Hallo mensen,
Algelopen woensdag even mijn tank opgehaald in Gemert nadat ik hem zaterdag had gebracht om hem na te laten kijken. En passant nog even een nieuwe bumper opgehaald in Maasbree, kortom ff een lekker stukje rijden dus.
Wat was er nu aan de hand? Het lampje van de Lambda sonde brande al geruime tijd en de tank liep onregelmatig. Het viel allemaal wel mee, soms was het gewoon irritant en daar hou ik niet van. Maar ja, ik heb geen verstand van autotechniek, dus wat moet je dan? Ik had de tank al vaker naar een ex-Volvo dealer bij mij in de buurt gebracht (7x) maar deze kon het probleem niet oplossen. Achteraf gezien waren het een stel prutsers, maar dat is altijd achteraf he!? Die gast is ondertussen failliet en dat verbaast me niets eerlijk gezegd. Dus na wat tips hier op het forum toch maar naar Gemert getogen.
Uiteindelijk bleek de regelunit van het brandstofsysteem kapot te zijn en dus een nieuwe er in. Maar ook bleek dat mijn distributieriem al 10000 over zijn limiet was en die mijn vorige garage deze gewoon niet vervangen had! Dat zijn dingen waar ik pislink van kan worden! Kortom, deze ook gemaakt. En dan ook nog wat kleine dingetjes waar ik niet zoveel last van had, maar waarvan de mensen uit Gemert toch vonden dat ze moesten werken: verschillende lampje in het dashbord en de stoelverwarming, de stoelverwarming aan de bijrijderskant (mijn vriendin dus ook weer blij)n en nog wat kleine dingetjes.
Wat me ook verteld werd was dat mijn katalysator leeg was maar dat de CO uitstoot goed was. Prima dan, komt dus ook nooit geen nieuwe katalysator meer in (scheelt me weer wat pk's).
Al met al was het toch een stevige rekening geworden, maar het ritje terug naar huis maakte dat ik de rekening snel weer vergeten was. Jezus, wat loopt hij weer lekker! ( ik had als leenauto een 240 estate Polar mee, maar dat is toch geen vergelijk met een 940.....) Nu nog iemand vinden die me de bumper erop zet en ik kan weer 10 jaar door hahahaha!
Mijn complimenten aan de mensen uit Gemert! Verstand van zaken en hart voor onze tanks. Goede combinatie!
Grtzzzz Patrick