Olieverbruik 965!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-08-2009 15:35 #1075588
door V700 register
Olieverbruik 965! is gemaakt door V700 register
Een vermelding waard.
Olie ververst 4000 km terug. Nu 5W40 vol synt. ipv 10W40 half synt. Stand 380.500km.
Nu 4000km en een halve liter olie verder! Proost!
Groet Rik
Olie ververst 4000 km terug. Nu 5W40 vol synt. ipv 10W40 half synt. Stand 380.500km.
Nu 4000km en een halve liter olie verder! Proost!
Groet Rik
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-08-2009 16:57 #1243135
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Niets vreemds hoor met die
Niets vreemds hoor met die kilometerstand.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-08-2009 18:31 #1243149
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic En daarom ben ik er ook zo
En daarom ben ik er ook zo content mee.
Groet Rik
Groet Rik
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-08-2009 19:08 #1243159
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Eigenlijk
Eigenlijk gewoon behoorlijk goed zelfs. Met die kmstand en relatief dunne olie.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
09-08-2009 20:54 #1243840
door Alexander Satter
Volvo 940 sedan 1991 330dkm
Volvo 940 estate 1998 604dkm
Volvo 940 estate 1998 426dkm
Volvo 780 coupe 1986 in restauratie
Volvo 780 coupe 1987 428dkm
Volvo V70XC 2001 146dmiles
Volvo C70 2006 226dkm
Beantwoord door Alexander Satter in topic terug naar halfsynt.
gewoon terug naar half synt. of special oil gebruiken
immers zijn de motoren van onze blokkendozen niet gebouwd voor vol synt.
vooral als de keeringen en zuigerveren grote afstanden hebben afgelegd, is door slytage aan deze een grote kans op lekkage die alleen maar groter wordt.
mij 780 met 427 dkm prv blok lekt nog steeds niet.
verbruik van niet geen halve liter tussen twee beurten
ook mijn 940 al 13 jaar in mijn bezit gebruikt nog geen halve liter tussen de beurten (15dkm)
gebruik zelf Castrol half synt.
Bijvoorbeeld heeft Castrol ook speciale olie voor hoge km standen
minerale olie gtx
semi synth. is magnetec
ZIE DIT:
Categorie : Personenwagens Merk : Volvo Model : 900 (1990 - 1997) Type : 940 2.3 (1990 - 1995)  Collapse All Expand All Motor B230BF Inhoud: Inhoud filter 0,5 liter Inhoud: Smeermiddel inhoud 3,85 liter Gebruik: NormaalIntervallen: Ververs 15000 km / 6 maandenProducten: Castrol Magnatec 5W-40 C3 : Castrol Magnatec 10W-40 A3/B3 : Castrol GTX High Mileage 15W-40 A3/B3 Gebruik: Zware omstandighedenIntervallen: Ververs 5000 km / 6 maandenProducten: Castrol GTX High Mileage 15W-40 A3/B3
_______________________________________________________________________
GTX High Mileage 15W-40 A3/B3________________________________________________________________________________ToepassingenCastrol GTX is één van de wereld's meest betrouwbare motoroliën. GTX High mileage 15W-40 is speciaal ontwikkeld voor motoren met meer dan 100.000 Km.."It's more than just oil" is de Engelstalige slagzin waarmee bedoeld wordt dat het hier om meer dan gewoon olie gaat ! Immers de olie wordt nu ontworpen om problemen met uw motor te voorkomen, zoals lekken en rookvorming.Getest en goedgekeurd overeenkomstig de ACEA ( European Automobile Constructors Association) en de API (American Petroleum Institute) specificaties. Goedgekeurd volgens de Volkswagen en Mercedes Benz specificaties.Castrol GTX High Mileage 15W-40 is geschikt voor benzine- en dieselmotoren waarvoor de constructeur een ACEA A3/B3 of API SL/CF 15W-40 olie voorschrijft.________________________________________________________________________________Belangrijkste voordelenCastrol GTX High Mileage's unieke anti-slijtage formulatie beschermt de motor tegen slijtage waardoor de levensduur van de motor verlengd wordt.De 15W-40 viscositeit van GTX High Mileage heeft een lagere vluchtigheid dan de meeste 10W-40 oliën, waardoor zowel het olieverbruik als de rookvorming verminderd wordt , hetgeen bijdraagt tot een beter leefmilieuDe verbeterde elasticiteit van de afdichtingen vermindert de kans op olielekken, verminderd olieverbruik en lagere uitlaatemissies ________________________________________________________________________________SpecificatiesACEA A3/B3 API SL/CF MB-Approval 229.1VW 505 00________________________________________________________________________________OpslagBij voorkeur onderdak. Wanneer men genoodzaakt is om vaten buiten op te slaan dienen deze horizontaal te worden gelegd, met de bondels onder het olieniveau, ten einde intrede van water en het uitwissen van opschriften te voorkomen. Producten mogen niet opgeslagen worden bij een temperatuur boven 60 °C of blootgesteld worden aan felle zon of aan temperaturen onder het vriespunt.________________________________________________________________________________Gezondheid, veiligheid en milieuVoor deze aspecten is een afzonderlijk informatieblad beschikbaar met specifieke details inzake risico's, voorzorgs- en eerste hulpmaatregelen. Tevens zijn de potentiële effecten van verontreiniging van het milieu hierin omschreven en zijn aanwijzingen opgenomen voor de verwijdering van afgewerkt product. Lees voor het gebruik deze gegevens zodat verantwoord met dit produkt kan worden omgegaan. ________________________________________________________________________________Typische eigenschappen ________________________________________________________________________________TestmethodeEenhedenType :________________________________________________________________________________SAE 15W-40 ________________________________________________________________________________Densiteit @ 15°C ASTM D4052g/ml0,883Viscositeit @ 100°CASTM D445mm²/s14,13Viscositeit @ 40°CASTM D445mm²/s106Viscositeit, CCS -20°C (15W)ASTM D5293cP6590AsgehalteASTM D874% m1Total Base Number, TBNASTM D2896mg KOH/g8VloeipuntASTM D97°C-30
________________________________________________________________________________
 
immers zijn de motoren van onze blokkendozen niet gebouwd voor vol synt.
vooral als de keeringen en zuigerveren grote afstanden hebben afgelegd, is door slytage aan deze een grote kans op lekkage die alleen maar groter wordt.
mij 780 met 427 dkm prv blok lekt nog steeds niet.
verbruik van niet geen halve liter tussen twee beurten
ook mijn 940 al 13 jaar in mijn bezit gebruikt nog geen halve liter tussen de beurten (15dkm)
gebruik zelf Castrol half synt.
Bijvoorbeeld heeft Castrol ook speciale olie voor hoge km standen
minerale olie gtx
semi synth. is magnetec
ZIE DIT:
Categorie : Personenwagens Merk : Volvo Model : 900 (1990 - 1997) Type : 940 2.3 (1990 - 1995)  Collapse All Expand All Motor B230BF Inhoud: Inhoud filter 0,5 liter Inhoud: Smeermiddel inhoud 3,85 liter Gebruik: NormaalIntervallen: Ververs 15000 km / 6 maandenProducten: Castrol Magnatec 5W-40 C3 : Castrol Magnatec 10W-40 A3/B3 : Castrol GTX High Mileage 15W-40 A3/B3 Gebruik: Zware omstandighedenIntervallen: Ververs 5000 km / 6 maandenProducten: Castrol GTX High Mileage 15W-40 A3/B3
_______________________________________________________________________
GTX High Mileage 15W-40 A3/B3________________________________________________________________________________ToepassingenCastrol GTX is één van de wereld's meest betrouwbare motoroliën. GTX High mileage 15W-40 is speciaal ontwikkeld voor motoren met meer dan 100.000 Km.."It's more than just oil" is de Engelstalige slagzin waarmee bedoeld wordt dat het hier om meer dan gewoon olie gaat ! Immers de olie wordt nu ontworpen om problemen met uw motor te voorkomen, zoals lekken en rookvorming.Getest en goedgekeurd overeenkomstig de ACEA ( European Automobile Constructors Association) en de API (American Petroleum Institute) specificaties. Goedgekeurd volgens de Volkswagen en Mercedes Benz specificaties.Castrol GTX High Mileage 15W-40 is geschikt voor benzine- en dieselmotoren waarvoor de constructeur een ACEA A3/B3 of API SL/CF 15W-40 olie voorschrijft.________________________________________________________________________________Belangrijkste voordelenCastrol GTX High Mileage's unieke anti-slijtage formulatie beschermt de motor tegen slijtage waardoor de levensduur van de motor verlengd wordt.De 15W-40 viscositeit van GTX High Mileage heeft een lagere vluchtigheid dan de meeste 10W-40 oliën, waardoor zowel het olieverbruik als de rookvorming verminderd wordt , hetgeen bijdraagt tot een beter leefmilieuDe verbeterde elasticiteit van de afdichtingen vermindert de kans op olielekken, verminderd olieverbruik en lagere uitlaatemissies ________________________________________________________________________________SpecificatiesACEA A3/B3 API SL/CF MB-Approval 229.1VW 505 00________________________________________________________________________________OpslagBij voorkeur onderdak. Wanneer men genoodzaakt is om vaten buiten op te slaan dienen deze horizontaal te worden gelegd, met de bondels onder het olieniveau, ten einde intrede van water en het uitwissen van opschriften te voorkomen. Producten mogen niet opgeslagen worden bij een temperatuur boven 60 °C of blootgesteld worden aan felle zon of aan temperaturen onder het vriespunt.________________________________________________________________________________Gezondheid, veiligheid en milieuVoor deze aspecten is een afzonderlijk informatieblad beschikbaar met specifieke details inzake risico's, voorzorgs- en eerste hulpmaatregelen. Tevens zijn de potentiële effecten van verontreiniging van het milieu hierin omschreven en zijn aanwijzingen opgenomen voor de verwijdering van afgewerkt product. Lees voor het gebruik deze gegevens zodat verantwoord met dit produkt kan worden omgegaan. ________________________________________________________________________________Typische eigenschappen ________________________________________________________________________________TestmethodeEenhedenType :________________________________________________________________________________SAE 15W-40 ________________________________________________________________________________Densiteit @ 15°C ASTM D4052g/ml0,883Viscositeit @ 100°CASTM D445mm²/s14,13Viscositeit @ 40°CASTM D445mm²/s106Viscositeit, CCS -20°C (15W)ASTM D5293cP6590AsgehalteASTM D874% m1Total Base Number, TBNASTM D2896mg KOH/g8VloeipuntASTM D97°C-30
________________________________________________________________________________
 
Volvo 940 sedan 1991 330dkm
Volvo 940 estate 1998 604dkm
Volvo 940 estate 1998 426dkm
Volvo 780 coupe 1986 in restauratie
Volvo 780 coupe 1987 428dkm
Volvo V70XC 2001 146dmiles
Volvo C70 2006 226dkm
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-08-2009 08:08 #1243869
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Draadje
Volgens mij is er eerder ook discussie geweest over die high milage olie, lees <a href="/node/24381" target="_blank">hier</a> maar eens. Dacht altijd dat de B6xxx blokken het beste draaien op vol synthetische olie (de topicstarter heeft een 960), voor de redblocks kan mineraal of half synthetisch wellicht ook goed werken of misschien beter zijn. Ook met die dunne olie in een B6xxx zijn minimale verbruiken te halen, ook bij hoge standen, dat blijkt wel uit deze discussie.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Jerry Stam





