Alles Overnieuw (2x)
- V700 register
- Nieuw lid
-
De Koot en Bie liefhebbers kennen het wel:
Bob van der Bips zong het lied al in 1964 in het Tsjechische Glezjebizje
waar hij meteen de prijs won voor de meest transpirerende zanger en die met de grootste kokkert
En ook de prijs als zijnde de Boczje..
Nou ja Dat dus.
nu hebben de 3j's (volendamse jansmit tinnef over het algemeen) de volgende singel gemaakt :
voor de kenners:
luister naar het refrein!
<a href=" de-megaman.blogspot.com/2009/08/3js-houd...t-radiostations.html " target="_blank">en het is echt naar die sketch gedaan.
Dat kan ik dan wel weer waarderen...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
lang geleden namens Nederland Een Betere Lied ten gehore heeft gebracht
en ondermeer is uitgeroepen tot de grootste boczje van het hele festival!
En wie van de 3J's zou na Bob van der Bips de zanger met de dunste benen zijn ?
Of met het best zittende haar, resp de meest opvallende adamsappel ?
Overigens, Jeroen , ik geloof niet dat wij voor boczje echt een Nederlands woord hebben, wel ?
- V700 register
- Nieuw lid
-
2. die <a href=" de-megaman.blogspot.com/2009/08/3js-houd...t-radiostations.html ">website beweert dat overnieuw geen Nederlands woord is, maar daar denkt Van Dale anders over.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Henk van Winkel schreef : 1. het betreffende Tjechische festival was in 1976 hoor (zie label Alle 13 Fabeltasties).
2. die <a href=" de-megaman.blogspot.com/2009/08/3js-houd...t-radiostations.html ">website beweert dat overnieuw geen Nederlands woord is, maar daar denkt Van Dale anders over.
Ha die Henk,
De dikke zal het wel weten maar bij mij bij het horen van het woord "overnieuw" alle allarmbellen rinkelen.
Het klinkt gewoon fout
Je doet iets over of opnieuw maar niet tegelijk.
taaladvies.net/taal/advies/vraag/639/
- V700 register
- Nieuw lid
-
Helemaal mee eens. Niet voor niets lees je in de DvD: "(gew.) opnieuw". Dat overnieuw mij toch niet zo schril in de oren klinkt, komt denk ik omdat ik ben opgegroeid beneden de grote rivieren, waar bijna iedereen het woord gebruikt. Ik kreeg mijn Nederlands overigens het grondigst bijgebracht op het oude gym a door mijn genadeloze leraar Grieks en Latijn tijdens de (veel te) vele uren van vertalen naar het Nederlands. In zijn les was 'overnieuw' ons zeker op een donderpreek komen te staanjwielsma schreef : bij mij gaan bij het horen van het woord "overnieuw" alle allarmbellen rinkelen. Het klinkt gewoon fout . Je doet iets over of opnieuw maar niet tegelijk