Nieuwe krik 1995 polar estate

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-08-2009 09:17 #1075822 door V700 register
Nieuwe krik 1995 polar estate is gemaakt door V700 register
Dames, heren ook!
Nu mijn organieke krik niet meer krikt moet er iets nieuws komen voor problemen onderweg. Garagekrik zou kunnen maar neemt me te veel ruimte in, en opvouwbare garagekrik is volgens mij te duur (en neemt nog steeds veel ruimte in dus kom ik niet veel verder dan een "nieuwe" originele.
Bij welke modellen is deze krik geleverd; zit gemonteerd naast het reservewiel, niu ja, de LPG-tanks in mijn geval..
Of heeft iemand een beter idee/ervaring?
Dankl voor de hulp!
JohnPeter

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Siang Phoa
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-08-2009 17:34 #1244504 door Siang Phoa
Beantwoord door Siang Phoa in topic Luftballon
Mijn originele krik is eens verbogen; uiteraard met de auto erop, gelukkig zonder ledematen eronder.
Resultaat: een deuk in mijn zelfvertrouwen en een deuk in de dorpel.
Sindsdien heb ik in elke auto een ballon die je met uitlaatgassen oppompt, uiteraard met kriksteunen voor onder het chassis.
<a href=" www.conrad.nl/ "> www.conrad.nl
&#160;
&#160;

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-08-2009 17:40 #1244505 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ruimte?
Mooi alternatief!
Hoeveel plaats neemt het in? Past het naast de twintank van Vialle of wellicht aan de binnenzijde van de reserveband?
Waar zet je dat ding neer als je banden wilt verwissen? Volgens de beschrijving kan dat:
Deze luchtkussen-autokrik heeft een draagvermogen van 3 ton. U kunt 'm aansluiten op de uitlaat, waarna door de lopende motor (stationair) de uitlaatgassen het luchtkussen oppompen. Een terugslagklep voorkomt dat deze zakt. Letsel door wegglijdende autokrik is hiermee verleden tijd. De luchtkussen-autokrik kan onder alle draagbare delen worden gezet, bijv. midden, zijkant of wielas. Ideaal om wielen te wisselen en sneeuwkettingen te monteren omdat het voertuig zo kan worden opgeheven dat 2 wielen tegelijk toegankelijk zijn. Handig voor personenauto's, aanhangers, caravans, etc.
In elk geval bedankt voor de tip!
JohnPeter

• Siang Phoa
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-08-2009 20:33 #1244516 door Siang Phoa
Beantwoord door Siang Phoa in topic tasje
het zit in een tasje dat in de (classic) Mini - er is geen andere - past in het vakje naast de achterbank, en dat vakje is niet super groot.
In de 945 heb ik hem in het rechter vakje in de kofferruimte net voor het rechter achterlicht. In alle auto's heb ik overigens opvouwbare assteunen liggen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-08-2009 20:46 #1244518 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Assteunen

Siang Phoa schreef : het zit in een tasje dat in de (classic) Mini - er is geen andere - past in het vakje naast de achterbank, en dat vakje is niet super groot.
In de 945 heb ik hem in het rechter vakje in de kofferruimte net voor het rechter achterlicht. In alle auto's heb ik overigens opvouwbare assteunen liggen.

Nog een merk van de opvouwbare assteunen , zie er zoveel verschillende staan , ook nog weleens in aanbieding bij bv LIld e.d.
Fred

• Siang Phoa
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-08-2009 21:23 #1244521 door Siang Phoa
Beantwoord door Siang Phoa in topic draagvermogen
Het merk maakt niet uit, als de constructie er maar degelijk uit ziet en de pootjes wijd genoeg uit elkaar staan. Dit is tenslotte bedoeld om even een velg te wisselen onderweg. Voor het betere knutselwerk adviseer ik vaste assteunen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-08-2009 22:56 #1244539 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Klein potkrikje
Als mijn eigen krik de geest zou geven dan zou ik een klein potkrikje meenemen. Die heb ik nu ook op vakantie bij me om de caravan recht te zetten, als de ondergrond scheef is. Kost bijna niets (12 euro ofzo) en het bereik (iets van 15 cm) is groot genoeg om een wiel te verwisselen. BTW thuis gebruik ik een gewone garagekrik en assteunen, maar voor een wiel verwisselen bij pech is zo'n potkrik denk ik zeer geschikt.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-08-2009 20:09 #1244600 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Tijd
Dag Siang!
Hoe lang duurt het voor de krikzak is opgeblazen? Stationair of gas bijgeven?Lijkt me wel wat, vooral het niet meer wegglijden. Wat krijg je daar een K-deuk van zeg!
Bedankt
JohnPeter

• Siang Phoa
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-08-2009 22:00 #1244620 door Siang Phoa
Beantwoord door Siang Phoa in topic minuutje
maar onder bepaalde omstandigheden kan 60 seconden lang duren, haha! Je moet nog wel de tijd erbij rekenen voor positioneren enzo, maar een krik heb je ook niet 123 gepakt en geplaatst.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC