Volvo Cars ligt op koers met plug-in hybrides
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Brandstofverbruik, bedrijfskosten en CO2-emissies zijn laag.
- De auto is een ‘gewone' Volvo, met al zijn vertrouwde eigenschappen.
- Makkelijk thuis op te laden via een normaal stopcontact.
- Prettige auto om te rijden, levert prima prestaties.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
lekker koers!
Even niet zeuren, maar positief denken:
hoe zou ik dei zilveren 740 plug in kunnen maken?
Lijkt me eg ved
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik heb wel eens mijn vraagtekens bij deze consumptie van elektra, beetje hypocriet om allerlei zuinige apparatuur (AA-label maar wel 300watt verbruiken...) aan te schaffen en "zuinige"auto's te kopen terwijl we onze huizen volstouwen met energieslurpende apparaten en twee keer per jaar met 't vliegtuig op vakantie gaan.
Ik zie meer in hoe volvo 't "vroeger" deed; duurzame auto's die lang meegaan en zo de grootste vervuilingsmomenten (productie, transport en demontage) verminderen. Ik denk dat een Prius of een Insight per saldo vele malen vervuilender zijn dan onze auto's.
Njah in ieder geval wel goed dat men bezig is om het milieu te ontlasten al denk ik dat er andere manieren zijn die misschien niet "trendy" zijn maar wel effectief

@ Jeroen; Die van ons zijn al Plug-in, als je de (optionele) elektrische voorverwarming aan boord hebt kun je in de voorbumpers een stekker drukken
- V700 register
- Nieuw lid
-
www.depers.nl/economie/339783/Elektrisch...wel-alternatief.html
duurzaamheid.nieuwslog.nl/article/duurza...lektrische_auto.html
www.lowtechmagazine.be/2009/03/elektrisc...iciteitsnetwerk.html
weblogs.nrc.nl/techno/2008/09/25/elektri...zonder-accu/#more-67
Dit gaat pas werken als er renewable resources gebruikt gaan worden.
- Jan Snijder
- Nieuw lid
-
Of dat nu hybrides moeten zijn die alleen in de stad hun nut bewijzen, dat is een andere discussie. Ik denk dat je beter een duurzame zuinige diesel kan hebben met een verbruik van 5 ltr op 100km dan de veel geprezen Priussen en Civic's en Insight's.
En ook ik zie met kromme tenen in Duitsland hele terreinen vol staan met te slopen auto's waarvan ik zeker ben dat ze nog vele jaren trouwe dienst zouden kunnen doen. En dit soort auto's slopen is in mijn beleving echt een uitwas van onze doorgeschoten consumptiemaatschappij. Net als het amerikaanse filmpje waarin de motor van een prachtige S80 naar de eeuwige jachtvelden wordt geholpen.
Groeten, Jan.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Zoals ik al aangaf; het is goed dat er ontwikkelt wordt maar ik denk niet dat 'de oplossing' zo dichtbij ligt. Electrisch rijden wordt helemaal 'hip' gemaakt maar voorlopig kosten alle ontwikkelingen en productieprocessen zoveel energie en geld dat we 10-15 jaar verder zijn voor dit gecompenseerd is door het gebruik van deze 'schone'auto's.
Hoe dan ook lijkt mij een mooie Volvo die duurzaam is én milieuneutraal is een fijne combinatie. Tot dan toe cruise ik lekker door met de 745

- V700 register
- Nieuw lid
-
Dat vraag ik me ook steeds af, maar heb het nooit opgezocht.Nu dus wel, het schijnt dat de accu-packs rond de 2500 euro kosten voor een oud model, en een duizendje meer voor de nieuwe modellen.Probemen met vermogensverlies kunnen voorkomen, vanaf 200000 kms.Dit los van de milieubelasting voor fabricage en verwerking.alexvanbemmel schreef : Daarnaast hebben de accupakketten een verwachte levensduur van 10 jaar (Toyota) en zullen dan dus vervangen moeten worden door een nieuwe waarbij de oude afgevoerd dient te worden.
't wordt tijd voor waterstof......
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Als die waterstof zo gemaakt kan worden, dat het niet meer energie kost om waterstof te maken, dan je uiteindelijk uit waterstof kunt winnen, zou dat best wel eens kunnen lukken. Maar voorlopig ziet het daar nog niet naar uit.Baseman schreef : 't wordt tijd voor waterstof......
Ik denk dat je met een siliciumgebaseerde energievoorziening verder komt.
groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
Vertel eens, dat is nieuw voor mij...Mathy schreef : Ik denk dat je met een siliciumgebaseerde energievoorziening verder komt.
groetjes
Mathy
ik zat nog op zonne-energie
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Zie o.a. <a href=" www.plichta.de/pp24/index.php?option=com...;id=14&Itemid=17 " target="_blank">hier.
groetjes
Mathy