Gezeur over prijzen!
- Jan Snijder
- Nieuw lid
-
Nogmaals: iedereen maakt zijn eigen afwegingen, passend naar zijn/haar ideeen en portemonnee. En daar is ook niets mis mee. En als iemand een auto heeft bekeken en hem daarna van commentaar voorziet: dat is ook een heel ander verhaal.
En als zakenman weet ik zelf als geen ander: iets is waard wat de gek ervoor geeft, alle taxatierapporten en meningen ten spijt en dat noemen ze marktwerking.
Conclusie: met kritiek is niets mis, mits op onderbouwde wijze. Anders beschadig je onnodig mensen en/of belangen.
Groeten, Jan.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Bij jouw advertentie ging het niet zozeer over je ambitieuze vraagprijs, maar om je manier van adverteren. Je wilde niet eens de moeite nemen om goede foto's te maken en te plaatsen. Jouw advertentie kwam mij nogal arrogant over en dan krijg je verschillende reacties. Doe normaal dan doe je gek genoeg!
Qua prijzen is een ieder vrij te vragen wat hij wilt, misschien als oplossing antwoorden op advertenties onmogelijk maken? Zo werkt het bij het 850 forum ook.
Voor goede kwaliteit en een bijzondere uitvoering is er geen prijs bekend, dat wordt vanzelf gestuurd door vraag en aanbod.
Groet,
Paul
Jan hier wil ik wel op reageren immer heb ik ook bij deze advertentie gereageerd.jsnijder schreef : Ik heb met stijgende verbazing het commentaar op de advertentie VOLVO 760 GLE bouwjaar 1991 gelezen. Mensen matigen zich op afstand een oordeel aan over een auto op basis van foto's en menen de markt te kennen.
Nou, deze mensen kan ik het volgende zeggen:
1) Ik vind het de leden van een hobby vereniging onwaardig om met de regelmaat van de klok op <u>ongefundeerde basis</u> te oordelen over de prijs t.o.v. de geboden waar. Dat mag en kan je pas doen als je de auto uitgebreid bekeken hebt.
2) Al mijn auto's zijn, zoals onze clubtaxateur in zijn taxatierapporten heeft vermeld Excellent en in winnende concoursstaat. Daar hangt een prijskaartje aan. Een prijskaartje wat in de ogen van vele mensen niet marktconform is. Maar er is ook geen markt voor auto's in een dergelijke staat. Er is een groepje liefhebbers dat gaat voor origineel en niet gerestaureerd. En neem van mij aan dat ik geen enkele moeite zal hebben om deze auto's zonder verlies weer te verkopen. Sterker nog: ik heb nog NOOIT een oldtimer of hobby-auto met verlies verkocht. Tegen, in veler ogen wellicht niet voor een marktconforme prijs maar wel een reeële prijs voor de geboden waar: een auto in perfecte staat met weinig kilometers en origineel en onverprutst. Mijn Dafjes waren het bewijs. Gekocht in guldens, verkocht voor een hoger bedrag in euro's. En nog wel door handelaren, die er maar wat wijs mee waren. In de Daf-club waren er ook vele "deskundigen" die een niet mis te verstane mening haddenover mijn ( veel te hoge) prijsstelling. En daarna nog jammeren dat het zo sneu was dat deze auto's buiten de vereniging gingen. Neem van mij aan dat ik geen advertentie nodig heb om mijn 760GLE die ik via Carlo heb gekocht, weer kwijt te raken: 1 telefoontje is voldoende.
En het bovenstaande zeg ik niet om me op mijn borst te kloppen maar omdat dit gefundeerde feiten zijn in een markt waarbij je kunt zeggen dat 99% van alles wat wordt aangeboden geen topkwaliteit is. Juist in alle tijden( ook nu) blijft de echte topkwaliteit zijn waarde behouden. En dat zijn de feiten.
Dat je het er niet voor over hebt, soit. Maar oordeel niet over zaken die je niet zorgvuldig bekeken hebt. Want pas daarna heb je recht van spreken. En een heel enkele keer loop je eens tegen de bekende witte raaf aan : een perfecte auto voor een leuk prijsje. Maar het topsegment wat kwaliteit en originaliteit betreft zal altijd duur zijn en slechts zeer beperkt voorradig. En zolang er toch mensen zijn die daar waarde aan hechten zullen dit soort auto's hun prijs opbrengen. Een buitengewone prijs voor een buitengewone auto.
Over de auto in de advertentie kan ik pas oordelen als ik heb hem gezien heb. Maar voor een auto met 125000 km die echt in een prachtige en originele staat is, is de vraagprijs niet irreëel.
Ik besef dat ik nu wel weer allerlei gedoe over me heen zal krijgen, maar ik vond het nodig om nu eens niet politiek correct te zijn, maar eens een keer ongezouten te zeggen hoe ik er over denk. Want wat er nu bij diverse advertenties gebeurt, ontneemt vele mensen de zin om hun auto hier te koop aan te bieden. Ook ik bedenk me nog wel drie keer voordat ik een auto hier te koop aanbied. Ben het gezeur van de laatste keer ( 4jaar geleden) nog niet vergeten van de S90 die nu met een gescheurd motorblok bij Bijma staat: was ook veel te duur, vond men. Maar toch binnen een maand via marktplaats verkocht voor meer dan de prijs die ik hier de leden gunde. Kortom: een slechte zaak waardoor de leden vele leuke auto's kunnen mislopen. En niet passend binnen een hobbyclub.
En daarom is het commentaar van Robert mij uit het hart gegrepen.
Groeten, Jan.
1) iedereen en dan iedereen kan de site van de RDW bezoeken en kan dan <u>Feiten </u>zien en dan staan er gewoon onwaar heden in.
deen 91 maar 90
geen eerste eigenaar, immers overgeschreven in 97.
verder kan iedereen een NAP voor een paar stuivers aanvragen Als hij geinteresseerd is, dit is om evt teleurstellingen te voorkomen, zoals ik dus een exmedelid met een 780 ken die hem kocht met 235dkm en een ander medelid deze te boek heeft staan met meer dan 350dkm 2-3 jaar daarvoor, Nog wel gekocht van iemand bij Volvo Beesd.
2) een taxatie waarde is geen marktwaarde. Toevallig net dit stukje aan mijn taxateur laten lezen, moest weer gebeuren, waarbij de 780 op de 20 weer zit en mijn 940 op de 10 zit (dat ga ik bij verkoop er echt niet voor krijgen dat weet ik zelf ook wel) , waarbij hij dus ook benadrukt dat het een vervangingswaarde is en geen(klein beertje) leidraad voor verkoopprijs. Ik heb hem meteen gevraagd wat dan een evt verkoop vraagprijs zou mogen zijn van mijn 940, waarop hij aangaf tops 4750-5000.(door alle orginele volvo opties) en jij weet wat de staat van mijn wagens is, ben ik een pietje precies.
ieder lid (neem ik aan. die Carlo kent) weet welke kwaliteit hij leverd en in welke staat de auto's verkeren die hij verkoopt.
En per slot van rekening is Carlo een handelaar <u>en liefhebber. </u>waar je op terug kan vallen.
als jouw 760 daar vandaan komt en dat weet (nu ) iedereen dan heeft dat zeker een plus punt en omdat jij lid bent van deze vereniging (toch ook al een aantal jaar) geeft dat bij medeleden zeker ook nog plusjes. en zeker de leden die jou en de staat van jou autopark kennen.
je moet alleen rekening houden dat degene die deze auto aanbied is een onbekend iemand met een voor de leden onbekend auto is met een aangegeven lage km stand
waar hij of zij 12 a13 jaar van heeft mogen genieten.
Heeft alleen nooit de vereniging weten te vinden in deze periode. maar als het voor de verkoop gaat het ineens wel weet.(kan toeval zijn).
en misschien is het wel "de witte raaf" en is het niet irreëel wie weet.
echter de auto is namelijk ook alleen op onze site aangeboden en niet op marktplaats ( betalen),speurders en auto-track ed.
de auto-tack en autoscout doen diverse checks waardoor het toch (iets) veiliger is en zekerder.
mijn reaktie is om waakzaam te zijn en niet om iets af te zeiken. want <u>meestal</u> zijn deze dingen te mooi om waar te zijn.
en de feiten te melden als er onwaarheden staan.
EN UITEN VAN MENING IS IN HEEL NEDERLAND NOG STEEDS VRIJ gelukkig.
NOG EEN LEUK FEITJE
pas geleden reed ik met mijn vader in lochem toen we een toch heel aparte 7/940 polar zagen staan.
deze groene 940 uit 96 had de oude neus van een 740 van voor 90 ervoor staan.
(klep, schermen, lichten, bumper en spoiler)
toch raar dachten wij, maar zag er verder netjes uit.
op de deurpaneeltjes na dan.
toen de verkoper ons zag staan (met mijn volvo) kwam hij meteen naar buiten, met het bekende verhaal van het oude vrouwtje en nooit schade en speciale uitvoering.
mijn vader en ik hebben elkaar aangekeken en zijn maar lachend weggegaan.
het laatste klopte het was een speciale uitvoering!
Volvo 940 sedan 1991 330dkm
Volvo 940 estate 1998 604dkm
Volvo 940 estate 1998 426dkm
Volvo 780 coupe 1986 in restauratie
Volvo 780 coupe 1987 428dkm
Volvo V70XC 2001 146dmiles
Volvo C70 2006 226dkm
- Jan Snijder
- Nieuw lid
-
dingen kunnen anders lijken dan ze zijn. Als je bij het RDW kijkt zie je dat de tenaamstelling van mijn S90 staat op 2 maart 2007. Toch ben ik al sinds juli 2005 de trotse eigenaar.
Tot maart 2007 heb ik de auto zakelijk gereden en daarna is hij naar prive gegaan. Natuurlijk moet je waakzaam zijn, maar wel op basis van feiten en niet op basis van aannames. Als ik mijn s90 zou aanbieden met de mededeling dat ik hem al ruim 4 jaar in bezit heb, dan zou je op basis van een aanname kunnen zeggen dat mijn verhaal niet klopt. Neem je de moeite om de auto te bekijken, dan komt dit aspect ter sprake en kan ik laten zien dat ik vanaf begin juli 2005 de daadwerkelijke eigenaar ben. Kijk, het zijn dit soort dingen die mensen tot soms verkeerde conclusies kunnen leiden. En dat is dus wat ik met mijn verhaal heb proberen duidelijk te maken. Eerst kijken en vragen, dan conclusies trekken.
En wat de handelswaarde betreft, zie mijn vorige reactie in dit draadje. Hoewel topkwaliteit altijd zijn waarde houdt.
En laten we blij zijn dat ons merk niet zo heel erg fraudegevoelig is. Ga je op een Mercedes uit, dan moet je nog veel meer op je hoede zijn. Er is geen merk waar meer mee gesjoemeld wordt. Maar ook hier geldt: kijken, vragen en daarna conclusies trekken. En je gezonde boerenverstand volgen
Groeten, Jan.
echter mensen die interesse hebben in deze auto hebben nu wel diverse dingen feiten of aanames om bij deze bezichtiging / aankoop te vragen te bekijken en te beoordelen.
zo heeft deze discusie toch weer een positieve kant moet je maar denken.
En boerenverstand en het volvo hartje <a href=" www.sweetim.com/s.asp?im=gen&lpver=3&ref=10 " target="_blank">
Volvo 940 sedan 1991 330dkm
Volvo 940 estate 1998 604dkm
Volvo 940 estate 1998 426dkm
Volvo 780 coupe 1986 in restauratie
Volvo 780 coupe 1987 428dkm
Volvo V70XC 2001 146dmiles
Volvo C70 2006 226dkm
- John Blummel
- Nieuw lid
-
Alweer de verkeerde conclusie:
"Je wilde niet eens de moeite nemen" , zo stel en concludeer jij, onzin! Ik was niet in de gelegenheid digitale foto's te nemen, laat staan dat ik deze kon plaatsen, da's 1.
En 2 uiteraard volgt nu: Wat is in jouw optiek "normaal", volgens "de Solex-Paul-Norm"?"En wat als ik daar toevalligerwijs niet aan voldoe of aan wil voldoen?
En tenslotte was jij er als de kippen bij een ongefundeerde conclusie te plaatsen, inhoudende dat "die auto de helft nog niet eens waard was", als ik mij goed meen te herinneren, mocht dat anders zijn dan op voorhand reeds excuses.
"God himself, Sir, does not propose to judge a person untill the end of his days".
MVH JOHN B
- V700 register
- Nieuw lid
-
john b schreef : , alle waar is naar zijn geld,
mvh John B
- V700 register
- Nieuw lid
-
Trouwens, ik vind een goede single malt ook duur, maar zanik ook niet over de prijs bij de kassa.