Krik zei krrok. Of zo iets WAT NU?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-08-2009 14:50 #1075808 door V700 register
Krik zei krrok. Of zo iets WAT NU? is gemaakt door V700 register
Ik was me lekker in het zweet aan het werken om de hydra's onder BG te krijgen, maar bij LA ging het fout...
Weet niet of de auto scheef stond, maar terwijl ik de achterkant omhoog draaide schoof de auto naar achteren (nou ja, van achter de auto gezien naar rechts, was met LA bezig) hetgeen helaas zichtbaar is in dorpel en deur. Weliswaar bleef de auto rusten op een onderliggende velg (speciaal daar voor neergelegd) Ik had ook houten blokken achter en voor een voorwiel liggen maar zijwaards, tja... De krik ziet er onbeschadigd uitm dus ik neem aan dat de auto niet helemaal recht stond.
Ga het zometeen maar weer opnieuw proberen, hoef nu voorlopig niet meer weg. 
Iemand nog tips (behalve de auto op eennog rechter/vlakker stuk zetten, een garagekrik kopen of naar de bandenboer gaan om ze er op te laten liggen? )
Bij voorbaat al dank!
UPDATE:
Dank voor de tips, volgens mij is de krik niet goed, ga nu maar zo'n garage krik kopen. Het derde wiel is er wel onder gekomen maar het vangertje dat om de pin in de kriksteun moet is verbogen. VRAAG:
Waar moet ik dan die garage krik onder zetten? En die as steunen? Gaat me nu even om het wiel LA, maar straks natuurlijk weer voor alle 4 de plekken.
En nog een VRAAG:Aan de doppen die de wielmoeren afdekken zitten 4 flappen en een 1/4open metalen veerring. Twee omtbraken (maar heb de doppen van de Adharas(?) nog, In die van de hydra's zaten ze aan de binnenkant, van mijn adhara's aan de buitenkant. Het laatste lijkt me logisch, of heeft het iets te maken met voor en achter? Hoop het straks te lezen, nu even naar de bouwmarkt of Halfords.
Dank voor de reakties!
JohnPeter
PS: lelijke deuk in de dorpel opgelopen, zwaar balen dus... En de in boord krik aan gort. Met die garagelrik achterin is ook niet echt je van het.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-08-2009 15:39 #1244397 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ja.
Koop as-steunen.Krik omhoog, steun er onder, krik 50% ontlasten, band eronder en het kan eigenlijk niet meer missen.Ik zet die steunen er ALTIJD onder, ook bij een bandje wisselen, voior de zekerheid.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-08-2009 15:40 #1244398 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Rempedaal op de een of andere manier blokkeren
Lullig ongelukje ik hoop niet dat je veel schade eraan overhoudt. Probleem is je kunt hem op de handrem zetten en in de eerste versnelling (of achteruit) maar dan blokkeer je nog steeds alleen de achterwielen. Om die reden heb ik in het verleden (niet lachen) wel eens een dikke betontegel op het rempedaal gelegd. Dat kan vast wel wat subtieler, misschien met een balkje en plankje dat je klem zet tegen de voorstoel, ofzoiets. Dan kan het voorwiel ook geen kant op. De laatste tijd leg ik aan weerszijden van het voorwiel zo'n blok dat het wiel moet tegenhouden, maar er zit dan toch meer beweging in dan als je op de rem trapt, lijkt me. Succes verder!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-08-2009 15:45 #1244400 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Standaard krik
De standaardkrikken zijn heel gevoelig voor een iets uit het lood staande wagen.
Koop voor een paar tientjes zo'n klein garagekrikje bij de bouwmarkt, voor wielen wisselen en zo een perfect ding en die staan een stuk stabieler.
Nu kun je de dorpel en de deur weer gaan repareren.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-08-2009 20:17 #1244420 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic je kan met een garagekrik
je kan met een garagekrik krikken op meerdere plekken:
een helft van de achterasbuis
het differentuieel huis in het midden van de as,
onder de draaram direct onder de veer.
- gewoon onder de bestaande kriksteun aan de body.
krik nooit direct aan andere delen van de carrosserie want dan druk je er gegarandeerd een deuk in en als je pech hebt zakt de auto er doorheen. Plaatwerk is niet geschikt als kriksteun.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC