De apk van het Witte Wief
- Jan Huijsmans
-
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-08-2009 21:04 #1075672
door Jan Huijsmans
Jan Huijsmans
... "You can't have everything. Where would you put it?" - Steven Wright
(' 85 345 Rai special B14E (2x), '86 745 GLE B230E, '86 782 D24Tic, '86 782 B280E)
De apk van het Witte Wief is gemaakt door Jan Huijsmans
Ok, gisteren en eergisteren tot laat in de avond druk bezig geweest medam na te lopen. Lampjes vervangen, wielen wisselen door iets met profiel (Nokian V's zijn het geworden), tot de ontdekking komen dat de linker ruitensproeier het niet doet, zut bij de dealet vinden en oppikken en inbouwen, accu vast zetten e.d. Net op het laatste moment bedneken dat de claxon nog niet getest was, dus 22:30 kreeg die ff een tik. (en ja horo, hij toetert)
Dan vandaag, 10:30, het grote moment, zou de wagen de APK halen. Ik kon niets verzinnen waarom niet, maarzeer precies had ik niet gekeken naar de ophangingsrubbers, remslangen, remklauwen e.d. De testrit ging goed, opd e brug ook geen opmerkingen, tot we bij het laatste onderdeel aankwamen, de remklauw links achter. Remmen, los... los zei ik.Vast. Niet muurvast, maar genoeg om niet als gangbaar gezien te worden.
Al met al niet slecht voor een wagen die al sinds maart 2005 stil staat, waarvan een groot deel in de buitenlucht. Helaas was de klauw niet gangbaar te krijgen, dus dan maar rond bellen. Dealer had niets op voorraad (of in de buurt), Brezan, Idem, Nordicar... magazijn tot 13:00 dicht, dus niet te bellen, Carlo... Nop, maar probeer eens bij Martins in Deurne. Bingo.
Dat werd een spoed dagje vrij, maar met weinig te doen, geen probleem en op pad naar Deurne. Tijdens de rit ontdekt dat de cruise control het niet doet en de radio gigantisch stoort. Ik gok iets meteen ontstoringscondensator. Helaas was dat naast het al bekend zijn met het feit dat de verwarming 2 standen kent, uit en vol verwarmen. De wagen was ook al niet blij met de benzine die ie gehad had, euro 95. Bij Martins maar een flesje injector reiniger meegepakt, klauw achterin, 98 erin en terug voor de montage van de klauw bij een vriend.
Daar 15:55 aangekomen. door naar de garage met gereedschap, klauw wisselen... sleuteltje 9 voor het ontluchten niet beschikbaar. Willem kwam net aan, met een steeksleutel setje met daarin... sleuteltje 9. 16:35 op pad naar de apk, 16:45 aangekomen en... gesloten. Snel even gebeld, was nog niet weg (morgen is ie met vakantie) en met een beetje geluk zou het afmelden nog lukken. Bij aankomst van de keurmeester heeft ie geconstateerd dat de klauw vervangen was, km stand onthouden en afmelden... 16:58 afgemeld en geen steekproef. (niet zo raar)
Het was rennen, bellen, zweten (vooral in de wagen... WARM!!!), maar ala, Het Witte Wief kan trouwauto spelen 18-8-2009.
Dan vandaag, 10:30, het grote moment, zou de wagen de APK halen. Ik kon niets verzinnen waarom niet, maarzeer precies had ik niet gekeken naar de ophangingsrubbers, remslangen, remklauwen e.d. De testrit ging goed, opd e brug ook geen opmerkingen, tot we bij het laatste onderdeel aankwamen, de remklauw links achter. Remmen, los... los zei ik.Vast. Niet muurvast, maar genoeg om niet als gangbaar gezien te worden.
Al met al niet slecht voor een wagen die al sinds maart 2005 stil staat, waarvan een groot deel in de buitenlucht. Helaas was de klauw niet gangbaar te krijgen, dus dan maar rond bellen. Dealer had niets op voorraad (of in de buurt), Brezan, Idem, Nordicar... magazijn tot 13:00 dicht, dus niet te bellen, Carlo... Nop, maar probeer eens bij Martins in Deurne. Bingo.
Dat werd een spoed dagje vrij, maar met weinig te doen, geen probleem en op pad naar Deurne. Tijdens de rit ontdekt dat de cruise control het niet doet en de radio gigantisch stoort. Ik gok iets meteen ontstoringscondensator. Helaas was dat naast het al bekend zijn met het feit dat de verwarming 2 standen kent, uit en vol verwarmen. De wagen was ook al niet blij met de benzine die ie gehad had, euro 95. Bij Martins maar een flesje injector reiniger meegepakt, klauw achterin, 98 erin en terug voor de montage van de klauw bij een vriend.
Daar 15:55 aangekomen. door naar de garage met gereedschap, klauw wisselen... sleuteltje 9 voor het ontluchten niet beschikbaar. Willem kwam net aan, met een steeksleutel setje met daarin... sleuteltje 9. 16:35 op pad naar de apk, 16:45 aangekomen en... gesloten. Snel even gebeld, was nog niet weg (morgen is ie met vakantie) en met een beetje geluk zou het afmelden nog lukken. Bij aankomst van de keurmeester heeft ie geconstateerd dat de klauw vervangen was, km stand onthouden en afmelden... 16:58 afgemeld en geen steekproef. (niet zo raar)
Het was rennen, bellen, zweten (vooral in de wagen... WARM!!!), maar ala, Het Witte Wief kan trouwauto spelen 18-8-2009.
Jan Huijsmans
(' 85 345 Rai special B14E (2x), '86 745 GLE B230E, '86 782 D24Tic, '86 782 B280E)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-08-2009 22:48 #1243601
door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic mooi resultaat
Hoi jan,
Gefeliciteerd met je plannen voor 18 augustus. En mooi dat dat witte wief ook mee mag.
Gefeliciteerd met je plannen voor 18 augustus. En mooi dat dat witte wief ook mee mag.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-08-2009 08:49 #1243626
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Leuk
Toch leuk dat zoveel moeite beloond wordt met medewerking op het APK station en een technisch goedgekeurde auto. Nog wel even de kachelweerstand (of de thermische zekering daarvan) vervangen voor 18-8. Met een rood gezicht ivm de warmte (ventilatie uit) of je kapsel in de war (ventilatie vol aan) op de foto zou zonde zijn
07-08-2009 12:11 #1243657
door Jan Huijsmans
Jan Huijsmans
Beantwoord door Jan Huijsmans in topic Aansluiting checken...
Het probleem zit 'm niet in de weerstand, maar in de temp regelaar. Die doet het blijkbaar niet. Bij de 760 heb ik al ontdekt dat, als die stuk is of verkeerd is aangesloten, je een onderbreking hebt, waardoor de verwamring denkt dat je 'm vol aan wil hebben (dus 30+ verwarmen) Aan de 760 was dusdanig gerommeld dat men de stekker er verkeerd op gezet had, waardoor de temp regelaar geheel niet was aangesloten.
Nu ligt het paneeltje van deze wagen ook wat vaag, dus doet mij dat vermoeden dat daar ook aan geklust is. Ik wil die dus als eerste nalopen en uitsluiten. Is de meest simpele fix.
Nu ligt het paneeltje van deze wagen ook wat vaag, dus doet mij dat vermoeden dat daar ook aan geklust is. Ik wil die dus als eerste nalopen en uitsluiten. Is de meest simpele fix.
Jan Huijsmans
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-08-2009 13:26 #1243665
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Zweten
Hallo Jan
Hopelijk kun je het probleem met de verwarming nog oplossen voor de 18de. Want zweten met je trouwpak aan is geen pretje.
groetjes
Mathy
Hopelijk kun je het probleem met de verwarming nog oplossen voor de 18de. Want zweten met je trouwpak aan is geen pretje.
groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-08-2009 14:50 #1243675
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Gefeliciteerd...
Zal na het
Gefeliciteerd...
Zal na het uitrusten nog wel een flinke poetspartij worden om een auto die zolang buiten heeft gestaan trouw-waardig te maken. Zal toch iets moeten uitstralen van een mol onder zijn staart en blinken...

Zal na het uitrusten nog wel een flinke poetspartij worden om een auto die zolang buiten heeft gestaan trouw-waardig te maken. Zal toch iets moeten uitstralen van een mol onder zijn staart en blinken...

07-08-2009 22:35 #1243718
door Jan Huijsmans
Jan Huijsmans
Beantwoord door Jan Huijsmans in topic Gelukt...
Gewwoon gebruiken en schoon rijden. Enkele electrische problemen zijn al opgelost, net als de verwarming. Willem gokt een vast zittende klep die is schoon gespoeld, ik weet het niet, maar met de temp regelaar op 18 graden kwam er alleen koele (nou ja, buitenlucht temperatuur) lucht uit de openingen. (al meld willem dat dat ook bij 27 graden ingesteld zo was, al was het best wel erg warm buiten)
Zweten in trouwpak al overigens niet snel gebeuren. De locatie is +- 15 km verderop en tot die tijd warmt de wagen niet genoeg op om het warm te krijgen. (ook niet bij 30 graden) En anders, we gaan picknicken met de gasten, dus tja, zo fris zal het niet ruiken als het mooi weer is
)
Zweten in trouwpak al overigens niet snel gebeuren. De locatie is +- 15 km verderop en tot die tijd warmt de wagen niet genoeg op om het warm te krijgen. (ook niet bij 30 graden) En anders, we gaan picknicken met de gasten, dus tja, zo fris zal het niet ruiken als het mooi weer is
Jan Huijsmans
07-08-2009 22:37 #1243719
door Jan Huijsmans
Jan Huijsmans
Beantwoord door Jan Huijsmans in topic Gaat wel lukken
Vandaag is ie door een textiel wasstraat gegaan en er eng schoon uit gekomen voor een wasstraat behandeling. (Willem en ik hadden 'm niet zo schoon verwacht) Schoon is al goed genoeg volgens Tabitha, er was beloofd in die wagen te trouwen en hij is zo ver, dus zij is blij.
Maar ik heb een hele week vrij, dagje poetsen kan er wel vanaf.
Maar ik heb een hele week vrij, dagje poetsen kan er wel vanaf.
Jan Huijsmans
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-08-2009 13:28 #1243748
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Voorpret
Op zich is poetsen meestal al geen straf, en zo is het nog een deel van de voorpret. Veel plezier (en poetsresultaat) gewenst !jhuijsmans schreef : Maar ik heb een hele week vrij, dagje poetsen kan er wel vanaf.
08-08-2009 17:38 #1243758
door Jan Huijsmans
Jan Huijsmans
Beantwoord door Jan Huijsmans in topic En anders...
...blijft het bij alleen wassen. We hebben liever 2 werkende, veilige wagens dan 1 glimmende. (ik heb nog wat aan Donna Bianca te doen)
Jan Huijsmans
Moderators: Jerry Stam