Vervoer van honden in de volvo
- Ries van Lomwel
- Nieuw lid
-
Bedankt vast voor de antwoorden
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Even op Google gezocht en in ieder geval iets over Duitsland gevonden:
'In Duitsland geldt dat de hond niet voorin de auto mag zitten. Hij mag wel op de achterbank, maar uitsluitend met een speciale hondengordel om. Ook mag hij in de achterbak met een hek of opvangnet. Op deze regelgeving wordt streng toegezien.'
Zie bijvoorbeeld <a href=" www.dogsincluded.be/invoer/duitsland.htm ">hier en www.kc-delft.nl/artikel/duitslnd.html ">hier.
Voor Denemarken kan ik zo snel even niets vinden. Misschien weten ze het bij de ANWB.
Groet,
Jan-Willem
Werkt in elk geval prima met een keeshond.
Jan Huijsmans
... "You can't have everything. Where would you put it?" - Steven Wright
(' 85 345 Rai special B14E (2x), '86 745 GLE B230E, '86 782 D24Tic, '86 782 B280E)
- Ries van Lomwel
- Nieuw lid
-
- Ries van Lomwel
- Nieuw lid
-
bedankt Jan
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
hij is te makkelijk om in te koppen, maar dan doe ik het maar toch:Jachtgroen schreef : Ik rijdt al jarenlang met de tekkel op schoot door Duitsland, die is niet anders gewend als ik haar een achterin doe is het een gepiep en gejank.
Dat is een kwestie van opvoeden.
want jij gaat 'm niet vasthouden bij een botsing..
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Even voor degene dat het niet weten. Jeroen voedt jonge honden op die bestemd zijn om hulphond te worden. Dan mag je er dus wel van uitgaan, dat ie er verstand van heeft.Jeroen schreef : Dat is een kwestie van opvoeden.
Bij een botsing met 50 km/h wordt het gewicht vertwintigvoudigd. Bij een botsing met 70 km/h wordt het gewicht verdertigvoudigd. Even googelen leert dat een tekkel 5 tot 9 kilogram weegt. 5 x 20 = 100 kilogram. En dan moet je ook nog reageren in een fractie van een seconde. Ik ben bang dat je hond dat niet gaat overleven.Jeroen schreef : jij gaat 'm niet vasthouden bij een botsing..
groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-