Na vele problemen en mankementen...... toch wéér een ander auto......maar nu met V8
- V700 register
- Nieuw lid
-
valt wel mee. is injectie, geen carburateur. dus loopt mooi regelmatig stationair. met een diepe brom. uitlaat roffelt vrolijk mee, maar geen gebrul.mbroeren schreef : haha, goeie kist man. Altijd met raampje (open dak?) open en de radio uit rijden met dat gezellige gepruttel....
normaal rijden rijd hij altijd nog het beste mee. alleen trap je de kick-down in. dan word écht de strond koud. en als je diaree hebt. moet je oppassen dat het er niet eruit komt met kick-down komt de motor pas tot leven. motor schreeuwt het uit van genot. naald van de snelheidsmeter klimt pijlsnel omhoog. en voor je het weet zit je boven de 160.
jammer dat de 740 niet met dezelfde motor werd verkocht. dan had ik een volvo 740 V8 gehaald.
groet, bas
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Eric Bakker (GAST)
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Het scheelt inderdaad wel een héle pk haha. Die Amerikanen hebben een reputatie als het gaat om zo min mogelijk PK's uit een blok te halen. Het briljante geluid daarentegen is écht écht onvergelijkbaar met onze zeslijntjes....Eric Bakker schreef :
Hé, dat klinkt als mijn 960, met 204 PK.Scorpio29GLX schreef : met kick-down komt de motor pas tot leven. motor schreeuwt het uit van genot. naald van de snelheidsmeter klimt pijlsnel omhoog. en voor je het weet zit je boven de 160.
Maar ik wens je veel plezier met je dondervogel!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ondanks het zwevende karakter hiervan een redelijk onderschatte auto en dat geldt ook voor de Thunderbird.Geweldige powerband vanaf stationair toerental, zelfs bij 120 km p/u werkte de kickdown nog en ging hij er als een speer vandoor. Geweldig als er een dikke 5-serie achter je ging hangen bij 120 km p/u, even de kick-down gebruiken, dan kon hij gewoon niet bijblijven, want de veelal handgeschakelde 5-serie had natuurlijk niet op tijd teruggeschakelt.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
ja, maar dan zonder het lekkere geluid van een V8....JW schreef :
exact!Michael Oud schreef :
U riep?JW schreef : 360Nm @ 3200 rpm, niet verkeerd. maar ook haalbaar met een redblock
186pk @ 4787rpm en 355Nm @ 2915rpm
Heb ik toch liever dan dat zielige gesnerp van mijn 6-in-lijn of dat pijnlijke gerasp van een redblock....
- V700 register
- Nieuw lid
-