009 14:30 #1249463 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Alarm
Hallo Bart
Wat jij beschrijft lijkt eerder op een actie van je alarm, dan van de CV op zich.
groetjes
Mathy 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-10-2009 17:23 #1249479 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Alarm?

Mathy schreef : Hallo Bart
Wat jij beschrijft lijkt eerder op een actie van je alarm, dan van de CV op zich.
groetjes
Mathy 

Hmmm in wat voor situaties doet het alarm dit dan? Misschien iets om komende klusdag nader te bekijken.
Groeten,
 Michel

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-10-2009 19:05 #1249493 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic sterker nog
zelfs de nieuwste(ding is inmiddels 5 maand) FH's van Volvo hebben hier last van! (ken zowiezo 2 exemplaren die het doen).

Maargoed ik weet niet of er veel aan/tegen te doen is, anders dan preventief handelen.
Ik heb ook altijd ergens een reservesleutel bij de hand, in het geval van verlies of buiten sluiting. 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-10-2009 19:09 #1249494 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic klopt

Mathy schreef : Hallo Bart
groetjes
Mathy 

dat klopt inderdaad, het komt uit de alarminstallatie

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-10-2009 19:56 #1249503 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Alarmsystemen
Hallo Michel

starly schreef :

Mathy schreef : Wat jij beschrijft lijkt eerder op een actie van je alarm, dan van de CV op zich.

Hmmm in wat voor situaties doet het alarm dit dan? Misschien iets om komende klusdag nader te bekijken.

Op alarmsystemen kom je nog wel eens van dit soort opties tegen. Alarmsystemen zijn daar ook intelligent genoeg voor, CV's meestal niet.
groetjes
Mathy

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-10-2009 20:12 #1249506 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Mediamarkt
Zoiets heb ik dus onder de Mediamarkt in Zwolle gehad....
Alarm liet de startblokkering in werking stellen.... Maar gelukkig wel met de sleutel in mijn hand :-)Tijdens het wegslepen vertelde de beste sleep-meneer dat dit regelmatig ook bij tankstations gebeurt (straling van poortjes, of bepaalde frequenties oid).
Daarom gaat morgen mijn alarm als het goed is "eruit"....
 Groet!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-10-2009 22:04 #1249534 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Heeft Lexus geen last van
Bij de Lexus LS 460 heb je dit probleem niet die scant of je de ab in je zak hebt of dat ie nog in de auto ligt. Als ie in de auto ligt gaat ie piepen en kan hij niet op slot. Dat is nog eens een mooi systeem   Kost een paar centen maar dan heb je wat

Maargoed ff terug bij de Volvo. Bij mijn S90 activeert het alarm alleen de startonderbreker na ongeveer 2 min. Ik zou zo'n voorziening als zelfsluitende portieren meteen eruit slopen

grt

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-10-2009 08:50 #1249559 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dit wordt um

VolvoS90 schreef : Bij de Lexus LS 460 heb je dit probleem niet die scant of je de ab in je zak hebt of dat ie nog in de auto ligt. Als ie in de auto ligt gaat ie piepen en kan hij niet op slot. Dat is nog eens een mooi systeem

Kost een paar centen maar dan heb je wat
Maargoed ff terug bij de Volvo. Bij mijn S90 activeert het alarm alleen de startonderbreker na ongeveer 2 min. Ik zou zo'n voorziening als zelfsluitende portieren meteen eruit slopen
grt

Da's helder; het wordt deze 460 van marktplaats. <a href=" link.marktplaats.nl/284400806 "> link.marktplaats.nl/284400806    Alleen ff wachten totdat het depositogarantiestelsel uitkeert .
Het "eruit slopen" van de optie gaat toch electronisch? Misschien zaterdag eens naar kijken.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC