740 2.0 T IC van '86 of toch maar een later model met 2.3 T IC??

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-09-2009 12:12 #1076526 door V700 register
Er zijn al heel wat discussies over turbo's e.d., maar ik sta op het punt om er een aan te gaan schaffen.
Op het forum staat een '86er 740 met B200ET te koop. 225.000 gelopen. Vrij kale uitvoering naar mijn idee.
Op autoweek staat een '90er 740 met 230FT te koop. 302.000 gelopen. Vol opties. (Bij Hennes in Nijmegen. Volvo specialist. Ervaringen?)
Staat van onderhoud is uiteraard ook belangrijk. Van de '86er is er al best wat aan gedaan volgens mij.

Ik heb al gelezen dat de kabelboom van de ET minder betrouwbaar is als van de FT. Maar de '86er is straks WB-vrij. 
Ik wil ook meer uit de motor gaan halen (zoals velen van ons) en uit welk blok kan ik dat dan het beste doen? Kwa betrouwbaarheid en resultaat.

Wie gaat me overtuigen?

P.s.: Foto's bijgevoegd. Voor de vraagprijs doen ze niet voor elkaar onder.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-09-2009 12:21 #1247969 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic resultaat
Resultaat zal denk ik makkelijker te halen zijn met een B230, vanwege de grotere inhoud. Betrouwbaarheid is volgens mij wel gelijk. Dat die kabelbomen slechter zijn lijkt mij meer aan de leeftijd te liggen dan aan de motoruitvoering.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-09-2009 12:58 #1247972 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Verschillende keuzes
Als het je er om gaat om hem belastingvrij te krijgen is die van Hennes geen optie.
 Maar als je er een wil die  minder roest weer wel.
De 90-er is (een klein beetje) moderner en de motor is weer verder doorontwikkeld.
Ik heb een '88 en een '90-er Turbo  en de 90 is toch weer wat beter in elkaar geschroefd.
Maar alles staat of valt  bij de staat van onderhoud.
Bovendien is de 2.3 weer wat sterker
Sowieso gaan de kabelbomen er op sommige punten langzaam aan onderdoor.
En bij een 66-er eerder dan een 90-er (namelijk gemiddeld 4 jaar)
Al met al zijn het voor mij twee totaal verschillende opties, die allebei succesvol kunnen zijn, maar wel afhankelijk van welke criteria je er zelf bij hanteert.


Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-09-2009 13:08 #1247974 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Die van Hennes heeft een
Die van Hennes heeft een overgespoten zijkant. Waarvan 1 deur lelijk is. Airco niet werkend, weet niet of cc het doet. Laat maar zitten dan. Ga ik niet helemaal naar Nijmegen rijden.
Die '86er vind ik mooi model. Alleen ook 1 deur van vervangen. Zie je zo goed. Das jammer. 

Mijn vader heeft een '90er B230FT (die rode die hier te koop stond) en die mag k nu overnemen. Mijn probleem is voorbij denk ik zo.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-09-2009 15:46 #1247983 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic tsja
86-er heeft nog de slechtere kabelboom, de motronic is minder goed dan LH-jetronic, de drijfstangen zijn dunner (niet echt zo snel een probleem, of wil je echt richting 300+ pk?) dan een 89+ model. qua techniek is een 90-er echt wat beter, zeker wanneer je (zonder veel moeite) er wat meer uit wil halen. ga je zelf meer er aan doen dan is het ook geen enorm punt om eens van motronic naar LH te wisselen oid.
maar ik zie dat het probleem al opgelost lijkt.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-09-2009 16:03 #1247985 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bedankt voor je reactie! Het
Bedankt voor je reactie!
Het probleem is idd opgelost. Mijn vader is blij met zijn 740 TIC, maar gebruikt m 1 keer in de 3 weken. Hij kan m dus wel missen. Moet voor hem een 940 2.3 als vervanger zoeken.
Ik ga dus voor een '90er 740 TIC.Moet er nog wel ff op wachten, want hij komt over twee weken ofzo pas thuis. Heb ik mooi ff de tijd om een vervanger te zoeken.
Jarl

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD